Aldri mer “Gull-sandaler”?

 

Klær og “fjas” var ikke akkurat noe vi brukte mye penger på i barndomshjemmet mitt!

Jeg vil påstå at vi ble ytterst nøkternt oppdratt på det feltet.

Denne holdningen fortsatte jeg med opp i voksen alder, så jeg har nesten alltid handlet på billigkjeder…….

………eller til 50-70% avslag!

 

MEN :  Det siste året har det gått litt over styr her når det gjelder klær!

Det har vel blitt FIRE kjoler, og tre av dem kostet godt over tusenlappen, faktisk!!!

 

Tilbake til barndommen :

En gang, tidlig på 70-tallet, skeide moder’n og vi to søstrene heeeelt ut……

…….. så da ble det “gullsandaler” på a’ mor og meg, og “sølvsandaler” på søstra mi.

Jeg husker at sandalene mine var i str 36 og kostet 15 kroner!!  

FY SØREN så fin jeg syntes at jeg var!!!

 

Senere tenkte jeg : “Noe så JALLA skal jeg aldri gå i mer!”

 

 

I dag har jeg jo lært litt mer om farger, så jeg vet at det EGENTLIG burde ha vært søstra mi (som er “Høst” i fargeskalaen og kler varme farger i bruntoner og rust) som gikk i gull, mens mor og jeg (som er “Sommer” og kler farger i kaldere toner) skulle ha hatt sølv!

Likevel vurderer jeg sterkt å kjøpe :

 

 

 

Kvinner Lær Glitrende Glitter Sandaler Latin med Ankel Stropp Dansesko

“Gullsandaler” til 110 kr!!

(Bare fjas, sjølsagt, men en sjelden gang kan jeg da klare å gå i noe slikt!)

 

Raffinert Krystall / Rhinestone/PU Koblinger

Det var en kollega som nylig foreslo at jeg burde skaffe meg ei “Clutch – veske” til kjolen og hatten jeg kjøpte i Sandvika.

 


Dette er hatten. Jeg har vist den før.

Kjolen jeg har på her er ikke den jeg skal ha til hatten, (og eventuelt skoene og veska!)

Litt sånn 20-talls – inspirert alt sammen, og det er jeg veldig svak for !
 

Jeg hadde aldri hørt ordet “Clutch-veske” før, og trodde det var noe a la “Gucci-veske”.

“Nei, no’ SLIKT syns je da itte at je vil ta meg råa tel!”

Men – da sa hun at det gikk an å få tak i en sånn til kanskje drøyt 100-lappen, så ble det straks litt mer interessant!!

Den jeg har vist ovenfor, koster 155 kr. 

 

Man skal visst ikke si hvor mye ting koster ettersom jeg har hørt, for det er å NEDVURDERE…….

…..men jeg synes det er flott å få tak i rimelig tilbehør når jeg har kjøpt så dyr kjole og hatt!! Det er da vel ikke OM Å GJØRE at det skal være så dyrt heller??

Frakta koster nesten like mye som veska og skoa til sammen, så det blir jo dyrere, men likevel ikke så verst, totalt sett! Får bare håpe at skoa passer hvis det blir så jeg bestiller!

 

Siv Margret, (sivmarget.abcblogg.no)  “Ækt trønder” og bloggvenn, delte forresten dette diktet i dag. Jeg likte det så godt at jeg “Stjal” bildet fra bloggen hennes!

 

 

Apropos røde dansesko :

Da jeg satt og så på sko i går, så vurderte jeg faktisk DISSE skoa, men fant ut at de hadde et veldig begrenset bruksområde på grunn av fargen. 

Kvinner Egte Lær Hæle Pumps Ballrom Dansesko

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Sikkert moro med gullsko da 🙂 Jeg er så treg at jeg bruker alltid samme sko, og nå er det sandalene mine.. I en måneds tid 😀 og bittelitt joggesko fordi de er gode å gå i 🙂

    2. Hei!
      Jeg hadde sølvsko og gullsko og sandaler når jeg var liten 🙂 Prinsesse var jeg <3
      Og det er da lekkert med sølv og gull sandaler 🙂 Jeg er selv en sølv-farge 🙂
      Du kan både ha de røde skoa og gullsandaler 🙂 Det er koselig å pynte seg av og til og til spesielle anledninger. Og hatt er herlig!!! Du var skikkelig fjong og fin i den 🙂 Og som deg, ja jeg er litt svak for de åra rundt 20 tallet og oppover mot 60 tallet 🙂 Og tidene før også. Barokk og ............ja drømme seg vekk 😀

    3. Det er da så herlig å finne billige varianter av klær..jeg blir glad når jeg finner noe billig, og fint! Ser så stilig ut med gullsko og veske til det antrekket og hodepynten ja..Du må nesten ha det…også litt gøy å tenkt tilbake på dine første gullsko!! hihih

    4. Vi labba rundt i traktorsko i min ungdom, men det var i elvistida. Ellers synes jeg at antrekket du viser inkl. hatten passet deg flott.
      Denne gamle gubben “flotter” seg med litt dyerere klær på sine gamle dager, mest fordi de sitter bedre og holder fasongen (ikke på gubben) bedre.
      God week-end.

    5. Da har vi nok gått samme “skolen”. Jeg kjøper heller aldri dyre ting, og jeg føler meg absolutt god nok som jeg er uten å “sole meg i” dyre merkevarer. Hehe, var litt løyn faktisk, for jeg kjøpte meg nye solbriller i Dubay, og de kosta noen ekstra hundrelapper, men så var de skikkelig gode.

    6. Mariann Sæther Tokle: Litt moro at du giftet deg i knallrød kjole. Jeg hadde brudekjolen etter mor – fra 1952! Ja, de skoa tror jeg “Går” til flere av kjolene! Så spørs det bare hvordan de er å GÅ i! 😉

    7. GTduA: Noen “Utskeielser” skal man ha, men nå bør jeg roe ned litt! Det har blitt både klær og kursing som har kostet mye det siste året, men jeg har kost meg med det! 🙂

    8. Magnus Alvheim: Kvalitetsklær holder lengre. Jeg har gjort mange dumme billigkjøp som har blitt hengende i klesskapet. Nå er jeg mer bevisst på hva jeg vil ha! 🙂

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Det er ikke denne kjolen jeg kjøper skoa til, men jeg tror de passer til den. Gull og sølv går jo til det meste. 🙂

    10. Etdiktomdagen: Jeg kan tenke meg at du var ei lita, strålende prinsesse. Jeg skal ikke ha denne kjolen i bryllup i august – jeg skal ha en annen som jeg har vist tidligere – lys i bunnen og med knallfargede blomster! 🙂 Ja, barokk er også stilig, men jeg liker de litt mer ledige plaggene fra 20-tallet – og litt strutsefjær og fjas! 🙂

    11. De ser da ganske gode ut, men finsko er finsko, jeg klarer nesten ikke finsko lenger. Når jeg skal på ferie nå snart, blir det bare sandallignende, ingen finsko på cruise denne gang. Det er ikke sånn som i gamle dager når man var oppstasjet, i dag gjør man som man vil på cruise så vi pynter oss litt men bare sånn som når vi spiser ute om kveldene i syden 🙂

    12. gullskoa var fine,og blir det til att du bestiller så hper jeg att dei er gode på foten )) en slik gullchluths veske har jeg ) ikke ofte brukt,men den blir dog heller ikke utslitt og kan leve lenge ,sølv sko har jeg faktisk,hi hi men blir ikke brukt,brukr å kjøpe ,så overtar ene datteren vår noe etterhvert ) vi damer og jenter har da lov å kle oss feminint og pynte oss litt =) og den hatten din kler du bare så utrolig godt

    13. det kan bli fornuftig å gi litt mer penger for en ting som har en rimelig pris om med den prisen kommer en kvalitet, selv om det “rimelig” er veldig vanskelig å fortelle hva mener i praksis, dette er noe som vi må konkludere selv. veldig ofte en stor pris kommer ved siden av en “merke (brand)”, og i slike situasjoner vi betaler ikke kvaliteten enn det navnet som skriver på den som vi kjøper 🙂

    14. Mariann Sæther Tokle: Jeg klarer heller ikke pensko eller høge hæler så lenge av gangen, så kanskje jeg tar med meg de vanlige sandalene til å ha på litt utpå kvelden! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg