En hjelpende hånd…..? PØH….sjølhjulpen jeg, vel!

 

Karidansen har prosjekter på gang……..

Hun har nemlig vært en tur på “Plantasjen”!

 

 


Bruksanvisning!!



Karidansen er nesten ferdig med å montere bordet……

 

Tolv skruer måtte hun feste før bordet var ferdig sammenskrudd!

Ja, du leste riktig :

TOLV skruer!!!

DET klarte altså Karidansen å få til; UTEN å miste umbraco-nøkkelen mellom sprekkene i trammen!

(Sjøl om det var nære på et par ganger!)

 

Litt av en bragd, spør du meg!!


 


De gamle stolene kjøpte jeg da jeg flyttet til Ringsaker i 1987…….

 

Opprinnelig var de trehvite, men jeg har malt dem om flere ganger….

De er en del av ei gruppe, med sofa og bord. Jeg tok ikke fram hele “salongen” fra vinterlageret nå i vår……

…….for da MÅTTE jeg ha fått hjelp!!
 


Nye møbler på plass foran vertskapets glassveranda!!

(Stolene behøvde ingen montering)

 

 


Her venter de avdankede stolene på å få komme inn på lageret…….

……..i den gamle, fredede låven………
 


I denne idyllen bor jeg….(Ja, inne i huset da, sjølsagt!!!)

 

Den siste tida før jeg skulle flytte i fjor , så jeg for meg at jeg skulle bo på en plass der det var smijernsport. Jeg så også for meg at det var et sennepsfarget hus og ei flaggstang der. Jeg fortalte dette til flere for å ha et “bevis” i tilfelle det stemte. (Den gangen trodde jeg at det var et gammelt hus jeg skulle kjøpe og pusse opp!) 

Da jeg var her for første gang, og så på husrom, tenkte jeg ikke over det jeg hadde “sett”, men i etterkant ble jeg nesten “frøsin”. Her er jo smijernsporten –  og flaggstang er det også i hagen.

Huset er ikke sennepsgult. Det er derimot låven!

 

Jada…….jeg innrømmer glatt at jeg er litt småskrullete!!!

 


14 kommentarer
    1. Gratulerer med nye utemøbler. Og bra det gikk bra å få dem sammen.
      Du bor i en idyll ser det ut som. Det er godt det – om en har sett det for seg eller ikke.
      Ha en riktig vakker dag :).

    2. Det kafe settet var jo så fint!! og de gamle stolene har nok gjort jobben sin..passer fint i en gammel låve…hihih..ja det er rart det, når ting man tenker plutselig stemmer!! litt skummelt nesten…

    3. suttung: Veldig kjekt. Stolene er fine å sitte i. Ikke tunge å løfte på – og de kan dessuten stables. Skulle jeg kjøpt to stoler til, hadde imidlertid DET blitt dyrere enn hele dette settet. Bordet er akkurat passe til to. 🙂

    4. Nei, du er ikke skrullete, men en dame med intuisjon. Vakre nye stoler! Gratulerer! De gamle passet da så fint foran den gule veggen! Nyt sommeren!

    5. Siv Svanem: Ja, det er veldig fint her. Jeg eier det jo ikke og må trolig flytte i løpet av to-tre år, for da skal de antagelig bruke denne leiligheten sjøl! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg