Bussjåfførn som hadde lært tyskleksa si!

 

Karidansen har levert bilen på verksted!

Det er hovedservice og skifte av registerreim som står på programmet!

Hun finner ut at hun skal bruke “Innlandskortet”, og ta seg en busstur til Gjøvik mens bilen blir tatt hånd om ……

 

Det er koselig og avslappende å reise med buss – i alle fall når det er få passasjerer…………

………..og knapt nok noen som sitter og “Underholder” ved å skravle høylytt i mobilen!

 

På Gjøvik tusler Karidansen litt rundt omkring…….

……uten så mye mål og mening……

Men : Det ligger et lett og luftig sommerskjørt i det medbrakte handlenettet fra “Søstrene Grene” da Karidansen setter seg på bussen for å reise tilbake til Brumunddal.

 

(DER venter bilen…… og ei kveldsvakt i boligen.)

 

Rett før bussen skal gå, kommer det på en mann. Han snakker gebrokkent engelsk. Bussjåføren svarer på godt engelsk. 

Karidansen blir imponert!

Noe SÅNT hadde hun ikke forventet av en bussjåfør…………

……som kjører lokalrute mellom Elverum og Gjøvik!!

 

Ja, for bussjåfører er vel ikke sånne som akkurat har vært så SKOLEFLINKE, vel? 

Bussjåfører er vel mer sånne LABANER som ikke fulgte med i skoletimene –  som ikke gadd å gjøre lekser, og så vidt hanglet seg i gjennom ungdomsskolen……??

Og………. i voksen alder, så fant de ut at det greieste var å ta førerkort klasse 2 og bli bussjåfør……

Man FORVENTER jo ikke at SÅNNE skal beherske språk så veldig godt…….

…..gjør man vel??

 

Karidansen har flere overraskelser i vente…..

 

For…………..

……….plutselig slår utlendingen over til……

………TYSK!

Karidansen spisser ørene : “Nå kjæm bussjåfførn tel å slite skikk’li”……tenker hun!’

 

Men……

…….uten å nøle ETT eneste sekund……

……slår også bussjåføren også over til tysk! Ordene bare renner ut av ham!!

 

Karidansen er…….

…….lamslått!!

 

Hva slags bussjåfør er DETTA da???

 

Men SÅ skjønner hun det :

Han er selvfølgelig en sånn INTELLIGENT fyr som har MASSE utdannelse…….

……og så har han bare hatt behov for å ta seg en liten pause fra DIREKTØRSTILLINGEN i det internasjonale selskapet…..

SÅNN er det selvfølgelig!!!

(Når Karidansen ikke skjønner bæra…….

……..så lager hun seg sine egne veldig “logiske” forklaringer!)

 

Sa du at Karidansen er fordomsfull –  og at hun har stygge tendenser til å stigmatisere???

Nei, nå får du jammen GI deg!!

 

 


Her kan du skimte “bussjåføren”  (Ja for han kunne jo ikke være en EKTE en) som hadde gjort tyskleksa si!!

 

“An, auf, hinter, in, neben, uber, unter, vor und zwischen…….”

 

Hadde je ENDA visst åssen en lagar slike “Tøddler” og “Aksanger” når’n skriv med et tastatur!

 

DET har je itte lært meg….

…….ENDA så INTELLEKTUELL og SKOLEFLINK je er!!!

 

 

Nå har jeg forresten begynt å pakke kofferten….. og er snart klar for å sette meg på toget til Sandvika!

Andre kurshelg med “Female Mastery” i Casa Blanca står nemlig for døra.

Je gler meg!!

 

(Døkk skar får sjå skjørtet. Det blir fell en “selfie” i hotellspelen i løpet tå hælja, ve…..!)
 

 

9 kommentarer
    1. Ja man skal ikke skue hunden på hårene,, og i alle fall ikke når’n er buss sjåfør 😀 Nå har jeg hatt bloggefri i evigheter så jeg skjemmes nesten for å logge meg inn 😛 Ha ei herlig helg i Sandvika 🙂

    2. Man kan få noen overraskelser ja, .. jeg er IKKE god i språk..og blir imponert over de som er det.. særlig godt voksne folk som ikke ser sååååå glupe ut..hehe.. :))
      Kos deg masse på kurs og vis gjerne frem skjørtet ja .. God helg <3

    3. heheh og har du tenkt kanskje for en stund, kanskje han er ikke en man, kanskje er han bare en super sofistikert robot fra f.eks google :))) men… den fakta er at noen lærer språk enklere og noen vanskeligere (vi alle er forskjellige, noen av oss er bedre på ett område og andre på annet), det er ingen regler for noe slikt. jeg tror at alle av oss har kapasiteter for å lære 3-4 fremmede språk men vanligvis de meste av oss trenger ikke dette og da rett og slett lærer ikke
      ååå ja nesten glemte hehe koss deg selv Kari, håper du skal ha en fin helgen 🙂

    4. Hihi, ja det hender nok vi har laga oss noen oppfatninger om hvordan ting skal være, uten at det er helt riktig bestandig. Gleder meg til å se skjørtet 🙂
      Riktig god helg på kurs.

    5. Ja de fleste kan jo engelsk nå til dags, og snakker det flytende..tysk er også noe de må lære..så det hadde jeg ikke stusset på..jeg har vel egentlig aldri tenkt på de som lite skoleflinke heller…hihih..har aldri reflektert over det…Du ha en god helg i Sandvika!

    6. kjekt med en liten tur medan en venter på bilen ) og bussjåfører,jeg tenker dei er like inteligente som alle andre jeg )) ikke bare bare å lære seg å kjøre en hel buss da hi hi

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg tøyset LITT….men jeg har vel vært litt ” Snever og Snobbete” på det feltet, så jeg har noe å jobbe videre med der! 😉

    8. Fordommer tror jeg de fleste av oss er flinke på. Men så har jeg en venninne som sliter med såkalte “nerver”, en sønn med syndrom og en annen venninne som både har vært journalist, postmann, bonde og – bussjåfør. Så en får heldigvis lov til å lære :).

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg