Om å kjøpe selskapskjole på postordre……..

 

 

Karidansen kan ha litt tungt for det……..

…….i enkelte sammenhenger……

 

Hun kan ha en tendens til å være litt……..

……optimistisk……..

…..og dermed også noe……

 

…..UREALISTISK!!!

 

En gang (for en del år tilbake ), sto Karidansen foran speilet i gangen……

Hun var litt mismodig…..

 

Hun hadde nemlig kjøpt seg tunika på postordre……..

……..og den så DEFINITIVT ikke sånn ut på henne……..

……..som den hadde gjort på den unge, sylslanke modellen i postordrekatalogen.

 

Da Gubben fikk se henne stå der foran speilet, kom han med følgende kommentar :’

“Du er over 40 år, og har født tre onger; du kan fell itte anna vente?!”

 

Nei……han hadde nok rett i DET!!

 

Men som sagt : Karidansen kan ha litt tungt for det.

Hun har lett for å tro på………

……MIRAKLER!

 

SÅ…………………

…….da hun kikket på selskapskjoler på nettet nå nylig……..

…….falt hun for fristelsen…….

…… IGJEN!!!

 

Her om dagen kom vidunderet i posten!!

 

Sånt er jo nesten julekveld og bursdag på en gang, det!!!

TENK –  så fin Karidansen kom til å bli NÅ, da!!!!

 

Ballets DRONNING………

……..kanskje…..???

 

Kjolen var litt skarpere i fargen enn hun hadde trodd….

…….men DET fikk nå passere!

 

Verre var det……………….

……….da hun oppdaget at hun ikke klarte å få dratt glidelåsen helt opp i ryggen……

………fordi kjolen var så trang under ermene……………

………at hun ikke for sitt bare liv fikk strekt armene ordentlig over hodet og bakover……………..

………for å få dratt glidelåsen opp det siste stykket…….

 

Det er litt dumt å komme i et selskap og måtte si :
 

“Kan du væra så snill å hjelpe meg å få dri’i glid’låsen helt opp….?

 

For ikke å snakke om når man skal hjem :


“Kan du væra snill og dra ner glid’låsen min litt….?

 

Eller : Kanskje nettopp DET hadde vært et fint…………….

 

…….SJEKKETRIKS…..?

 

 


Her er Karidansen i kjolestasen……..

 

Av naturlige årsaker får dere ikke se kjolen bakfra……..

Men : Jeg synes ikke den er helt gal…….

 

Nå ble jeg motivert til å ta av to-tre kilo for å få litt mer “Fritt spillerom” i den!!

 

 

 

27 kommentarer
    1. kjolen var skikkelig fin den,synd den er litt trang under armane,jeg merker att skjorter og bluser er slik nå om dagen,fryktelig trange rundt armane,blir det for gale får du finne en skredder og ta av ermene ,så kan du heller ha en tynn genser under )

    2. Kledelig og fin kjole til deg…bortsett fra det med glidelåsen da :)) Jeg kjøper aldri noe på nettet jeg..må prøve ..og “hater”å sende tilbake og slikt styr :))
      Et par kilo ned før sommeren kan ofte være på sin plass for di fleste det <3

    3. Kjempefin var den 🙂 Men du var så slank atte, jeg har nå akkurat sett deg, og du må ikke ta av mer. Kjolen er fin, og få noen til å dra litt i glidelåsen er bare bra. Den utvider seg litt etterhvert også 🙂 Herlig farge på deg <3

    4. Kjolen var da nydelig til deg! Du får tre i en hyssing i hullet på glidelåsen, så klarer du å dra den opp. Men du kan jo ikke gå med den hyssingen der hele kvelden, så enten må du ta saksa når du kommer hjem å dele kjolen oi to, eller få hjelp. Kanskje det enkleste er å ta av noen kilo, men lett er det ikke!!! Lykke til! 🙂

    5. Så flott kjole! ja det finnes noen sånne hjelpemidler for å få dratt opp glidelåsen bak..jeg hadde jo aldri klart det..er så stiv..Er alltid et sjansespill å bestille klær syns jeg..og blir, eller ble ofte skuffet..nå kjøper jeg kun i butikk.. Ha en god kveld!

    6. forsiden ser ut akkurat som trenger til å bli, så er det mulig at baksiden kan bli så trang :))
      tror jeg, kjøla har en produksjonsfeil kanskje :)))

    7. fruensvilje: Takk! Jeg KAN bruke den slik den er, men jeg bør ned et par kilo. Overarmene mine er forholdsvis grove, så det er ofte der det butter! 😛

    8. milan: Nei, baksiden ser grei ut den. Det er bare det at jeg trenger hjelp til å få dratt opp glidelåsen. Hadde ikke lyst til å vise fram at det “sprikte” bak! 🙂

    9. Kjolen er knallfin jo <3 Kan du ikke bytte den til en størrelse større? Så får du brukt den med det samme 🙂
      Men ja, kjenner igjen problemstillingen...hehe 😀
      Men sist jeg bestilte kjole på nett, satt den som et skudd, og har siden blitt brukt ganske mye, i passende anledninger 🙂 Veldig kjekt når det klaffer, for en gangs skyld 🙂

    10. Eva: Takk! Jeg satser på denne! Den er skreddersydd og da tar det lang tid før jeg får ny. Jeg har egentlig lyst til å holde meg i denne størrelsen. Har gått ned tre – fire kilo det siste året og føler meg veldig bekvem med det. Får jeg av meg et par kilo til, vil denne kjolen bli veldig bra! 😀

    11. Kjolen var fin, den. Men kanskje enda en begrunnelse for ikke å bo alene? Selv om man er singel?
      Jeg og ekskona er jo ikke kjærester. Men her om dagen skulle hun på en litt fancy konsert. Og fant frem noen gamle støvler hun ikke hadde brukt på en stund. Jeg vaska dem med en våt klut, men fortsatt så de litt triste ut. Så pusset jeg dem litt med noe lærpolish vi hadde og det hjalp. Siden hjalp jeg henne med å få de på fordi de var så trange. DET er kjærlighet, det! 🙂

    12. snuskelasken: Ja….det er vel det….. Det er jo fint at dere har et godt forhold i dag, men så er det noe med å gi slipp også…….Men – hvis det gjør dere begge godt å ha denne kontakten så hvorfor ikke? Alle må finne ut av det på sin egen måte…til enhver tid! Jeg vil ikke ha en partner bare for å ha en til å hjelpe meg med å dra opp/ned glidelåsen på kjolen, altså! Jeg skal da alltids få noen til å hjelpe meg med det! 😉

    13. Hihihi! Og ja, det fungerer merkelig godt for oss begge. Men kommer muligens av at vi har en 16-åring og en 18-åring som fortsatt bor hjemme og som minner oss på viktigheten av dette. Hvem vet. Blir spennende om noen år. Hva som er løsningen da. Men foreløpig er alle lykkelige.
      Hvorfor gi slipp bare for å gi slipp? Hvorfor ikke ha i pose og sekk?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg