“Går det i det hele tatt an få tel no’ gæli……..

 

……………..så kan en væra sikker på at DU greier det!”

 

Det var mora mi som kom med dette hjertesukket for noen år siden………….

 

Jeg hadde nemlig kjøpt ny mobil…………

……..og så hadde jeg klart det kunststykket……….

……..at jeg hadde gått med mobilen i hånda rett etter at jeg hadde vært i dusjen……..

……..og så hadde jeg knipset bilde av brystpartiet mitt – UTEN å være klar over det!

 

Det som videre skjedde, var at mobilen lå i veska mi og levde sitt eget liv UTEN at jeg hadde satt på tastelåsen……….

……og så ble bildet sendt til den som jeg sist hadde sendt melding til.

 

Vedkommende var så vennlig å gjøre meg oppmerksom på fadesen, slik at jeg fikk slettet bildet før det ble sendt til flere………

 

For et par dager siden klarte jeg det igjen…

NEI  –  jeg knipset IKKE bilde av brystpartiet mitt…..

Jeg deltok derimot i en “videosamtale” på nettet……….

……for aller første gang!

 

Jeg forvillet meg inn i samtalen ca ti minutter før seansen var ferdig!

 

“Kari, du må holde PC’en din litt lengre ned”, sa lederen av “Sendinga”.

 

Da jeg så litt nærmere på skjermen, skjønte jeg HVORFOR!


Jeg dro nemlig kjensel på en slags “Glåmøgd Gnom” øverst i “ruta”!

Jeg var ganske rask med å skyve pc’en litt lengre ned……

 

 

 

Omtrent SLIK ser det ut når en Glåmøgd Gnom…….

……me’ begrense’ nettvett…………..

…..forviller seg inn på ei “direktesending”!

 

Det som er litt ubehagelig å tenke på……….

………….er at opptaket trolig er lagt ut på nettet….

…………slik at de som ikke hadde anledning til å bli med “På direkten” kan se det senere.

 

For : Det var ikke BARE det at jeg satt der med “Nesetippen over kanten”.

I tillegg la jeg nemlig ut om hvor fornøyd jeg var………

…………….over at jeg ENDELIG hadde fått til å logge meg på!!

(Forrige gang jeg prøvde, klarte jeg det ikke!)

 

“BLALABLABLABLA!!  

 

Av og til gjør man faktisk klokest i………………..

……….å holde smella si…………

 

………men det er jeg sørgelig dårlig til!

 

 

Jeg har bestemt meg for at jeg IKKE skal se det opptaket……….

………..sjøl om jeg gikk glipp av de første 20  minuttene av video- møtet før jeg fikk koblet meg på!

 

Det er ei grense for hva man skal plage seg sjøl med……..!

 

 

 

22 kommentarer
    1. Hehe.. for andre høres det bare morsomt ut.. og du har jo lært noe da.. det er jo positivt :)… hadde nok ikke skjønt sånt selv jeg…om det er noen trøst :)) God helg <3

    2. hehe, det er som å høre seg selv når du forteller om dine fadeser 🙂 Har jeg fortalt når jeg sa fra på kafeen om at alle julestjernene de hadde, burde knipes for blomster for mange er allergisk. Hun svarte at det trengte de ikke med disse, for de var kunstige. Det var kanskje da jeg skulle gått til Specksavers 😀 God helg.

    3. Uff…eller hehehe..ja, litt morsomt var i hvertfall den siste..for den var jo bare søt da…der du titter over kanten…hihi..men det med nakenbildet er jo ikke noe morsomt..og håper den som fikk det slettet og ikke lagde noe “gøy” ut av det…for det er jo forgjort at ting blir sendt videre…Ja, man skal være forsiktig..jeg la også ut en fælt bilde på snapchat..prøvde å lære meg, og hadde vist tatt bildet nedenefra og opp av meg selv, liggende i godstolen..med hår til alle kanter og man ser nesten rett inn i nesa…Det sendte jeg til alle på min liste!! herregud..og sønnen min som gjorde meg oppmerksom på det..og gud hvor flau jeg ble…hihihih..fikk slettet..og kom ikke ut til så mange..men allikevell..jeg har ikke vært på snap etter det… 😉

    4. hehe morsomt situasjonen, men det er alt en del av “modern Internett-kommunikasjon”, ingen stor sak ;). og om du har klart noen folk å komme til å le, da du har en stor plus hehe, jeg mener at det er alltid hyggelig når vi klarer å komme folk til å le 🙂

    5. Ja det er ikke bare enkelt, men gudbedre kor artig når det ikke går gæli 🙂 Det er mange år siden jeg fikk sms fra en mannlig ingeniør med meldingen: “Jeg elsker deg” Jeg svarte og takket og spurte om han var sikker…Det gikk lenge før det kom svar om at ungen hans hadde lekt med telefonen og en sånn ferdigmelding hadde blitt sendt 🙂 Men nå ble det ikke vist bilder..for da var telefonen bare telefon 😛

    6. Du er steintøff som beretter, og for meg er det veldig gjenkjennelig, selv om akkurat her hadde jeg vel bare latt være å logge meg på….:)
      Min mor har også kommet med noen hjertesukk oppigjennom årene , men det er liksom helt ok, jeg har ikke følt meg forurettet på noen måte…

    7. maiken: Nei, jeg var ikke forurettet og sur på mora mi…..Hun sa det nok litt humoristisk -og hun har opplevd mye “Rart” fra denne kanten, for å si det slik! 😉

    8. fruensvilje: Jeg er glad jeg ikke vet så veldig mye om alt som kan skje….Da tenker jeg på “Hacking” og andre skumle ting. Skal en tenke på alt sånt, så kan en ikke bruke mobil eller annet nettverk i det hele tatt. Noen forsiktighetsregler kan en imidlertid ta! 😀

    9. annebe: Tror vi er flere i samme båt, ja, men av og til blir jeg litt frustrert fordi jeg føler at den manglende kunnskapen med hensyn til data hindrer meg i å gjøre ting jeg har lyst til. Det har uansett gått veldig framover med dataferdighetene etter at jeg begynte å blogge! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg