Om å stole på seg sjøl…….og om å være litt snål…………….?

 

Når jeg står “midt oppe i noe”……

……..så kan jeg bli veldig usikker!

 

Da kan jeg fort ende opp med å ta i mot råd fra andre, eller gjøre andres ord til “min sannhet!’

Det er bare jeg som kan ta avgjørelser for meg!

 

Derfor må jeg være selektiv i forhold til HVEM jeg deler HVA med!

 

Og ….OM jeg deler, så må jeg være forsiktig med å la en annens mening få styre de valgene jeg tar!

Gjør jeg dumme valg – ja så lærer jeg noe av DET også!

Dessuten slipper jeg å ergre meg over at jeg “Hørte på andre” hvis det viser seg at valget jeg tok var dumt og overilt!

 

Det er best å bare ha seg sjøl å skylde på……….

……..syns JE!!!

 


 

Da jeg gikk tur for noen dager siden, så jeg veldig mange meitemarker. Det krydde av dem på gang – og sykkelstien.

De levde litt farlig der de ålte seg bortover. De hadde nok ikke rådført seg med noen før de forvillet seg opp på gang – og sykkelstien!

Så har vel kanskje ikke meitemarken så stor hjernekapasitet…? Det er mulig at de ikke har noen hjerne i det hele tatt?

Meitemarker er spart for mye hodebry….men de lever farlig. De risikerer både å bli tråkket i hjel og å bli brukt som fiskeagn!

Jeg er utstyrt med hjerne…….

Jeg er glad for det, men av og til surrer det litt for mye oppi der!

DET blir jeg sliten av – og det hadde vært greit med en AV-knapp i blant!

 

Jeg har alltid følt at jeg har vært litt……………..

………….SNÅL?

 

Mora mi sa en gang : “Støtt skar det væra no’ rart me’ deg!”  

(Jeg har forståelse for at mor ble frustrert, altså – for jeg var en litt “sær” unge!)

 

Hvordan er det med deg?

Føler du deg litt snål også??

 

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg er vel også blandt de som føler seg litt snåle for det er veldig sjelden jeg lar meg påvirke av det andre sier. Men å ta med råd fra andre og prøve ut det i mix med mitt eget gjør jeg.

    2. føler meg kanskje ikke litt snål,men att en skal tenke selv og ikke la andres ord bli våre ,det er jeg enige i.
      Tror vi alle gjør feil i løpet av et liv,det er mennesklig,men det er godt om en kan evne å se det,rette opp i det som ikke ble rett og siden klare å følge hjertet og sine egne tanker og ønsker )

    3. Ja jeg tror det er fint å være litt snål..da er man seg selv..og følger ikke bare etter andre…Man står på egne ben og det syns jeg er bra.. Jeg er nok litt sånn som har fulgt strømmen…for å ikke skille meg ut.. Men nå som voksen kan jeg nok bli sett på som snål..Hun dama som går rundt med tre hunder og et kamera rundt halsen..med cap på hode…hver dag…hun er nok litt snål…i noens øyne.. hihih

    4. fruensvilje: Veldig enig. Når det gjelder “Snål” så kommer det an på hvordan vi definerer det. Jeg påstå ikke at du er “Snål”, men at du er oppfinnsom og lager mye fint. det er det ingen tvil om. (Eks miniatyrhus!)

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Du er i alle fall “Snål” på en koselig måte! Jeg tror vi kan bli sjuke hvis vi blir altfor opptatt av å følge strømmen. Da legger vi bånd på oss sjøl for å tekkes andre! 🙂

    6. heh, i livet vårt det er slik, vi tenker vi tenker og hele livet sitt vi tenker men til slutt den eneste ting som vi vet er at vi vet ingenting 🙂 på hvert spørsmålet som vi har fått et svar, vi også har fått og ti nye spørsmål.
      så ja… jeg føler meg “litt snål”, rett og slett på grunn fordi jeg tenker om mange ting, og av og till om ting som gir ingen mening, men vi er mennesker og vi er skapt med dette formålet, formålet for å tenke 😉

    7. milan: Ja, jeg tror du er litt “Snål” eller spesiell, men på en positiv måte! Hvis vi slutter å stille spørsmål – da blir det vel kjedelig. Jeg vil ikke “Ha svaret på alt” – jeg vil utvikle meg! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg