“Du er så søt når du smiler………!”

 

Det var en ung gutt som sa det til meg en gang…..

…….da jeg var i tenårene……..

Men så tilføyde han : “Derfor er det så synd at du ikke gjør det litt oftere!”

 

Jeg kan nok virke litt “tilknappet” og striks i blant.

Samtidig kan jeg ha veldig lett for å le og sprudle, når jeg er sammen med folk jeg føler meg trygg på!!!

 

I tenårene hadde jeg en del komplekser fordi jeg hadde ganske stor munn og fyldige lepper.

(I dag ville vel mange ha JUBLET over sånt – for nå sprøyter jo kvinner silikon inn i leppene!!)

 

På ungdomsskolen ble jeg kalt “Spoilern” av noen av gutta……..

……. og så lagde de trutmunn til meg!

 

Jeg tok meg i å prøve å snurpe munnen sammen – helt til det var noen som sa :

“Du har itte SÅ diger munn, Kari, Det blir itt’no likere tå at du snurper’n sammen i hvert fall!”

 

Nå en først skal snakke om komplekser :


Jeg mangler ei fortann også. Da jeg felte mjølketennene, kom det ingen ny tann ved siden av den ene store fortanna i overkjeven. Jeg fikk regulering, slik at hjørnetanna ble dratt inntil fortanna.  På den måten slapp jeg å få et stort mellomrom der, men det er jo litt skjevt….

Spissen ble slipt ned, slik at hjørnetanna skulle ligne mest mulig på den tilsvarende tanna på den andre siden.

 

En gang var det en gutt som sa :

“Hadde det itte vøri for tenna, så kunne du NESTEN har vøri fotomodell, du, Kari!”

 

Det var nok MENT som et kompliment!!!

 

Alle kompleksene i forhold til munn og smil…….

……ga seg noen utslag ………..

……som faktisk henger litt i fortsatt!

 

 


Snurpelure med sammenknepet munn på konfirmasjonsbildet!!!

 

Jeg har fortsatt lett for å ville lukke munnen når jeg blir tatt bilde av……..

Sjøl om jeg vet at det bare er noe stort……

……..TULL!!!!

 

Hva ER egentlig skjønnhet?

Er det å ligne mest mulig på ei Barbie-dokke??

Et glansbilde falmer fort…………

………..hvis utstrålinga mangler!

 

Det hjelper ikke hvor “Pen” du er……

………hvis du virker sur og mutt!!

 

Bloggeren : “dvergpinschereimitthjerte” delte for øvrig dette innlegget nå nylig :

 

De kan ikke se hvor vakre de er!

 

 

19 kommentarer
    1. Så koselig at du henviste til meg! takk for det..og ja..den overskriften fikk jeg litt aha..med..for jeg kan finne på å si det til de nære..: Du er mye finere når du smiler..en å være så sur…hihihi..og det faller IKKE alltid i god jord..hihih. Nei..alle skal ikke være like..tenk så kjedelig det hadde vært da..jeg tror vi ALLE har noe fint ved oss..noe vakkert! Alle har det! tror jeg… 🙂

    2. Når jeg tenker på skjønnhet å hva det er så ender det alltid med et bilde av natur inne i mitt hode. Mennesker da tenker jeg vakker, men så er vel jeg litt rar å da. Vakker er første inntrykket senere så justeres det etter hva det indre forteller. Utsiden kanskje holder seg, men innsiden sprekker opp eller omvendt.

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Hadde lyst til å linke til det innlegget. Syntes det passet i denne sammenhengen! De fleste lyser jo opp når de smiler – i alle fall hvis hvis det er et ekte smil – ikke et påklistret ett! 🙂

    4. Jeg smilte heller ikke på bilder i barndommen, for problemet mitt var et stort opprom mellom fortenna + at jeg manglet ei tann også. Etter regulering og innsetting av bro, var det bare stas å smile og selvtilliten steig mange hakk! Rart hvor viktig tennene er for hvordan vi føler oss!

    5. Hanne Beate: Ja, det er det! Jeg ser det positive i dag – at jeg har sterke tenner og friskt tannkjøtt. Har ikke hatt hull på mange år, og det var kun litt tannstein som måtte fjernes da jeg var hos tannlegen for første gang på tre år nå i vår! (Tannlegeskrekk!). Så får det ikke hjelpe at jeg er litt overbitt og at det er litt skeivt! 😉

    6. hehe barn barn, vi har vært fulle av forskjellige problemer på hvilke jeg smiler i dag, men for lenge siden de var virkelig store problemer :)))
      så søt lita jenta er her på bildet, ikke sant 🙂

    7. snuskelasken: Vet ikke om du har rett, men vi må nå være som vi er – så lenge vi ikke er av dem som ønsker å fikse på fasaden ved hjelp av kosmetisk kirurgi! 😉

    8. Haha er vi? Hmm kanskje! Jentene fikser seg for å gå ut på “runde 2”? Jo kanskje.
      Jeg fikser meg ihvertfall ikke! Kan ikke se ille nok ut, jeg! 🙂
      Det er jo ikke min tur lenger. Men damene? Ja, de har nok en siste oppblomstring nå ja.
      Godt poeng! 🙂

    9. snuskelasken: Siste oppblomstring? Nei, jeg har tenkt å blomstre lenge. Jeg hadde en periode i livet da jeg følte meg temmelig vissen, så nå vil jeg ha masse av det motsatte. Jålebukker er ikke ok, men å stelle seg og ta alminnelig godt vare på seg sjøl, DET er viktig for oss alle! Det handler jo om egenkjærlighet!:D

    10. Ja jeg har faktisk begynt å se etter meg sjøl jeg også. Men mest fordi jeg oppdager at jeg ikke er usårbar. Så nå er drikkinga redusert og røykinga kuttet ut. Så blir vel nesten et slags oppussingsprosjekt her i gården også. 🙂

    11. snuskelasken: Da har du jo tatt tak i noe som kan være veldig alvorlig for helsa di. Jeg var avhengig av beroligende tabletter i flere år, og jeg er veldig glad for at jeg kom meg ut av DET! Alkohol skal nytes og fungere som KOS – ikke noe man inntar for å “Drukne sine sorger” eller flykte fra noe. “Blir det “Kos” hver dag, så kan jo DET også være skummelt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg