“Får du ikke en følelse av å sitte på reservebenken, Kari?”

 

Det var en god venn som stilte meg dette spørsmålet nå nylig!

Og….. jo….DET spørsmålet var vel med på å få meg vekk fra “reservebenken”.

 

Noen ganger kommer vi dit at vi må gi slipp…….

 

Du husker kanskje at jeg skrev litt om at jeg hadde “tapt”?

 

Nettdating : “Ho som tapte….?”

 

 

I tida etterpå har jeg ikke klart å gi slipp!

Så – for noen uker siden kontaktet jeg vedkommende via e-post for å høre hvordan ståa var.

 

Han ba om betenkningstid ….igjen.

Så vil du kanskje si :


“Kari, hvor grenseløst naiv og dum ER du egentlig???”

Ja, DEN tanken har MER enn streifet meg også…

Men – omstendighetene rundt e-posten jeg nylig fikk av ham, gjør at jeg tror det har vært en vanskelig avgjørelse for ham………igjen!

 

Nå man driver på datingsider, og ender opp med å måtte velge mellom to stykker man ikke kjenner særlig godt, så vil det nesten alltid være en tvil som ulmer i bakhodet :

“Valgte jeg rett?”

Denne tvilen kan ødelegge mye for det forholdet man da velger å gå inn i.

Når man på nytt blir konfrontert med valget, kommer tvilen kanskje igjen for fullt.

Det beste måten å finne ut av det på, er vel å stå løpet ut i det forholdet man er i.

ER det egentlig ikke “Liv Laga” for det, må det eventuelt ende på naturlig vis, ikke fordi noen “banker på porten”.

 

Jeg har aldri ønsket å ødelegge for noen.

Jeg har vært ærlig hele veien om at jeg uansett bare ønsket å treffe vedkommende for å finne ut av hva dette kunne være –  HVIS han var ledig igjen!

 

(Vi møttes aldri ansikt til ansikt, det dreide seg kun om e-post og telefonsamtaler.)

Det som er viktig for meg, er at jeg nå endelig kan slippe taket i følelsen av å “Gå på gress”…………….

……………og slutte med spinne meg inn i håp og romantiske drømmer…….

……………som en annen fjortis!

 

Og det aller viktigste : Måten dette endte på nå, gjør at jeg fortsatt ikke bærer nag til mannen det gjelder!

Jeg tror FORTSATT ikke at han er en dårlig person, og DET er viktig.

 

Ellers kan jeg fort dra med meg mer bitterhet og sinne overfor “mannfolk”, og føle meg DUM…….

……. over nettopp……….

……..å ha “Sittet på reservebenken”!

 

 

Dette har ingenting med temaet å gjøre, men jeg hadde lyst til å vise et ordentlig bilde av frakken jeg fikk hjelp til å finne sammen med stylisten!

Dette var det eneste plagget jeg kjøpte på “Bli ny” – dagen, men det var til gjengjeld det dyreste plagget jeg noen gang har kjøpt!

Den er tidløs, så om jeg er forsiktig med den, og holder vekta, så kan jeg ha den i mange år!

 

 

8 kommentarer
    1. Nettdating er ikke lett… og jeg forstår hva du mener…. Krysser fingrene for at ridderen din plutselig kommer….. akkurat som i eventyrene. Veldig fin frakk, og den passa deg sååå godt. Flott du er:)

    2. Kåpa, eller frakken var flott! og du er flott! Kjærligheten er ikke lett..og det er aldri noe fasit svar..så tror du har gjort rett i å følge magefølelsen.. Lykke til!

    3. Så bra at du ikke går rundt med bitterhet for å ikke bli “den utvalgte”. Det er virkelig reflektert og godt. Og da tenker jeg at din tid kommer, når det er riktig.
      Og frakken, den var superfin, og kledde deg utrolig godt <3 Og rart med det, sånne plagg som er veldig dyre, de har som oftest et snitt som man kan trives i 🙂 Mitt dyreste plagg er bunaden, og den trives jeg godt i. Bare så synd den kun brukes en gang i året 😉

    4. det har ikke for mye for å si her, rett og slett det var ingen felles interesse her, jeg vet ikke detaljer (og jeg har ikke lyst å vite) men åpenbart at de “ting” som du har ønsket han ikke og motsatt, så forholdet kunne ikke lykkes. men det alt er helt normal, de er ikke alle menneskene kompatibelte med hverandre, vi alle har forskjelie interesser og forventninger
      fin frakken 😉 ser koselig ut på deg 🙂

    5. Eva: Tusen takk! Ja, ble veldig fornøyd med frakken. Nei, jeg er ikke bitter, for jeg har ikke blitt dårlig behandlet. Jeg har lært mye om meg sjøl i denne prosessen og jeg er uansett nærmere å få en kjæreste enn jeg var for en stund siden. Dessuten har det ingen hast. Jeg må treffe en som er villig til å bruke god tid på å bli kjent/la ting få utvikle seg i naturlig tempo – altså en som ikke er veldig oppsatt på å få en samboer så raskt som mulig! 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Ja, jeg er glad for at jeg tok kontakt igjen, for nå kan jeg slippe taket i drømmen/fantasien om at dette KUNNE ha vært noe veldig spesielt. Man må være to om å ville! 🙂

    7. stavangerinmyheart: Tusen takk! Jeg venter ikke på en “ridder” akkurat. En solid, vennlig(Og samtidig tydelig og bestemt) litt leken kar med glimt i øyet DET er vel hva jeg leter etter!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg