Det som VIRKELIG betyr noe……..og en blogg – anbefaling!

 

 

Jeg tar stadig noen små oppgjør med FLINKHETA og VELLYKKETHETA!!!

Ikke minst min egen…….

 

De siste par åra har jeg stadig tenkt på at jeg BURDE skifte jobb…….

Jeg BURDE finne en jobb der jeg i større utstrekning kunne få……………..

…..ta i bruk mine EVNER og TALENTER……

 

…..har jeg tenkt……

 

Har du hørt noe så SNOBBETE???

 

Forresten …..hva legger jeg i det å få “Brukt mine evner og talenter”?

 

Er det om å gjøre å få vist hvor “begavet” jeg er ….

……slik at andre skal bli “imponert” og applaudere mine prestasjoner??

 

Jeg TRIVES jo der jeg er nå……..

………faktisk bedre og bedre…….

 

Jeg setter så pris på å få jobbe med “Våre Små Søsken!”

 

De aksepterer meg som jeg er……

 

Visst kan det være litt anstrengende for tålmodigheta………

…….men jeg føler at “Våre Små Søsken” er rause med å dele ut tabbekvoter!

 

“Næmmen……. KARI, da!” sier de kanskje…………

…….. og så flirer de godt når Karidansen gjør noe rart…….

………eller glemmer noe…..

 

Jeg får klar beskjed når jeg er “Dum”.

Da spares det ikke på “konfekten”, for å si det sånn.

Det brukes ikke så mye tid på forstillelse og høflighetsfraser der i gården!!

 

Det er mye latter på jobb……..

Her er det ikke så om å gjøre å være “flink”……..

 

Her er det nemlig mest om å gjøre å mestre de “små”, dagligdagse oppgavene………..

 

 

Jeg har lyst til å komme med en blogganbefaling i dag :

 

Kjenner du til “suttung”?

 

Denne bloggen handler i hovedsak om det å være pårørende til et menneske som er rammet av Alzheimer…….

……..og DET i ung alder.

 

Det er tøffe tak……..

…… men midt i alt det vonde klarer dette paret å vise omsorg for andre…….

…….godt hjulpet av labradoren “Vamp”.

 

Han er en ytterst tålmodig sjel, som tidligere har jobbet som førerhund!

 

(Bildene er “stjålet” fra bloggen til “Suttung”)

 

 

Sånt står det respekt av!

 

I en slik situasjon får en øynene opp for hva som VIRKELIG betyr noe!

 

Det å være der for hverandre – også når det butter skikkelig!

 

Det handler om å finne  gleden i de “små” tingene, og om å vise ENORM omsorg………..

……uten å ha håp om annen belønning…….

……enn å se at den nærmeste får det litt bedre i hverdagen!!

 

Det er en blogg om : MOT, HÅP,  STERK VILJE……..

 

……….og  DYP og EKTE KJÆRLIGHET!!!

 

Hvis du går inn på linken nedenfor…………..

…….. så skjønner du kanskje hva jeg mener….?

 

Fordi jeg elsker deg 💓

 

 

 

 

32 kommentarer
    1. Utrolig flott gjordt av deg Karidansen, men nå skylder du meg noen tårer for det du skrev rørte meg veldig. Bildene har du ikke stjålet for alle kan bruke dem. Bildene jeg har på bloggen, FB og IG kan brukes alle som måtte trenge det. Tusen takk Kari for ditt innlegg 💓

    2. Hei!
      Det høres ut som du trives i den jobben du har, karidansen 🙂 En jobb som beriker <3 Men som også er tøff til tider 🙂 Men slik er det i mange jobber. Jeg tror vi bruker våre evner og talenter nesten hver dag i det å være den vi er også...............selv om det kan bety også å lage noe.....
      Takk for blogg-tips!!
      Ønsker deg en herlig dag <3

    3. skal gå inn og se på denne bloggen )) jeg skjønner ellers hva du mener etter att min far har blitt mer og mer dement dette året,det er viktig for oss å vite att han har det så godt som det er mulig og att han får den hjelpen han har rett på )) Ellers vil jeg få ønske deg tillykke med dagen når jeg alikavel er innom )

    4. en min venn har hatt labradoren (veldig lignende som den på bildet) og den har vært så så snill hunden (umulig til å beskrive) 🙂

    5. Ja, det er viktig å være der for hverandre når veien blir bratt også.
      Skjønner at du trives med din jobb, du får vikelig vært kreativ og ikke minst får du le! Godt når man føler at man er på rett plass. Du har bursdag i dag! Gratulerer så masse med dagen din og kos deg! Bursdagsklem fra meg 🙂

    6. Jeg kikker nok innom linken etterpå. Men det du beskriver, det er virkelig noe som gir glede å høre om. Det å ikke gi opp så lett, og at kjærligheten fortsetter selv om sykdom rammer.
      Og når det gjelder oss selv, vi mennesker er jo strebere, mange av oss, og vi har drømmer, som vi kanskje våger å strekke oss etter. Men det viktigste er jo å kjenne etter, og føle at man lever, her og nå <3
      Godt å lese at du trives sånn som du har det nå <3

    7. Takk for anbefaling..og ja, så godt at du trives på jobben..DET er jo alfta omega..

    8. Jeg skjønner godt hva du mener , men jeg synes ikke det er det spor snobbete å bruke sine evner og talenter.
      Men selvsagt, man skal trives med det man jobber med, for jobben er så stor del av livet vi lever….
      En flott skrevet blogg anbefaling!

    9. Valg av yrke må vel være ut fra hva en føler seg vel med selv. Jeg fikk føle hva det betyr å bli omorganisert til en jobb jeg ikke trivdes i, og det var for meg en gyldig grunn til å velge no annet.

    10. suttung: Jeg regnet ikke med at du skulle bli “sint” for at jeg hadde “stjålet”, men jeg synes det er riktig å oppgi hvem sine bilder jeg bruker! Jeg hadde lyst til å gi deg en anbefaling, for dine innlegg er blant de første jeg leser når jeg ser i gjennom “feeden”. Det er viktig at noen våger å skrive om dette! Bloggen din er ikke en svartmalingsblogg om hvor ille alt er….sjøl om DET også er en del av det. Det er denne berømmelige balansen – se lyspunktene, men også våge å dele når det er litt ekstra tungt. Vi er “bare” mennesker alle sammen…og det er ikke “bare , bare” støtt! <3

    11. Haha ja, man skal få brukt sine “evner og talenter”. Jeg jobber i eldreomsorgen. Får virkelig brukt mine evner og talenter der. Som flørtemannn. Koser og flørter og tuller med de eldre hele dagen. Og kollegene! Meget krevende og morsomt.
      Man kan i høy grad få brukt alle sine talenter i nesten hvilken som helst jobb. Bare å slippe seg løs.

    12. Utrolig vakkert 🙂 Så flott av deg:) Vi har jo gått ut og inn av Syke og pleiehjem i snart femten år med våre foreldre, og nå er det jo bare min mamma igjen. Og vi er godt vant med senilitet og Als.. om man noen gang kan bli vant til det. Men vi aner i alle fall litt om hva dette betyr for pårørende på så mange måter, Og da er det med utrolig dyp respekt og beundring å se hva kjærligheten kan overleve 🙂 God helg 🙂

    13. Jeg henger jo ikke helt med på bloggen om dagen . Men fikk med meg nå at du hadde bursdag i går… så et forsinket GRATULERER fra meg til deg <3
      Jobbe med mennesker er spennende, og krevende.. Skal sjekke ut bloggen du anbefaler når jeg er mer PÅ igjen :)) God helg :)))

    14. dedicat: Ja, jeg synes det er godt å se. Ingen er overmennesker, men det at viljen er til stede betyr veldig mye. Om man en dag må kaste inn håndkledet, så vet man i alle fall at man ikke gjorde det uten å kjempe først! 🙂

    15. Eva: Takk! Ja, det gjør jeg! Ja, det er usigelig godt å se at en ektefelle stille ropp slik. Jeg trenger å se at MENN kan vise omsorg og tå i ting, og det gjør “suttung” til gagns! 🙂

    16. natheless: Tusen takk! Ja, jeg stresser i alle fall ikke med å finne meg noe annet nå. Tida vil vise om det blir noe annet og eventuelt hvor jeg flytter når jeg ikke lenger kan leie denne leiligheten.:) Om ca tre år skal husvertene etter planen ha den sjøl, så jeg må begynne å se meg om etter noe annet innen to år, hvis jeg ikke allerede har gjort det før den tid! 🙂

    17. maiken: Tusen takk! Nei, det er ikke snobbete å bruke sine evner og talenter, men HVA som er å bruke sine evner og talenter er jo et definisjons-spørsmål! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg