“Prøvetime” hos frisøren….

 

Jeg har nesten alltid hatt enten langt eller halvlangt hår…………….

 

Håret mitt er ganske tynt og bløtt, så det blir fort flisete……

For ca ti år siden klipte jeg meg helt kort, og jeg hadde det slik til for et par år siden…..

 

Dette bildet ble tatt av en fotograf i forbindelse med at jeg lagde CD’en :

“Da høna hadde hatt mensen….og andre små gløtt inn i barndomslandet” i 2011.

 

En god venn har “lekt” litt med bildet! Hva vedkommende har gjort utenom å lage svart/hvitt foto av det, vet ikke jeg, men fint ble det!

Dette er noen flere kilo og noen færre rynker siden, men jeg tror også at den som har “fikset” på bildet må ha retusjert det litt?

Ja, for SÅ glatt i maska var jeg absolutt ikke i 2011 heller!

 

Samma det………

 

For et par år siden fant jeg ut at jeg ikke ville ha helt kort hår mer…….

For ca ett år siden fant jeg også ut at det skulle bli slutt på ALT som het striping og bleking.

Det sliter nemlig for mye på et bløtt og fint hår. Den ytterste delen av håret ble veldig sprø og gebrekkelig, for den delen av håret fikk jo belastningen med bleking/striper flere ganger.

Sist jeg klipte,meg hadde håret vokst ut såpass at frisøren kunne forme den frisyren jeg hadde planlagt å ha – altså helt enkel – uten “Gradering”.

 


Fram og tilbake er (nesten) like langt (hår).

Jeg har omtrent lik sveis nå, bortsett fra at jeg ikke bruker spenne, men ofte et bånd eller tørkle.

Jeg var 11-12 år på dette bildet. Det er tatt i stua i barndomshjemmet. Ovnen i bakgrunnen var god å ha, for det var “Gølvkaldt” i huset som var bygd rundt 1850 (Tror jeg sånn ca!)

Ja, der ble det et aldri så lite sidesprang……….

……..igjen!


 

 

Jeg kjøpte meg hatt da jeg var i Sandvika i juni……

Jeg har vist bilde av hatten før…..

 

I går var jeg en tur på frisørsenteret i Stange…..

Jeg skal i bryllup om en drøy måned, og da vil man jo gjerne fjonge seg litt!

 

Jeg har vært hos frisør Malin to ganger tidligere…

Hun er ei sånn jente som man bare synes man kjenner VELDIG godt etter noen minutters bekjentskap……

I hvert fall synes Karidansen det…….

…….så skravla går jevnt om ALT mellom himmel og jord mens jeg sitter i stolen!!

 


Her er Malin og jeg! (Fikk lov av Malin å legge det ut på bloggen!)


Så tok Malin noen bilder av meg alene!

Når jeg får på kjole, gullsandaler og……………

…………..clutchveske som tilbehør…………….

 

…………. så blir det vel bra?


 


 

14 kommentarer
    1. Du SKAL bruke det du har kjøpt inn snart. SÅ artig. Gleder meg til å se. Du ser veldig fin ut på håret.
      Det sort/hvite bildet av deg var nydelig.

    2. Ja nå blir du nok fjong og fin! Det dumme med kort hår er at det må klippes så ofte…Men du svar super fin med kort hår også!

    3. Fin med kort og fin som du er nå… Viktig med en frisør man føler seg “trygg” på og det så veldig bra ut på bildene her..nytt fint profilbilde også <3

    4. du ser veldig fin ut på håre, uansett har du kort eller langt hår 🙂
      forresten, hva mente du med at du har lagd cd-en, mente du at du har utgitt cd-en eller har jeg en gang till forstått noe galt hehe

    5. milan: Jeg “Utga” den jo for så vidt, men jeg solgte bare rundt 70 eksemplarer! 🙂 De siste par åra har jeg gitt bort en del eksemplarer til gode venner! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg