Ingen verdensproblemer ble løst i dag heller……

 

…………men bestevenninna og jeg har hatt en trivelig dag med alvor, latter og “Den Gode Samtalen”.

En liten tur ble det også i de fine omgivelsene her, men det var litt for vindfullt og surt til at det var så godt å sitte ute og spise……

Derfor ble det middag ved kjøkkenbordet i stedet.

 

Venninna mi er ikke av dem som liker så godt å bli eksponert i sosiale medier……..

Sånt må respekteres!

Men : Jeg måtte jo passe på å bli tatt bilde av når jeg hadde noen til å ta bilde av meg! 

Så…….

……..da ble det nok et bilde av meg, sjøl om DET ikke er så veldig spennende!

 

På bildet ser du forresten også tallerkenhylla som jeg kjøpte på finn.no for noen år siden.

Det er nok ingen eksklusiv, antikk greie, og den var malt flere ganger, men til mitt bruk er den helt ok.

 

Tallerkenene i hylla er håndlaget keramikk fra et keramikkverksted i Valdres. De blir sjelden brukt, men jeg synes de er fine!

Jeg liker at ting BÅDE kan pynte opp OG brukes til noe!

 

Da jeg startet bloggen min i januar 2015, tenkte jeg at den i hvert fall IKKE skulle bli en sånn “Hverdagsblogg” eller ei “Dagbok” over alt jeg foretok meg.

Det har den vel heller ikke blitt, men jeg har lempet litt på “Reglene”, og tenker at det ikke gjør noe om det kommer et “Facebook – bilde”  ved middagsbordet en sjelden gang!

I dag serverte jeg kyllingsalat med bacon, fetaost og masse grønnsaker. Jeg er en salat – elsker, og nå på sommeren så eter jeg så mye grøntfor at jeg kanskje snart utvikler snute og lange, oppstående ører!

Til middag damper jeg ofte mye grønnsaker, og jeg er veldig glad i både friske og tørkede urter. 

Jeg vil helst ha mest mulig ren mat, men kan vel ikke kalles fanatisk. Skal man bare kjøpe økologisk mat, så blir det veldig dyrt.

Jeg kjøper helst egg fra “Frittgående” høner. Vet ikke hvor “frittgående” de er, men håper at det betyr at de ikke står “stablet” i veldig trange bur!!

 

I dag spiste jeg for øvrig årets første norske jordbær for mitt vedkommende! 

Det blir jo sjølsagt ekstra godt når man danderer det i et vinglass da………

Det må se litt fint ut, synes jeg!!

 

Jordbær, kiwi, gresk yoghurt, hakkede valnøtter, akasiehonning og en dæsj med hjemmelagd solbærsyltetøy (Sistnevnte sjølsagt søtet med økologisk rårrørsukker!)

Det hadde vært godt med litt banan i også, men det spiste jeg i første runde, da venninna mi var her……………

 

………….så nå er je førr mætt tel å eta en bannan tell!!

 


 

 

22 kommentarer
    1. Så koselig med besøk, og tror nok helt sikkert at dere har kost dere..Flott tallerkenhylle..men jeg fikk en følelse av at den kunne stått andre veien også? altså at det ser ut som den står oppned? kanskje fordi jeg har en lignende som har hylla nederst…hihih..Flott var den uansett! 🙂 Ser godt ut med salat..og frukt i glass ER nammis..smaker bedre når det SER flott ut også!

    2. Salat er veldig godt, selv om ikke alle mener det. Var nemlig en som sa at det er greit dere eter som kaniner, bare dere ikke oppfører dere som dem 😉 Kjempefint bilde av deg, og så nydelig det fruktglasset så ut a <3

    3. Så trivelig ut å sitte der også..og så god mat du hadde laget i stand.. :)) Flotte tallerkener og hylle… og du er jo kjempefin med rosa…
      Ja man velger selv om man vil ha bilder av seg på sosiale medier eller ikke… Ønsker deg en fin morgendag <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: HÆÆÆÆ??? Jøss, DET har jeg ikke tenkt på. Jeg har hatt den slik hele tida. Ingen har sagt noe. Takk for opplysningen! Hahaha- jeg må da le også!! 😉 Du sier det på en pen måte : Jeg hadde sikkert sagt : Er du klar over at du har satt den opp ned?? SÅ taktfull er JEG – for jeg kakler i veien FØR jeg tenker! Hahahahahaha!!! HERLIG hvis det virkelig ER sånn! 😉

    5. suttung: Vi hadde ikke egg i dag da- men ellers er jeg redd du har rett. Men : Jeg tror at burene er litt større når de kan kalle det “Frittgående”! 😉

    6. annebe: Tusen takk – og det samme! Nå fikk jeg vite av “Dvergpinschere i mitt hjerte” at den kanskje står opp ned?? Litt komisk i så fall, men jeg synes den er helt grei opp ned! 😉

    7. Høres ut som en riktig koselig dag. Og så klart må en respektere når noen ikke vil legges ut i offentlighet. Ellers var bildet av deg riktig så fint, har en formening om at du har blitt veldig slank….eller så er det bildene. Men du ser veldig fin og nett ut :).

    8. verdensproblemer kanskje ikke ble løst men en fin stemning med fin mat ble skapt i alle fall 🙂
      visste ikke at i norge har fetaost, jeg forteller det fordi fetaost er en av mine beste ost og jeg er i norge nå så jeg må prøve å fine den 🙂
      har du tenkt kanskje om at du planter noen grønnsaker bare til eget bruk, en liten del i hagen for dette formålet 🙂

    9. Sv: jeg er overhode ikke sikker jeg altså..Så skal ikke si at den ER feil vei..men i mitt hode…så er den det..hihih…Men det kan som sagt være fordi jeg har en lignende…men ikke helt lik..og det gjør jo ingen ting om man selv syns det er riktig! og fint…så bare ha den sånn du…uansett…om det er rett eller feil…hihih

    10. milan: Vi har både noe som heter “apetina” som er en “fetaost” laget av kumjølk. Så har vi også en gresk variant som er laget av geitemjølk (Er det ikke det som er ekte fetaost ,da?) Hvor lenge blir du i Norge? Har du kommet hit for å studere nå? 🙂

    11. trengte å komme og da går på sommerskolen (i juli) men til slut ingenting av det. men i alle fall jeg har kommet og skal bli her det minst i hele juli, men også det er mulig at jeg skal holde meg her 2-3 måneder, alt er mulig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg