Et Must om Morran………..

 

Jeg kan like gjerne innrømme det :

 

 

Jeg er ei skikkelig………..

 

….KAFFEKJERRING!!

 

Får jeg ikke kaffe i løpet av formiddagen…………..

………….ender det med skikkelig skallebank!

Jeg liker nemlig STERK kaffe også!!

 

 

I god tid før konfirmasjonen til yngstemann for snart tre år siden……..

……tilbød eldste sønn og svigerdatter seg å ta seg av kaffekokinga…….

 

Jeg bar derfor trakteren min ned til dem, slik at de kunne operere med to traktere i “Bryggesjauen”.

 

Jeg har en mistanke om at sønnen min hadde en baktanke med å tilby seg….

Jeg tror nemlig han var redd for at gjestene skulle KREPERE av Kruttkaffen hennes mor!!

 

Jeg sverger til DENNE blandinga :

 


Evergood filterkaffe og Friele Chocolate!

 

 

Sistnevnte er dyr : Nesten 40 kr for 125 gram.

Derfor bruker jeg hovedsakelig Evergood, og så ei spiseskje som “Topping”av den super -ekslusive sjokoladekaffen……

Vanligvis kjøper jeg halvkilos poser av Evergood’n. (Eller Friele hvis jeg handler på REMA) I følge dattera mi (som er veldig miljøbevisst) så sparer jeg miljøet for søppel da.

Det BLIR litt mindre plast når man kjøper i større kvanta!

 

Skal jeg VIRKELIG kubbe meg, så heller jeg en liten fløteskvett i kaffen. Jeg drikker kaffen min av store krus …….

……… ikke noen små fingerbøl her i gården!

 

SLURP!!!

 

(Nå regner jeg med at jeg får telefon fra Evergood og Friele snart, slik at det kan bli noen inntekter av denne skribentvirksomheta mi!! Men : Det er kanskje ikke så taktisk å reklamere for TO ulike merker i samme innlegg!)

 

 

 

12 kommentarer
    1. He-he, herlig du 🙂 Ja, jeg drikker også sterk kaffe om jeg trakter selv. Deilig. Nå har vi kapselmaskin, veldig fornøyd med det 🙂 Sterk den også 🙂 VI har en sterk men RUND type likevel 😀 Ja, får du ikke sponsorer nå så vet ikke JEG!! 😀 he-he Ha en fin dag <3

    2. Kaffe må man ha ja! Men jeg er ikke noe kaffekjerring lengre..for ja..før, da jeg jobbet i helsevesenet..da var det støtt og stadig kaffepauser..men nå…kun en kopp, et stort krus..om morgenen, og ikke noe mer…Da sies det at kaffe faktisk kan være sunt! hihi..kos deg med kaffen!

    3. heheh har du lyst til å si at hennes mor lage så “bra” kaffe at mennesker risikerer til å skade seg selv med hennes kaffe :))))))))
      du synes som reell kjenneren av kaffe 🙂 hvordan har du kommet til den kombinasjonen, det var en anbefaling av noen eller er det din oppdagelsen

    4. suttung: Tror knapt jeg har drukket Kjelsberg kaffe. Evergood er langt fra “Snus”, altså! Får du bra betalt for å reklamere for Kjeldsberg kaffe, eller? 😉

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg jobber jo også i helsevesenet nå, men jeg drikker som regel ikke så mye kaffe på jobb, Vi har nemlig betalt for all tida vi er der, og da har vi ikke pause der vi kan “trekke oss tilbake”.

    6. Hihihi – da er vi jammen like på det punktet også! Sterk god kaffe og krus er tingen! Hmmm – den sjokoladetoppinga høres ikke dum ut! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg