“Jeg orker ikke å sitte så tett, jeg!”

 

Dette skjedde en gang jeg var på et helgekurs.

Kurset var lagt opp slik at vi spiste alle måltider på kurssenterets kjøkken.

 

Vi var vel rundt 15 personer rundt to kjøkkenbord (som var satt inntil hverandre)……

……. og det var TEMMELIG trangt.

Det var sånn at man var tvunget til å sitte med skinkene tett inntil sidemannen (eller kvinnen) på begge sider, og det var ikke mye “armslag” heller!

 

Men…………… man kunne jo velge å kalle det : “Intimt og koselig”.

Dessuten var det litt kaldt der, så på denne måten holdt vi jo varmen………

 

Jeg hadde lagt merke til kvinnen som satt ved siden av meg……….

…….på grunn av at hun hadde et veldig surt og misfornøyd drag over fjeset.

Hun virket også veldig pessimistisk og negativ når hun snakket!

 

Plutselig snudde hun seg mot meg :

“Du, kan du være så snill å flytte deg litt lengre unna meg………….

…….jeg orker ikke å sitte så trangt, jeg!”

Jeg ble så forfjamset at jeg “adlød ordre” – noe som resulterte i at personen som satt på den andre siden av meg omtrent fikk meg opp i fanget!

 

I etterkant tenkte jeg : “Hvem var det som “eide” dette problemet??”

Jo, det var selvfølgelig HENNE!

 

Når det sitter rundt 15 personer rundt to bord…………

…..som tilsammen er ca tre meter lange,……..

…..så MÅ det bli trangt.

 

Hvis jeg ikke takler å sitte tett inntil et annet menneske når jeg spiser, så kan jeg ta med meg tallerkenen min og gå et annet sted.

Jeg bør i alle fall ikke forlange at andre skal sitte ENDA mer oppå hverandre fordi jeg sliter med å ha kroppskontakt!

 

I dag hadde jeg antagelig sagt :

“Beklager, men da må jeg sitte oppå personen som sitter på den andre siden her. Om du synes dette er ubehagelig, så foreslår jeg at du setter deg et annet sted!”

 

NEMLIG!!!

 

En kan jo begynne å lure…….på DET og….???

 

 

 

15 kommentarer
    1. Enig med deg … er det ikke mer plass rundt bordet får en tåle det eller trekke seg vekk selv… Men er jeg på et sted der det er rikelig med plass liker jeg ikke at folk setter seg “nesten oppa meg”… men jeg sitter uansett ikke å surmuler…bare er irritert inni meg ..hehe..og det er kanskje like dumt det..

    2. annebe: Nei, er det rikelig med plass så respekterer man hverandres “Intimsoner” – det synes jeg også. Men : Er det lite plass, må man gjøre det beste ut av det uansett hva DET betyr! 🙂

    3. Herlighet så frekt..men som du skriver..hun så og hørtes sur ut..så var vel kanskje ikke så rart at det kom fra henne..men ja, jeg hadde nok sagt klart i fra at hello…vi sitter ALLE trangt her..har du et problem med det..så kan du jo flytte deg..tror jeg..tøff nå..men akk..hadde nok mest sansynlig gjort som deg..og tenkt at; er det noe feil med meg..lukter jeg…osv..som du skrev..hihih.. uff..ja det var jo hun som hadde et problem…men overlater det til andre…frekt!

    4. fruensvilje: Dette er nok kanskje sju-åtte år siden. Jeg TROR ikke jeg hadde sagt det samme i dag, men jeg ser at dette er et mønster jeg har hatt. 😉

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Hun hadde det ikke godt med seg sjøl, men hun oppførte seg ganske ufyselig, og det var hun ikke tjent med! 🙂 Ja, lett å være tøff når man ikke står i situasjonen, men verdt å reflektere over slik at man kanskje klarer å sette foten ned OM en tilsvarende situasjonen skulle oppstå! 🙂

    6. Siv Svanem: Nei, jeg gjør ikke det heller. Episoden ligger noen år tilbake i tid, og jeg er vel ganske sikker på at jeg ikke hadde reagert på samme måte i dag! 🙂

    7. skjønner du, slike typer av mennesker er verste for seg selv…. i formiddagen de er sinte på seg selv og etterpå i kveld på hele verden :))

    8. milan: Ha-ha….De fleste har vel kjent på følelsen av å være “Sint på hele verden” ; men hvis det er slik det meste av tida – DA bør det ringe ei bjelle oppe i hodet til den det gjelder! 😉

    9. Uffda, den som ikke liker det, får bare flytte seg. Men noen liker liksom å ha litt makt ved å bemerke at de trenger plassen bedre enn andre også.

    10. natheless: Man har det ikke helt godt på “innsida” når man opptrer slik, så på det viset får det unnskyldes. Samtidig virker det litt ufyselig. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg