“Jag vill kjenna att jag levt mitt liv!”

 

Ja det ble vel ikke helt “korrekt” svensk, men det er i alle fall et sitat fra “Gabriellas song”. Jeg hørte på den på Spotify i går……

Dessuten så jeg også på en video der Helen Sjøholm synger sangen.

Den var tekstet…………….

…………..og Karidansen sang med av full hals!!

 

 

Helen Sjøholm – nydelig stemme og vakker utstråling…..

(Bilde fra nettet!)

 

Hva er formålet med mitt liv?

Den ene dagen går  – etter den andre….

Jeg har det bra, er på jobb….og har ingen kjempestore bekymringer for tida!

 

Med andre ord : Jeg er…………..

…………..PRIVILIGERT!!

 

Så aner du kanskje et …….

…….MEN?

 

For jeg tenker : Hva er min LIVSOPPGAVE?

Hvorfor ble jeg egentlig født??

Ikke misforstå : Jeg er glad for at jeg har fått være til, sjøl om det har “Røynet på” mer enn EN gang!

Men : Hva var egentlig meningen , med at nettopp JEG skulle tilbringe X antall år på denne kloden??

 

Har jeg en oppgave her….

……en slags misjon??

 

Er det noe jeg skal utrette…………….

………………..noe jeg skal BRENNE for??

(Det trenger absolutt ikke å være “Store ting” som jeg kan høste “Ære og Berømmelse” for!)

 

Jeg tok en personlighetstest på nettet for en tid tilbake.

Den skulle visstnok være “Seriøs”.

I følge denne var jeg en typisk “Forkjemper”.

 

Ja, jeg liker å bli engasjert i noe…….

Jeg TRENGER det også……

…….ellers kan jeg fort begynne å “sløve”…………..

…… og intet fornuftig blir gjort!

 

Men HVA er det jeg skal engasjere meg i???

 

Kanskje finner jeg ut mer om det i løpet av året som kommer?

 

I vår søkte jeg nemlig om å få bli med i ei gruppe ledet av DENNE dama :

 

Hun heter Anne Brenneng…….

 

Jeg har vært på et par-tre helgekurs med henne tidligere.

 

Noen av damene som er med på “Female Mastery”- opplegget hos Fay Skandsen har deltatt i Annes “fordypningsår” i året som har gått. De anbefalte dette på det varmeste…..

Så…….

………i vår søkte jeg om å få bli med i neste “kull”!

 

Det er ikke så store gruppa, så jeg var litt spent på om jeg fikk “plass”…….

…………….men jeg kom med!

 

Dette fordypningsåret starter i slutten av august med ei gruppesamling. Det er ikke så langt unna heller, for det er i Elverum – bare en knapp halvtimes kjøring herfra!

 

Jeg trenger et godt kvinne-nettverk, der jeg BÅDE kan få innspill fra andre……

……OG bidra med det jeg har av erfaring, kunnskap og kreativitet!

 

Jeg vil ikke gå en vinter til i møte – og føle at livet stort sett består av jobb……

…………..og av ensomme kvelder på fritida!

 

Jeg har veldig lyst til å fortsette på “Female Mastery” hos Fay også, hvis det blir et videre opplegg der!

Så er det noe med tid og penger. Dessuten er det begrenset hvor mange helger jeg kan bytte vakter hvis det fortsatt blir slik at flere av helgesamlingene treffer jobbhelgene mine!

 

MEN……nå skal jeg altså ikke lage for mange begrensinger. (DET har jeg nemlig vært j….. “dyktig” til å gjøre!!) Jeg har valgt ikke å investere i bolig nå, og da skal jeg også nyte fordelene ved å ha den økonomiske friheten som følger med det.

Husbygging har jeg slått fra meg – det vil ta for mye tid og krefter (og ikke minst penger) for ei enslig dame! I alle fall mer enn jeg synes det er verdt!

 

Fram til for noen måneder år siden syntes jeg det var veldig godt og fritt med MYE alenetid…….

Nå har jeg fått metta mi av “alenetida”, og vel så det, sjøl om jeg fortsatt synes det er greit å tilbringe EN DEL tid alene!

 

Jeg vil finne ut av hva det er jeg skal gjøre resten av mitt yrkesaktive liv!

Det kan godt hende at jeg fortsetter en god stund i den jobben jeg har  – så lenge jeg får fornyet kontrakten min……

Samtidig har jeg lyst til å engasjere meg i/ jobbe med noe på sjølstendig basis!

 

Jeg vet bare ikke helt konkret HVA…..

 

……i alle fall ikke ENNÅ……………….

 

Jeg er jo (som dere bloggvenner vet) veldig glad i å trekke kort fra orakel – eller tarotkorta mine.

Jeg har flere kortstokker som er laget av Doreen Virtue.

 

I dag fikk jeg dette kortet da jeg ba om å bli vist hva som er viktigst for meg HER og NÅ :


Dette er BAKSIDA….må jo bygge opp spenningen!

(Fin bakside også – ikke sant?)

 

Men – jeg skal ikke vente til NESTE innlegg med å vise RESTEN, altså!

Her får døkk ALT på en gong!!


Dette passet vel bra til dagens tema?

 

Her er teksten som står i veiledningsheftet som følger med kortene :



(Innlegget er ikke sponset)

 

8 kommentarer
    1. Du kommer nok til å finne meningen din 🙂 Eller finne det man brenner for. Jeg brenner ganske bra for jobben min fremdeles, og liker stort sett ellers livet 🙂 Mening nok. Men skjønner hva du mener. 🙂 Ha en fin sommerdag Karidansen <3

    2. Spennende spørsmål du stiller. “Hva er min oppgave?” Det er noe en kan spekulere på en og en hver. Jeg har i hvert fall mine “stunts” rundt dette temaet. Sjøl om jeg kanskje har skjønt at jeg befinner meg i en bakevje i elva og må ta med meg noe kunnskap her i fra før ferden kan forsette. Og du er nok et stykke foran, for jeg har enormt behov for alenetid.
      Spennende hvor veien din går og hva du finner fram til. Dette er en svært interessant reise – dette livet <3

    3. rett og slett det er ikke mulig å vite hva er vår formålet og hvorfor vi lever, og dette er fordi som vi vet ikke i det hele hva et liv i grunnlaget sitt egentlig er. vi vet ikke hvor kommer vi fra, vi vet ikke hvor vi er nå og vi vet ikke hvor vi går fram i verdensromet vår. faktisk, når man litt mer tenker om de elementære ting, da man kommer til et punkt hvor man kan se faktisk at man vet ikke nesten ingentng. men uansett på noen måten er naturlig å prøve å finne sitt eget formålet på denne verden, uansett hva det mener i vår virkeligheten 😉

    4. Ja det er jo viktig å trives, og om du nå føler for dette, så er det nok tiden for å fordype seg litt…lykke til!

    5. frodith: Ja, jeg trives ganske godt på jobb og jeg bor veldig vakkert til. Jeg savner imidlertid et større nettverk – ikke bare “nett-nettverk” , sjøl om det absolutt gir meg mye! Dessuten har jeg lyst til å “skape” noe , men vet ikke helt hva det skal bli! 🙂 Jeg trenger noen å kaste ball med!

    6. BforB: Ja, det er det – og det gjelder å finne en slags mening i hverdagen – samme hvordan den er akkurat nå. Jeg trenger fortsatt en del “Alene-tid”, men ikke i den grad jeg trengte for ett år siden. Jeg synes det er godt å være sammen med folk som jeg OGSÅ kan tie med. Om jeg ikke må være “på” hele tida – men litt “Ved siden av” også! 🙂

    7. milan: Jeg tror de fleste av oss ønsker å føle at vi har hatt en slags “Misjon” – at vi har gjennomført noen drømmer – og betydd noe for noen på en eller annen måte! 🙂

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, nå må jeg gjøre noe “konkret”, for jeg føler at året som har gått har vært et “tenke/hvileår” uten at det har skjedd noe. En trenger noen hvileskjær etter store omveltninger, men ikke over veldig lang tid. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg