Hvordan ting “bør” være………………..

 

 

Jeg føler at jeg har fått med meg mye god “ballast” i fra foreldrene mine : 

 

Gjøre så godt man kan….

………ta ansvar…

………gjøre “rett og sjel for seg” osv……..

 

Det betyr ikke at jeg ikke kan være ……..

…….lat……

…….utsette ting…….

…….snike meg unna/være feig (Svært sjelden, tror jeg)

…….servere en hvit løgn………

…….manipulere/gå i offerrolle en gang i blant………

 

Men altså :

Jeg har hatt SOLIDE, OPPEGÅENDE foreldre og en TRYGG barndom!!

 

Så er det dette med å finne ut hva jeg EGENTLIG mener…………

 

Er det mors eller fars stemme som av og til hvisker meg noen ord i øret…..

……….når jeg tenker :

“Det er UPASSENDE”….”Sånt GJØR man ikke!” “Det går ikke an!”

 

Vi er preget av det vi er vokst opp i  – på godt og vondt……………

I det siste har jeg måttet gjøre noen nye revurderinger……………..

For eksempel i forhold til hvilke typer MENN jeg faktisk kan tenke meg å involvere meg i!

Om du tror jeg har funnet noen…….

……så er svaret NEI!

Men……jeg har blitt kjent med mennesker som utvilsomt har kvaliteter som jeg setter høyt…………..

 

PÅLITELIGE……

UTHOLDENDE………….

MODIGE…………..

HUMORISTISKE………..

EVENTYRLYSTNE……….

FANDENIVOLDSKE/LITT “GALE”

HAR EVNE TIL Å TA SEG SJØL LITE HØYTIDELIG………………..

YDMYKE har – evne til å omstille seg og utvikle seg……………

 

 

DETTE er egenskaper som jeg utvilsomt setter pris på hos en venn…………..

……………….men DEFINITIVT også hos en kjæreste………..

 

Så er det slik at mye av det jeg trodde var et “must” for meg……………

……………har skrumpet inn til å bli nokså tvilsomme “sannheter”………………

……………som strengt tatt har SVÆRT liten betydning!

 

Om jeg etter hvert fortsetter “Kjærestejakten”……

……..på ett eller annet vis……………..

Så vil det trolig være med et MYE åpnere sinn…………

……..enn hva som var tilfelle for bare få måneder siden.

 

Mange av mine : “Må være sånn” – kriterier er i ferd med å gå i oppløsning…………

Det er befriende…………

Det gjør alt så mye enklere……….

………..og mindre fastlåst!

 

Jeg er på en spennende reise……….

………på så mange vis!

Jeg “skraper inntil benet”……

……….og kvitter meg med en del av “Stammens overbevisninger”…………….

 

Det vil si – de av dem som egentlig ikke er MINE “sannheter”…………..

………… de jeg ikke trenger……..

…………..lenger…………..

 

Jeg løsriver meg mer og mer fra behovet for “Stammens Godkjenning”…………….

……………uten at jeg dermed forkaster eller forakter…………

……………fordi jeg ser alt det GODE som jeg også har fått med meg!!!

 

Jeg tror jeg er i ferd med…………

 

 

 

……….“Å finna meg sjæl”

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Hmmm…. slike verdier kan følge oss på godt og vondt! Tror det er lurt å tilpasse kriteriene etter sånn vi virkelig er nå….. bra skrivi dette! Klemmer <3

    2. Så fint at du endelig har funnet deg sjæl..hihih..og jeg håper du finner en god og snill mann etterhvert…han dukker opp når du minst venter det…

    3. en man kan gi av seg sine beste til å finne noen eller til å erobre noens hjerte, men til slutt vil bli det som vil bli. dette er livet. du har så mange kvaliteter og positive egenskaper og de små dårlige som du har inne deg (ingen er ikke perfekt), sikkert spiller ingen viktig rolle 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Han dukker nok opp når han og jeg er klare for hverandre, han tenker jeg! Jeg er stadig på “Leit etter meg sjæl”, jeg! Så gjelder det å ikke bli altfor sjølsentrert i leteprosessen ,da! 😉

    5. milan: Tusen takk! Jeg tror jeg har utviklet meg i en god retning i alle fall. Jeg har blitt ærligere og våger å ta sjansen på å bli avvist. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg