“Han kan jo ikke ha sånne sko!” (Om å “staffere” seg ut”!)

 

Jeg hørte en gang en dame fortelle at venninna hennes var helt fiksert på SKO….

Ikke bare på skoene hun sjøl ville bruke……..

…..men også på hva slags sko mulige kjærester “Hadde lov til å ha”.

 

En gang hadde denne venninna vært på date……..

……..og mannen hadde ikke en gang fått en sjanse, fordi hun hadde hengt seg opp i at han hadde “feil” sko!!


Her er det meste av mitt skoutvalg. (Jeg har også bunadsko, “Inne-joggesko”, Goretex-joggesko + to par vintersko).

 

Stort sett ganske “fornuftig” og behagelig fottøy………….

…………. men det skar jo litt ut med de “gullsandalene”, da!!

 

Jeg tror de fleste av oss har noen sånne merkelige “oppheng” i forhold til hva som “Går an” eller “Ikke går an”

Det har nok mye med oppvekst å gjøre…………og hva slags miljøer vi har vanket i.

Vi er jo “flokkdyr” må vite…….

 

Sjøl er jeg jo vokst opp i en familie der det ikke var helt stuerent å  “Staffere seg ut”.

Å “Staffere seg ut” betyr f. eks å sminke seg, farge håret, ta hull i ørene, gå med skikkelig høye hæler på skoa osv……..

 

Da jeg var i slutten av tenårene sa far en gang :

“Nå har du fell vørti såpass vaksin at vi får tru at du itte renner sta’ og tar høl i øra!”

Han var veldig i mot “slikt”!!

 

Jeg har ikke hull i ørene den dag i dag.

Søstra mi tok hull i ørene etter at hun hadde fylt 40.

At jeg ikke har gjort det, skyldes ikke at jeg er redd for at’n far skal “se det fra oven”……..

 

Det er vel det at jeg har funnet ut at jeg ikke vil det for min egen del.

Øreflippene mine er nemlig så mjuke og gode og jeg vil ikke ha hull i dem. Jeg liker ikke å ha pynt i ørene uansett!

Hadde det vært viktig for meg, så hadde jeg GARANTERT gjort det!!

 

Jeg har tidligere nevnt det med tatoveringer……

Det er også å “Staffere seg ut”.

I følge en nær slektning av meg så er folk som tar tatoveringer “Usikre på seg sjøl”, og dermed basta!!

Om jeg prøver å antyde at det KANSKJE ikke handler om det, så bli jeg raskt “Avblåst”, for slik ER det nemlig!!

Tenk hvor mange mennesker vi kan “avskrive” på grunn av sånne inngrodde “stamme – holdninger”.

Det er ganske skummelt å tenke på egentlig!

 

Om en kar har ring i øret, tatovering på pungen og piercing i ræva, så sier det egentlig VELDIG lite om de INDRE kvalitetene hans.

Det samme gjelder om en kvinne har piercing i kjønnsleppene eller brystvortene.

(Men det må nå være litt ubehagelig, å ha slikt på så følsomme og utsatte steder, tenker jeg?)

Jeg vet at det finnes karer som har piercing i mellomkjøttet, men personlig har jeg ikke hatt nærkontakt med et slikt eksemplar av arten mannfolk. 

(I alle fall ikke på en slik måte at jeg har SETT det –  bare så DET er sagt!)

 

 

Arkivbilde av “tatoveringa” jeg hadde på “Female- Mastery” kurset i juni.

 

Dette blir antagelig det nærmeste JEG kommer å ta en tatovering!

Ikke fordi jeg ikke TØR, på grunn av oppdragelse og “Stammens overbevisninger”, men fordi jeg ikke har noe ønske om å ha det……

 

I alle fall ikke slik jeg ser det nå……….

Men……….. jeg har jo skiftet mening om så mangt gjennom livet……..

……..så en vet jo aldri hva jeg kan finne på!

 

Dessuten er jeg både “Ustabil” og har “Dårlig Dømmekraft”!

SÅNN er det med den saken!!

 

 

10 kommentarer
    1. Det er rart med det en selv legger merke til og tror at andre vil se. Andre legger kanskje ikke merke til det i det hele tatt som en tror? Flotte sko du har. Det er rart med det en har blitt innprenta som sitter liksom i ryggmargen fra en er liten så har en problemer med å gjøre noe på grunn av det. Ha en fin dag.

    2. tepausen.blogg.no: Ja, det er helt merkelig at det skal “Sitte i” så lege. Jeg håper at ungene mine føler seg “Fri” fra meg, slik at de ikke behøver min “Godkjenning” for å foreta seg ting. Jeg føler i alle fall at jeg har sluppet taket i dem! 🙂

    3. Du skal nok tvert imot være veldig sikker på deg sjøl når du tar ei tattooering for den blir der hele livet eller blir svindyr å fjerne. Jeg har hatt en litt bestemmsjøloppvekst så jeg er nokså fordomsfri.

    4. suttung: Jeg or du har hatt “Bestemmesjøloppvekst” – og jeg tror du er ganske fordomsfri. (Ingen er HELT fordomsfri vil jeg påstå!) Jeg har hatt solide oppegående foreldre, men ble på ett vis litt for overbeskyttet og passet på fordi jeg var litt “Overfølsom, sær og snål”. Det ble gjort i beste mening og i kjærlighet, så jeg klager ikke. Det er bare på tide å bli voksen og kjenne etter hva som er ens eget og hva som er tillært når en har passert 50. Det kan bli noen rare “konflikter” opp i hodet av sånt, men det er verdt det! Jeg har nok overført en del av det “Tillærte” til unga mine, men samtidig har jeg sluppet taket, for jeg vil at de skal realisere drømmene sine uten mine pekefingre og advarsler!

    5. Nå er det blitt så vanlig med hull ører og hull her og der..tatto er jo mer vanlig en uvanlig..så ting forandrer seg..men før i tiden..ja da var man rar om man tok tatto…Syns alle må få bestemme selv..jeg ser heller ikke nytten av piercing i kjønnsorgan, tunge osv..Men føler man seg vel med det…så må man få lov til det..Men herlighet..jeg har aldri tenkt over hvilke type sko kjærestene mine har hatt…hihihih..men jeg har nok andre verdier jeg er mer opptatt av…

    6. kanskje her vi kan gjelde et ordtak som forteller “ikke dømme om noen bare på et grunnlag av hvordan den ser ut, først oppdag hva sitter inne”

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg