En tur til “Katta”!

 

“Katta” er en forkortelse for “Hamar Katedralskole”!

Jeg var en tur innom der i dag…….

 

 


“Bilparken”………………


Det er fortsatt noen som er “Gammeldagse” nok til å bruke muskelkraft for å komme seg fram her i verden……

 


Her er et eksempel på en kjole som trolig er sydd av elever på yrkeslinja.

 

Jeg la ikke merke til at det nesten ser ut som om jeg er inni kjolen….

……….før jeg hadde lagt bildet inn på pcen!
 

Yngstemann, Åsmund, har vært elev ved media – og kommunikasjonslinja på Katta i to år.


 

Jeg skulle møte ham for å levere ham noe han trenger til London -turen han skal på om noen dager! (Jeg kjenner på LITT uro i forhold til det, men det går ikke an å la frykta styre!)

Nå er skolegangen snart avsluttet i denne omgang, for til høsten er han “lærling” i en bedrift han skal starte sammen med to andre.

 

Mor ble glad og stolt da han fortalte at han hadde fått toppkarakter på eksamen :

Et filmprosjekt med framlegg.

Jeg er ikke så opphengt i “Gode karakterer”.

Det er viktigere å ha karakterstyrke……for å si det sånn…..

……men det er moro når ungdommene får anerkjennelse for det de legger sjela i.

 

Å lage filmer/fotografere er Åsmunds største lidenskap. Det blir spennende å se hva som skjer med den biten framover!

 

Dette er ungdomsbedriften “Eventicon UB” som han har vært medlem av det siste året : 

Eventicon UB sitt bilde.

“Eventicon” ungdomsbedrift. (Bildet tilhører Eventicon UB)

 

Denne gruppa er nå oppløst  – i og med at skoleåret øyeblikkelig er avsluttet.

Gjengen har hatt mange spennende prosjekter……
………..og mye moro sammen!

 

 

 

8 kommentarer
    1. Så gøy at han er ferdig…og gikk ut med god karakterer…jeg har også en sønn som ble glad her om dagen..for han fikk beskjed om at han stod på matte eksamen som han har tatt opp igjen..han strøk og har jobbet noen år..men tok et “skolekurs i matte” i et halvt år, og stod!! Så glad!! så han håper på skole til høsten han også..nå ser det lysere ut!! Så spennende med egen bedrift da..og litt skummelt..men de må gjøre det mens de er unge..så det er lurt!! London nå…liker ikke…men som du sier…vi må ikke la oss styre..men…liker ikke…

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Gratulerer med sønnen som klarte matte-ekamen. Godt å vite at det er i boks! 😀 Nei, jeg liker heller ikke, men jeg skal jo til London sjøl i begynnelsen av august. Skal ikke være i sentrum da – og skal heller ikke på noe stort arrangement!

    3. Så artig at det går så bra med han. De gode karakterene sier ikke alt, og det er viktig meg personen og personligheten, men gode karakterer sier jo NOE om hva han er god for også. For han har stått på, og klart å gjøre det som var forventet, så det sier liksom litt også 🙂 FLINK har han vært hvertfall , og det går nok bra med han framover 🙂

    4. Tenker du er veldig stolt av han, ja i disse dager er det mange som avslutter et kapittel i livet sitt, og starter et nytt til høsten. Gode karakterer er burde ikke telle så mye som de gjør, men vil man frem må man ha gode karakterer.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg