“Trenger du en hjelpende hånd?”

 

Å pakke en koffert kan være litt av en utfordring……….

I alle fall hvis man er sånn som Karidansen…..

For : Det er jo ALDRI godt å vite hva man kan få bruk for…….?

 

Ta sko for eksempel :

Joggesko er jo kjekt å ha hvis man skal gå tur……

Dessuten er det jo fint å ha med de snertne skolettene med hæl……

…….hvis man skal fjonge seg litt!

Om sommeren er det også lurt å ha med sandaler…………….

……………..så man får luftet undersottene om det skulle bli veldig varmt i været.

 

Skal Karidansen være borte i TO dager, må hun også ha med :
 

4 truser (For sikkerhets skyld)

2 BHer (For sikkerhets skyld).

Ei ekstra bukse (For sikkerhets skyld)

To gensere (I tilfelle hun svetter ut mer enn en genser pr dag!)

To kjoler (For sikkerhets skyld)

To strømpebukser (Sjøl om det er sommer, for man vet jo aldri om det plutselig blir kaldt!)

Tre par sokker (For sikkerhets skyld)

Toalettsaker (=  ei SMEKKFULL toalettmappe)

Hårføner (I tilfelle det ikke er det på hotellrommet.)

Hårruller!!!

Et badehåndkle + badedrakt OG bikini. (Hvis Karidansen ikke skifter etter at hun har badet, kan hun få blærekatarr nemlig!)

PC’en. (Så Karidansen kan blogge mens hun er borte. Det er ikke sikkert at hun får tid til det, men sånn for sikkerhets skyld…)

Ei allværsjakke. 

Ei litt penere jakke.

 

Når alt dette er knadd ned i kofferten, så veier den rundt 20 kg………

 

Da Karidansen står på Sandvika stasjon……..(Dette skjedde altså for snart to uker siden!)

…..og hennes utrente skrott har trent Bodyart to dager i forveien…………

…..og hun er så støl i rumpe og lår at hun nesten ikke klarer å forsere ei trapp UTEN å ha 20 kg koffert å drasse på………

…..DA kan du tenke deg at hun sliter mens hun er på vei opp den laaaaaaange trappa til perrongen på Sandvika stasjon……

 

Men : Redningen er nær…………

…………….i form av en veltrent kjekk ung mann!

 

“Trenger du en håndsrekning?”

 

Han lener seg mot henne med et spørrende blikk………

Karidansen gløtter opp…..og er ganske paff……

Men  det gjør så vondt i lår – og rumpe – muskulatur at fristelsen til å takke ja blir for stor……………

…….og stoltheten svelges!

 

“Eeeeh….ja takk, men dænna kofferten er BLYTUNG. altså!

“Det går helt fint!”

 

Målløs står Karidansen igjen mens den unge mannen elegant forserer trappetrinnene….

Omsider får hun stavret seg etter…………..

 

Det var VELDIG høflig og hyggelig gjort av den unge mannen…..

Samtidig er det LITT forsmedelig og vemodig……

……..at det ikke lenger er slik at hun får hjelp fordi hun er ung og søt…….

……..men fordi hun begynner å dra på åra………..

……..og er aldeles maroder og “Læmster”……………

……..etter kun EN time med BodyArt!

 


På plass på perrongen ….med litt hjelp……………
 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Og da må karidansen også være klar over de organiserte hjelperne som står klar, ihvertfall på sentralstasjon i Oslo og insisterer på å hjelpe mens det står en bak han og stjeler kortene dine. Jeg har flere venninner som har opplevd det. 🙂 ellers har du ikke så mye bagasje da, jeg har mye mer for sikkerhets skyld , Hehe

    2. Mariann Sæther Tokle: Han her virket veldig straight og ordentlig! Jeg har dessuten kortene mine godt nedpakket, så de organiserte må i så fall åpne både knapper og glidelåser for å få tak i kort. På sentralstasjonen i Oslo ville nok jeg også ha vært mer forsiktig med å ta i mot hjelp! (I London også!) 😉

    3. Jeg har hvertfall like mye som deg når jeg er ute på tur 😀 Hvertfall 🙂 Og haler og drar. Ikke opplevd så mange unge hjelpere jeg 😀

    4. Jeg pleier også å ta med en del for sikkerhets skyld.. blir som regel liggende ubrukt, men man vet aldri…
      Koselig med hjelp da.. og det kan jo tenkes han syns du var søt selv om du er godt voksen, selv om han kanskje ikke “prøvde”seg på “gamla” akkurat…

    5. frodith: Ja, men halvparten blir jo liggende ubrukt i kofferten! Sånn er det i hvert fall for meg! 😉 Hvis du hadde trent BodyArt og vært like støl som meg, så hadde du nok fått hjelp! 😉

    6. du har alt for sikkerhets skyld, så du kan ikke bli øverrasket hehe
      ja… har veldig høflige og gode mennesker og den gangen du har truffet på en slik 🙂

    7. Mye man må ha med for sikkerhetsskyld. Jeg har en som ikke har med noe annet en et skift. “Alt får du kjøpt om du trenger det, ” sier han med et smil. Men jeg har aldri sett at han trenger å kjøpe noe heller. Men tungt blir det for oss som fyller kofferten opp!

    8. suttung: Takk for tips! Jeg får vel heller øve på å begrense meg litt, vel! 😉 Jeg dør jo ikke av å gå med en svett genser en dag, heller! 🙂

    9. Det var som å se min liste før reise…hihih…det meste er for sikkerhets skyld..Er et slit å pakke…hihih…Så snill mann du traff..Godt at de finnes!

    10. godt det finnes unge kjekke menn som tilbyr seg å hjelpe da )) hmmmm jeg skal på Island i 10 dager og har minde sko med en du har i 2 dager,ja minde kjoler og div annet også hi hi tror jeg skal ha nok alikavel

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg