Vennlig vertskap… og morsom melding å få på mobilen!

 

Jeg leier leilighet på en gard. (Jeg har faktisk bodd på gard NESTEN hele livet!)

Husvertene og jeg bor i samme hus, men leiligheten min ligger i første etasje, under “salen” som kun blir brukt når det er “Anledninger”. 

Slik sett har jeg det veldig fritt…………….

……….for jeg må nok bråke skikkelig ille for at husvertene skal høre meg!

 

De ytterst får gangene det har vært “selskapeligheter” i andre etasje, har det ikke sjenert meg nevneverdig.

Ikke har det vært særlig mye lyd fra selskapene heller, med unntak av da det var bryllupsfeiring her i fjor –  da den eldste dattera giftet seg.

 

I sånne anledninger må man jo bare tåle at det er litt tramping og “Stemning”! 

Det var jo nesten som om jeg var med på festen! 

 

Jeg hadde arbeids – helg akkurat den helga – med senvakt lørdag og tidligvakt søndag. For å få sove, tok jeg madrassen ut av senga og la meg utenfor badet – der jeg ikke hørte så mye til dansinga over meg.

Mens jeg var på jobb på søndagen, kom det melding fra husverten :
 

De kunne komme med dyrestek til meg når jeg var ferdig på jobb, så jeg slapp å begynne med middag når jeg kom hjem!!

Kake fikk jeg også!

De var litt bekymret for om jeg hadde fått sove før jeg skulle på jobb?

 

Jeg har skrevet om dem før – veldig diskrete og forsiktige…………

……. men samtidig vennlige, varme og omtenksomme!

 

Heldige meg som fikk leie her…….

……..for det var mange som ønsket å leie denne leiligheten!

 

 

I dag fikk jeg melding fra dem igjen!

De er på speiderleir i Bodø, og skal ta hurtigruta hjem igjen.

Mannen har vært speiderleder i mange år.

I dag er han 85, men han er sprek, og ville gjerne delta på deler av landsleiren.

 


Dette er ett av uthusene på garden her.

Speiderne i Romedal har vært samlet innenfor disse veggene gjennom mange år!
 

 

Jeg vet om flere som er på landsleir i Bodø, jeg!!

Og gjett hva slags melding jeg fikk av husvertene, da!

 

“Traff på en hyggelig kar her!”


Og så fikk jeg dette bildet!


Åsmund minstemann har gått i speider’n siden han var 11-12.

I dag er han 18 år og “Rover”.

 

Brumunddal speidergruppe (der Åsmund er med) hadde leirplass rett i nærheten av Romedal speidergruppe.

 

Verden er ikke så stor!

 

Litt moro at de møttes…………

………..for på landsleir er det jo maaaaaaaange!

 

9 kommentarer
    1. Bråk en sjelden gang må man tåle… men deilig å bo et fredelig sted sånn stort sett… snille folk som tenkte på deg med middag også da :))
      Så gøy at de møttes… jeg gikk et år på speideren..men ble vel aldri speider … bare “meis”minnes jeg det het :)) Flott speider på bildet :))

    2. Jeg trur du bor på en av de fineste plassene som fins (alle gårder er nemlig finest) 😀 Og det høres ut som at du har veldig hyggelige huseiere <3
      Og så sprøtt at de faktisk traff på hverandre på et så stort arrangement- men hyggelig at de sendte bilde 😀

    3. Ja det høres ut som du bor et flott sted..og det er jo ikke alltid like lett å finne gode leietakere, så de har nok vært heldige de også..:-) Så morsomt å at de støtte på hverandre..

    4. haha ja… verden er ikke så stor, helt sant. har skjedd noen få ganger at mennesker som jeg har ikke sett lenge tid, jeg ser dem på et sted som jeg har i det minste forventet 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er en bra leietager i den forstand at jeg betaler i rett tid og at det er lite bråk og rot med meg…Så jeg er nok så absolutt ikke den verste de kunne ha hatt! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg