Jeg vil aldri gå Besseggen!

 

 

Alle som vil gi inntrykk av å være litt sporty og tøffe……..

………har vel tatt bilde av seg på Besseggen eller Prekestolen?

 

ITTE JE!!!!!

 

Ikke vil jeg hoppe i fallskjerm heller!

Det er ikke så viktig for meg å utfordre meg sjøl på sånne ting, for jeg føler ikke at denne typen frykt begrenser min livsutfoldelse i vesentlig grad!

Men : Jeg har altså høydeskrekk!

 

Jeg har litt klaustrofobi også. Det betyr at jeg ikke er så veldig tøff når det kommer til å kjøre heis……

Klaustrofobien gjør også sitt til at jeg ikke får vasket bilen min så ofte om vinteren.

(I sommerhalvåret vasker jeg med høytrykkspyler – automatene som er ved en del av bensinstasjonene.)

Jeg sliter med å sitte inne i vaskeautomatene.

Jeg begynner fort å hyperventilere, og har gjerne høy skulderføring helt til døra åpner seg der fremme…..

 

Det går bedre hvis det er noen sammen med meg i bilen……….

………men det er litt dumt å ringe og spørre :


“Hei, jeg har lyst til å invitere deg med på en tur i vaskeautomaten i dag! Har du kjempelyst til det eller?”

Jeg kan jo lokke med en tur på kafe etterpå kanskje?

 

Eller………

………så kan jeg jo lure med meg personen inn i vaskeautomaten FØR vi skal noe annet….

“Du, jeg kom på at jeg bare er NØDT til å få vasket bilen før vi drar på………”

 

De få gangene jeg har presset meg til å sitte inne i en sånn automat alene, har jeg notert ned telefonnummeret som står på veggen i vaskerommet FØR jeg har kjørt helt inn i automaten. Da kan jeg ringe til de som jobber på bensinstasjonen, slik at de kan redde meg ut hvis maskineriet stopper midt i vaska!

Jeg har vurdert å tilby meg å betale litt for å få noen til å kjøre inn bilen og sitte der i mitt sted…….

…….men det er så forbannet FLAUT………..

…….så da har jeg heller møkkete bil!!!!

 

Jeg har legeskrekk!

Jeg har tannlegeskrekk, også!

Tannlegen får ikke lov til å NÆRME seg med boret før han har satt bedøvelse!

 

En gang var det en tannlege som ble irritert fordi jeg ville ha bedøvelse bare for å bore et bittelite hull!

“Hvordan gikk FØDSLENE dine, da?” sa han litt snurt, mens han motvillig gjorde i stand sprøyta.

“Døm gikk bra døm”, svarte Karidansen. (Egentlig hadde han ikke noe med det!)

Tenk det, sann…..for jordmødrene sa at jeg var både sterk og tøff, de så!

 

Det kommer an på TYPEN smerte!!

Så : Jeg ER ingen redd og pysete liten stakkar!

Jeg er modig på MIN måte!

Vi har alle våre fobier og “svake” sider, men INGEN er bare redd og unnvikende på ALLE områder…….

DET er jeg faktisk overbevist om!

 

 

Her utfordrer jeg høydeskrekken min!!

 Jeg har på meg skoletter med HÆL……..

……. og attpå til står jeg på ETT BEN på bade – skammelen!

 

Det er bare så synd at det ikke kommer fram at den skammelen er MINST 20 cm høy!!

Snakk om å utfordre seg sjøl, altså!!!

 

Det andre formålet med dette bildet er for øvrig å vise fram de nye skolettene.

De var på salg, så jeg ga bare 150 kr. for dem!

Sånne er kjempelekre til både bukser og skjørt, synes jeg!!

 

 

 

31 kommentarer
    1. Hei og god morgen 😀
      Flott bilde av ei sprudlande dame med nye skoletter 😀 !!!!! herlig bilde!!! Du er flott 🙂
      Til det med vaskeautomat…… jeg kjører inn bilen, går ut og låser den,,,, taster koden og vips så er bilen snart ferdigvasket mens jeg står utenfor hallen og slapper av. Jeg hadde IKKE taklet å sitte inne i bilen mens den blir vasket :- ( Da er du tøff som gjør det 🙂
      ja vi har alle våre fobier. Jeg har gått besseggen og jeg er høgderedd. Men så er det noe med meg og fjell da 🙂 Besseggen er en flott tur og ikke den værste når det gjelder utfordring. Bare litt 🙂 Men lang og tøff tur sånn ellers. Nei man finner ut selv hva som er viktig for en 🙂
      Ha en flott dag, Karidansen 🙂
      klem fra meg

    2. Vi har vel noen fobier som vi helst ikke utfordrer ja. Synes absolutt du kan invitere til treff i vaskeautomaten, gå innom og kjøp en kopp kaffe på bensinstasjonen og ta en hyggelig prat i bilen mens den blir vaska 🙂 Klem.

    3. fobier er ikke noe en skal le av nei,men jeg kjenner ingen som sitter inni bilen når den er i vaskeautomaten,vi kjører inn bilen og går så ut av den før vi strater vaskeprosessen,når den er ferdige er det bare å gå inn ,sette seg i bilen og rygge den ut ))
      Preikestolen har jeg vært på,men for meg som liker å gå i fjell så var ikke det en sånn suveren opplevelse annet enn en flott utsikt fra toppen,selve turen opp kunne vært jevere)
      stilig bilde av deg da,150 var et virkelig flott tilbud på fine sko )

    4. Ja vi har alle forskjellige ting å være redd for..jeg skal heller aldri hoppe fallskjerm..og heller ikke kjøre helikopter.. DER er jeg..hvorfor gjøre det når jeg har angst for det..nei..skjønner ikke det der..men du, disse vaskeautomatene må man ikke sitte i bilen når den vasker! Skal være tid og rom for å forlate bilen mens den vasker..for det er vel mange som ville fått angst inne i en sånn.. Ha en flott ny dag! og flott bildet av deg! i stilige nye sko!

    5. Nei, Besseggen blir det ikke, men et fallskjemhopp kunne kanskje vært noe for min høydeskrekk å bryne seg på.
      Nei, la meg få beholde mine fobier, de er jo med på å forme personligheten på godt og vondt. Så får jeg prøve å file litt på de verste kantene.
      Ha en heisfri dag…

    6. Kjempefine skoletter og kjempesøt dame med kloke ord. Hvorfor i all verden må vi gå Besseggen alle sammen da? Nei, blås heller, sier jeg, for det er ikke noe som står på den dere “MÅ” listen for meg. Jeg eier visst ikke konkurranseinstingt heller. La andre vinne, så blir de glade over at de ikke er meg som kommer på sisteplass sa jeg alltid da jeg var i bunnen av alle lister på skirenn. Men jeg gikk mine turer, jeg smilte og koste meg, og det gjør jeg fortsatt. De jeg konkurrerte med den gangen, sitter i sofaen i dag, mange av dem. Vi får gjøre det vi har lyst til og presse oss når vi selv ønsker det. Det å si sånn, er en av fordelen ved å bli voksen tror jeg!

    7. natheless: Takk for klok kommentar! Jeg har nok heller ikke det store vinner-instinktet. Jeg kan være perfeksjonist og kontrollfreak. Tar jeg å meg en oppgave vil jeg gjøre den ordentlig, men jeg trenger ikke “Vinne” støtt og stadig, eller være flinkest og best! Jeg har ikke behov for å bli kjent med “glansbilder” – jeg trives bedre med dem som våger å by litt på seg sjøl!:)

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Sier du det? Men maskina starter jo av seg sjøl, så da spørs det om jeg rekker å komme meg ut a bilen og i sikkerhet før børstene kommer? 😛 Nei, fallskjerm og helikopter er ikke noe for denne dama heller. Jeg har sittet i et helikopter EN gang, men det sto rolig på bakken! Må jeg velge mellom det og fallskjerm, så tar jeg helikopter! 😉

    9. fruensvilje: J, dverpinschere sa også noe om at man kunne gå ut, men jeg er litt usikker på om jeg rekker det! Jeg kunne ha gått til Prekestolen, men jeg hadde ikke våget meg ut på kanten! 😛

    10. GTduA: Kanskje jeg skulle invitere en kar på “date” i bil – vaskemaskina? Så kunne vi sitte der å kysse, så vi glemte tid og sted…..og vaskekoster! 😉

    11. Etdiktomdagen: Takk!! DER fikk jeg fasiten! Jeg har tastet koden, kjørt inn og så har hele sullamitten startet! Det var jammen bra jeg blogget om dette, for da skal jeg også gjøre slik neste gang! Takk for tipset! 😉 Du er tøff som har gått Besseggen. Jeg tør ikke prøve en gang…tror jeg! 🙂

    12. fruensvilje: Takk! Fikk forklaring av Mette for litt siden! Jeg har rett og slett ikke tenkt så langt av meg sjøl! Noen ganger er jeg litt “kort”! 😉

    13. hehe vet du, det meste folk i gjennomsnittet har skadet seg fra bare 2m høy, så en konklusjon er, som høyere du er… du har mindre sjansenr til å skade seg 🙂

    14. Å for et herlig innlegg! Jeg har også høydeskrekk, veldig…. så det blir ingen Besseggen og Prekestolen på meg…… never! Tannlegen liker jeg heller ikke…. Vi er møe like! Hurra for oss! 🙂

    15. Margrethe: Ja, hurra for oss! Jeg var hos tannlegen i dag. Jeg skal skifte tannlege i og med at jeg har flyttet. Fikk pratet litt med ham så jeg ble litt kjent før det bli ALVOR i tannlegestolen. Jeg sa fra om alt jeg syntes var skummelt og at det var UAKTUELT å få krafse i tenna mine uten å “dope” meg først! Han lovte å være snill gutt!! 😀

    16. Jeg har vært på Gaustadtoppen jeg….., men jeg tok heisen opp! Det var mye mer skremmende enn noe annet, mørkt, kaldt, vått og ganske tissatrengt på veg ned. Jeg sliter med høydeskrekk og klaus selv, så jeg vet hvor ille det kan være. Jeg klarte heller ikke bilvaskemaskinene før, men takler det bedre nå. Hvis det er noen trøst, så er min bil også ekstremt møkkete, normalt rød men nå helt brun….

    17. Hahaha! Jeg føler med deg! Jeg har den uheldige kombinasjonen av høydeskrekk og lidenskap for toppturer, så det har vært mange skrekkblandede g frydefulle opplevelser. Jeg har sansen for din tilnærming til problemet, skal jaggu gå ut og kjøpe meg noen høye hæler jeg og! (takk!)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg