Karidansen må ha akutt legehjelp!!

 

I går tasset jeg børrføtt omkring her!!

Jeg gjør veldig ofte det innendørs – både sommer og vinter, for de svette føttene mine liker seg ikke så godt i tett fottøy!

Nå som det endelig har vært litt varme, har undersottene kost seg skikkelig…..

 

Men…………

……….i går ettermiddag kjente jeg plutselig at det stakk til under den høyre foten da jeg ruslet rundt husveggene her.

Jeg gikk på badet og pirket med ei nål. Jeg fikk ut en liten svart pigg, og trodde alt var greit…..

 

Men –  i dag da jeg satte foten på gulvet, kjente jeg at :

“Det er noe som er gæli som itte er rikti’!”

Det skal ikke gjøre vondt å trø på golvet et halvt døgn etter at man fått noe i foten – hvis man har fått ut alt!!

 

Nå har det seg slik at jeg har kort vei til “akutt-mottaket”!!

Kona i huset her er nemlig pensjonert lege…….

 

Nå er hun og mannen på ferie, men begge døtrene er hjemme i sommer…….

……..og begge to er halvveis i legestudiet!

 

Da jeg traff på dem ute på tunet, klaget jeg min nød……….

………og hjelp fikk jeg!

 

Utstyrt med nål, pinsett og fyrstikker (som “desinfeksjonsmiddel”) ilte den ene legestudenten til!

 

Hagestolen fungerte som operasjonsbord…………….

……….mens hun pirket og grov!

 

Hun var usikker på om hun hadde fått ut alt, men gikk for å hente Pyrisept da inngrepet var over.

 

Mens hun var borte, studerte pasienten “operasjonsområdet”.

 

Jeg klemte hardt for å få ut blod……………

…………..og ut skvatt……..


DENNE!!

 

Ja, du kan nesten ikke se den, men tenk at en sånn liten sak skal forårsake så mye ubehag!!

 

Jeg tror forresten at legestudenten blir en aldeles utmerket lege!

Hun har et veldig behagelig vesen –  og er både empatisk og forsiktig!

I løpet av “operasjonen” forsikret hun seg flere ganger om at pasienten ikke hadde store smerter!

 

Nå er det bare litt ømt.

Godt å bli kvitt den vesle flis – rakkeren!


 

14 kommentarer

Siste innlegg