“Nå har’u dumma deg ut…….!”

 

Jeg har ofte vært skikkelig flau og lei meg over alt det dumme og overilte jeg har sagt og gjort………

Da har jeg tenkt, grublet og angret som bare rakker’n…….

Det verste er tanken på hvor dum ANDRE sikkert synes at jeg har vært!!

 

Jeg gjør og sier fortsatt ganske mye “Dumt”…….

Men : Jeg bruker kortere tid på å skjemmes i ettertid……. for ellers blir det jo bare slik at jeg har det ille leeeeeenge…….

…… på grunn av “Dumhetene”!!!

 

Jeg lærer tilsynelatende aldri!!

 

Livserfaring hjelper noe –  og etter hvert blir man kanskje litt klokere.

Men at man tilsynelatende er født som en ganske impulsiv type………

……..DET er det ikke støtt så lett å få kontroll over!

Når jeg skal møte nye mennesker, tenker jeg av og til :


“Nå skar je begrense’ skravlinga mi, og prøve å virke reflektert, klok og mild……!

Hvis je må glise, så skar je gjøra det på en “kontrollert” måte og je skar sitta me’ bena samle’…….

…….. slik som  a’ Dronning Sonja!”

 

“Det holdt i ett minutt, men ikke i fem……”

(Som Øystein Sunde synger i sangen “Tyskleksa”)

 

Noen ganger tror jeg at jeg er EKSTREMT intuitiv……….

……..og så handler jeg deretter!

DET kan resultere i mye rart!!

 

Hjelpe og trøste meg!!!

 

 

Min evne til å se meg sjøl og tåle konstruktiv kritikk fra andre har imidlertid økt…….

Jeg kan bli sur og fornærmet med en gang, men kommer tilbakemeldinga fra en person som OGSÅ gir uttrykk for at vedkommende setter pris på meg, så klarer jeg lettere å ta det til meg!

Samtidig er jeg ikke fullt så sjølfordømmende som jeg har hatt en tendens til å være!

 

I de to ukene jeg gikk og ventet på svar fra han jeg ikke klarte å kutte ut tanken på, begynte jeg å føle meg ganske dum!
 

Det er jo ikke særlig ok å bli oppfattet som ei som “Klenger og henger etter”………

…….. er det vel???

 

Men – jeg angrer ikke………….

…….. for ER det egentlig så nøye hvordan han ser på meg?

 

Jeg fikk i alle fall svar, og kan endelig slippe taket!!

 

Karidansen har fått Kurven av samme mann TO ganger, og har TIL GAGNS våget å ta sjansen på avvisning!!

 

Nå synes jeg at jeg har skrevet veldig mye KLOKT……..

……..IGJEN!

 

I morgen kan det hende at jeg synes det er DUMT…….

……..men den tid den sorg!

 

Hvordan er det med deg?

Grubler du fælt over dumhetene dine……..

…….eller klarer du stort sett å trekke på skulderene og si :


“Shit happens!”

?

 

 

Jeg ble litt “Forelsket” i denne feen som Fay Skandsen i “Casa Blanca” i Sandvika hadde på soverommet sitt……

 

Så…….. sist jeg var i Oslo, dro jeg derfor innom Pachamama og kjøpte meg min egen lille fe…….

Nå sitter hun i stuevinduet mitt og drømmer seg bort…….

……akkurat sånn som eieren hennes har lett for å gjøre!

 

Feen sitter på en bergkrystall :

Om bergkrystallen står det følgende :

 

“Bergkrystallen er universalkrystallen.

Den inneholder alle farger og kan programmeres til alle typer arbeid.

Den stimulerer klarhet og innsikt, skaper energi og åpner for det positive.”

 

Det fulgte også et dikt med denne feen :

 

How we grow

 

I asked God to take away my bad habits,

but God said no. 

It’s not for me to take away, but for you to give up.

 

I asked God to make my handicapped child whole,

but God said no.

His spirit is whole, his body is only temporary.

 

I asked God to grant me patience,

but God said no.

Patience is a byproduct of tribulations, 

it isn’t granted, it is learned.

 

I asked God to give me happiness,

but God said no.

I give you blessings, happiness is up to you.

 

I asked God to spare my pain,

but God said no.

Suffering draws you apart from wordly cares and brings you closer to me.

 

I asked God to make my spirit grow,

but God said no.

You must grow your own spirit, but I will prune you to make you fruitful.

 

I asked God for all the things that I might enjoy life,

but God said no.

I will give you life, so that you may enjoy all things.

 

I asked God to help me LOVE others, as much as he/she loves me.

God said……..

Ahh…….. finally you have the idea!

 

Take in the endless downpouring of HEAVENLY LOVE every moment of your life,

and pour your unconditional LOVE around you!

 

This day is yours…….

……don’t throw it away on trifles and worries……

……find ……

 

 

…..GRATITUDE

 

14 kommentarer
    1. Joda jeg kan nok være litt “impulsiv” slik som du skriver om der, tenker at, uff skulle vel ikke sagt det nei.. Men så tenker jeg, sagt er sagt og kan jo ikke gjøre noe med det… Men jeg pleier altså ikke såre personer med det jeg sier som jeg tenker jeg kunne lagt vær å si hehe … Men vi lærer så lenge vi lever, har blitt bedre nå og tenker meg om før jeg snakker 🙂 Så fin den Feen din er ❤

    2. Ida Caspara: Tusen takk! Jeg prøver å unngå å såre folk – det er helst at jeg dummer meg ut SJØL. MEN – det har absolutt hendt at jeg har tråkket folk på tærne også!

    3. Jeg føler sjøl at jeg til stadighet sier de dummeste tingene, og angrer stadig på det…, litt!! Da jeg var yngre kunne jeg gå rundt å være flau over ting jeg hadde sagt, i lange leiter. Kunne hente fram den flaue følelsen igjen og igjen! Etter som jeg har blitt eldre så har vel perioden hvor jeg går rundt å blir flau blitt kortere :o))

    4. Ja jeg er nok litt impulsiv jeg også..og kan bli flau over meg selv..hvorfor kan jeg ikke bare holde munn…Flott fe… og flott dikt!

    5. Så herlig skrevet! 🙂
      Jeg dummer meg stadig ut jeg også. Noen ganger uforvarende og andre ganger med vilje. Så lenge det ikke innebærer at jeg sårer noen, bryr jeg meg ikke så mye. Og oftest gir det meg og andre noe å le av,

    6. Ja man lærer så lenge man lever :))..jeg er nok en type som er litt i overkant forsiktig med å si ting, så ikke så ofte jeg angrer..men det det hender jo selvfølgelig :)) Og jeg kan ha hatt innlegg jeg tenker i ettertid at var litt “tåplige” og helst skulle ha sletta..men jeg lar dem stå.. :)) Jeg syns du virker reflektert og “smart” jeg :)) Så fin fe du kjøpte deg ..elegant og vakker <3

    7. hehe jeg tror at alle av oss gjør og sier mye dumt, men en hoved forskjell mellom oss er som noen av oss ser bak og tenker av ting som har skjedd og noen andre gjør det ikke eller gjør men mye mindre 🙂 . jeg derimot mye mer tenker at om vi kommer ikke til å prøve å gjøre noe, da på hvilken måten vi kan bli kjent med den som kunne skjedd. kanskje akkurat da vi skal grue seg mer og tenker “jeg skulle prøvd, kanskje kunne blitt noe godt av det”, men om vi aldri kommet til å gjøre, vi skal aldri bli kjent med. men som alt annet i livet, vi bør høre på vår intuisjonen og prøver å føle, da er et godt øyeblikk for “noe” 🙂

    8. Atle Lundhaug: Takk! Jeg føler egentlig ikke at jeg har mislykkes, for jeg har fått klarhet. Det var det som var det viktigste. Da kan jeg “Legge ham vekk” – og det var nok på tide!

    9. milan: Takk! Du er nok inne på noe veldig vesentlig : Det er bedre å finne ut av ting – ved f. eks å “Få kurven” enn å gå å lure på hva dette KUNNE ha blitt om man hadde prøvd litt mer!

    10. annebe: Tusen takk! Jeg har slettet kun ett innlegg – etter påtrykk fra “omverdenen” – og da er det greit! Om noen føler seg støtt, så skal man i det lengste ta hensyn. Ellers kan man gjøre som man vil! 🙂

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Ja, noen ganger skulle jeg også ønske at jeg hadde klart å holde tåta….men tenk så kjedelig hvis ingen noen gang “Dreit på draget”! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg