“Je ville itte henge på veggen i ei militærbrakke!”

 

 

Mor var 16 og far var 18 da de ble kjærester………….

De møttes da begge to gikk i gymnaset.

 

Først var det ikke så veldig “fast”………

……..men det gikk ikke så veldig lenge før de begynte å bli ganske sikre på at det skulle være de to.

 

Mor syntes at far hadde så fine, mørkeblå øyne.

Dessuten hadde han en dyp, klangfull og melodiøs stemme!

 

En gang (lenge etter at de hadde blitt kjærester) var det en kamerat av far som fortalte følgende til mor:

 

Far og kameraten hadde sett mor på litt avstand.

Da hadde far visstnok sagt :

“Ho der skar je gifte’ meg med!”

(Det var altså FØR de ble kjærester, og mor visste ikke om planene hans!)

 

Ganske så romantisk, synes Karidansen!!!

 

Da far hadde reist i militæret, holdt de kontakten pr brev.

 

En gang lurte far på om mor kunne sende ham et portrettbilde?

De andre gutta i brakka hadde nemlig bilde av dama si over senga………….

………… og DET hadde far også lyst til å ha!!

 

Mor var ei livat jente!

Hun har nok alltid hatt en tendens til å være litt “Rampete”!

 

Så hva gjorde hun?
 

Jo……..

Hun sendte………

 

 

 

…………DETTE!!!!!!!!

 

FOR : “JE ville da itte henge på veggen i ei militærbrakke!”

 

Det var karikaturtegner Odd Einarson som hadde tegnet henne under Grundsetmart’n.

 

Karikaturtegner Odd Einarson (Bilde fra nettet)

 

 

Jeg vet ikke hvordan far reagerte på spøken, men han tok det vel ikke så ille opp……….

……… for de ble da gift!!

 

 

Far hadde forresten også vært hos den samme karikaturtegneren :

 

 


 

Begge tegningene er veldig gode………..

…….og SÆRLIG det av far!!

Det er nesten som å SE ham, sjøl om særtrekkene selvfølgelig er noe overdrevet!!

 

I oppveksten fikk jeg alltid høre at jeg var så lik faren min.

Det er jeg nok også ; bortsett fra at han var mørk og jeg er lys, sånn som mor.

 

En gang var det ei dame som sa at jeg nesten var som snytt ut av nesa på’n!!

Akkurat DET likte jeg fryktelig dårlig…….

…..for jeg var jo JENTE!!!!

 

Mor og far hadde disse tegningene over senga si i mange år…….

 

Så……….

……..tegninga av mor havnet på veggen. lell,……….

……..sjøl om den ikke ble hengt opp i militærbrakka!!!

 

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg