Hva SKAL jeg ha på meg?

 

I sommer blir det bryllup!!

Eldste sønn og hans samboer gifter seg utpå sensommeren……

Bryllup er stas!!

 

Og så kommer det store spørsmålet :
Hva SKAL jeg ha på meg??

Da jeg var ung gikk jeg ALLTID på salg.

Jeg brukte ikke sminke, annet enn litt mascara og leppestift………

…….til FEST!

Etter at jeg fylte femti, har jeg blitt litt mer jålete.

 

Jeg har på mascara hver morgen, og er glad i et strøk med fargerik leppestift i ny og ne.

 

Også i klesveien har jeg blitt mer jålete.

Synes jeg et plagg er veldig fint, så kjøper jeg det kanskje, sjøl om det ikke er på salg!

 

Den knallrosa kjolen jeg nylig viste fram, er ett av alternativene til bryllupsantrekk!

 


I dag så jeg denne hårpynten på nettet :


Knallfin synes jeg!! Koster 127 kr + frakt!

 

Men….. det er kanskje bare bruden som skal ha hårpynt på en sånn dag?

Dessuten vet jeg ikke om kammen vil sitte i mitt tynne, bløte hår!

 

 

Turkis og sjøgrønn fra topp til tå! (Eller – skoa er jo svarte da!)

Dette er jo en helt annen stil, men jeg liker det litt “Bohem – aktige”!

 

Dessuten er det veldig ledig og behagelig å ha på, bare jeg passer på at jeg ikke snubler i skjørtekanten!

(Holdt på å “tryne” da jeg gikk ned fra krakken!)

 

Hvilket antrekk likte DU best?

Jeg kommer ikke til å la din mening avgjøre, altså…….

…….og det er ikke sikkert at jeg bruker noen av disse antrekkene i bryllupet!!

 

Jeg har fire måneder på meg til å “akkedere”!

 

 

 

28 kommentarer
    1. nå har jeg giftet bort en sønn og vært i bryllup til ei tantejente,begge gangene var det kleskode vi måtte forholde oss til,veldig greit synes eg ))

    2. Gratulerer så mye, – koselig med bryllup! Jeg ble så overrasket da jeg så navnet til sønnen din, – han heter faktisk det samme som min sønn (men han er bare 7 år). Jeg likte begge kjolene dine, men kanskje mest den nederste. Jeg skal også i bryllup i år, til ei niese, og der er antrekket lang kjole. Jeg har ingen sånne kjoler, så må på utkikk etter noe. Ønsker deg en riktig god helg! :o)

    3. Hanne Beate: Det var jo litt moro. Da har vi god smak mht navn begge to! 😉 Min eldste er oppkalt etter sin bestefar (Olav) på farssida – slik skikken har vært på mange garder. Dessuten het den første i slekta (som var eier av garden) Hans…Så derfor ble det Hans Olav. Han er TJUE – sju! 😀

    4. GRATULERER med sønnen og kjæresten som har bestemt seg for en stor dag.
      Du finner helt sikkert noe fint å ha på det, du er så nett attde’ :).
      Av disse kjolene du viser her liker jeg aller best den rosa.
      Lykke til med valget av kjole :)))).

    5. Gratulerer 🙂
      Ja man skal glitre litt i slike bryllup 🙂 Gratulerer!!!
      Jeg synes det er greit om man har kles-koder…… og om ikke kan man jo komme i det man vil 🙂
      De kler farger. Turkis, blått og rosa er iallefall farger som kler deg. Eller som man sier; alt kler den smukke 😀

    6. Etdiktomdagen: Takk! 😀 Nei, det er ikke gitt noen signaler om antrekk. Når bruden er kledd i hvitt skal jo ingen av gjestene være det, men bortsett far det står man fritt når kleskode ikke er oppgitt! 🙂

    7. Så koselig med bryllup! ja jeg likte begge antrekkene..men syns kanskje den rosa passet best i et bryllup..men kommer jo an på hvordan bryllup det er..for er det: dress og kjole så må man liksom være litt mer staselig føler jeg..bohem antrekket var også det jeg likte best..men ikke til bryllup.. Hårpynt kan vel alle bruke..og om du bruker litt hårspray der den skal sitte..så kan den sitte i tynt hår også..men jammen vet jeg ikke om det bare er bruden som bør ha noe i håret…Lykke til!! og gratulerer med at sønnen har funnet sin utkårede!

    8. Det siste antrekket (det blå) var stilig. Men når alt kommer til alt er det hva du selv synes passer, og hva du føler deg bra i som er viktig.

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Ja, bohemantrekket er mest meg, men til bryllupsfest så er kanskje det rosa mest passende. Satser på at det blir en vakker dag for alle involverte og ikke minst for hovedpersonene! 😀

    10. Du var veldig fin i alle. Det viser at skjønnhet kommer innenfra. Et ærlig og åpent ansikt som skjuler en ærlig og åpen natur like vakker som en norsk sommerdag!

    11. gratulerer Kari 🙂 er det først bryllupet av noen av barna dine ? uansett hva skal du kle på deg, jeg er sikker at du skal bli en super fin dame 😉

    12. snuskelasken: Tusen takk! Ja, ærlig og åpen er jeg nok stort sett. Samtidig vet jeg at jeg kan være litt vrang og vrien – både i ord og handlinger! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg