“En som tåler sine egne følelser!”

 

 

Jeg har tidligere skrevet om den gangen jeg var til håndanalyse (kiromanti) hos Torkil Kjelstrup.

 

Dette var i 2012; rundt den tida det siste kjæresteforholdet mitt ble avsluttet.

Det hadde vært veldig mye fram og tilbake, og jeg var nok litt ekstra søkende i den perioden………

Det var mye tvil, håp frustrasjon og KAOS i følelseslivet.

 

Den ene dagen hadde jeg trua på forholdet………

…… den neste var det helsvart……….

Slik jeg var da, tror jeg vel egentlig at den mannen jeg kunne ha fungert sammen med……….

………knapt nok var å oppdrive!

 

Det var for mange ubearbeidede mønstre å jobbe med.

(Men jeg ønsker meg ikke tilbake til NOE av det som har vært……)

 

Torkil Kjelstrup (bilde fra nettet)

 

Jeg har et CD – opptak (ca en time) som jeg hører på en gang i blant……

 

 

Kjelstrup sa at jeg var et følelsesmenneske………

…..nærmest som en dupp………

…..som gikk opp og ned hele tida……

 

Jeg hadde lett for å bli sint og fornærmet………sa han.

Han hadde rett i det!

 

Men……dette er noen år siden, og jeg har jobbet en del med saken siden den gangen!

Jeg er fortsatt et følelsesmenneske…….

Det vil jeg alltid være…..(Vi er vel det alle sammen, men sjølsagt i varierende grad.)

Jeg har imidlertid blitt flinkere til å stille spørsmål når det er noe jeg ikke forstår, eller hvis jeg lurer på om jeg har misforstått eller feiltolket!

 

Torkil Kjelstrup sa at jeg var avhengig av å kunne omgås folk som tålte sine egne følelser.

“Da vil de også tåle dine; og i så fall gir du av deg sjøl…….

……i bøtter og spann!”

 

JA….slik er det!!

 

Så……….

….. en eventuell kjæreste må altså være i stand til å tåle, og vedkjenne seg, sine egne følelser…….

……på godt og vondt!

 

Det nytter ikke med en som bare vil ha :

“Ei som er snill og grei, og gla’ ti’ meg!”

 

Hæin kæin itte vara “skuggredd”!

 

Torkil tok meg på kornet!

Jeg har oppsøkt flere “alternative”, og han er en av de dyktigste jeg har vært i kontakt med!

Da jeg skulle hente ved i skålen i kveld, synes jeg området rundt porten (som fører inn til hagen her og leiligheten jeg bor i) var så utrolig fint!

Da ble det et bilde……….

Det er Karidansen som har satt spor i snøen…….

Jeg oppdaget at jeg hadde glemt å lukke porten etter meg, og tok derfor også noen bilder der porten var lukket….

Så syntes jeg det var litt fin symbolikk i det at porten sto åpen. Derfor valgte jeg å bruke ett av de bildene.

Jeg er i ferd med å slippe nye mennesker inn i livet mitt, (Og innafor porten). Da må jeg våge å gå noen skritt fram og bevege meg UTENFOR porten også!

 

Dere som jevnlig er innom bloggen min, begynner antagelig å bli ganske “mettet” av alt kjærestepratet!

Ha meg unnskyldt!

Jeg diskuterer nemlig høyt med meg sjøl!

Jeg kan ikke love at jeg slutter med det første……

……… men jeg lover at jeg skal skrive om andre ting…..

……….innimellom!

 

17 kommentarer
    1. Nyydelig bilde ja..og ser så koselig ut der..Blir ikke lei av kjærlighetsskriverier..bare hyggelig det..gøy å følge deg på din ferd!! lykke til!

    2. Hmmm – det er greit å ha satt ord på seg sjøl! Viktig å vite hva man ser etter og ønsker! Og – blir ikke lei av kjærestepratet, skjønner du! Unner deg virkelig å finne den ENE! Klemmer <3

    3. Veldig spennende og følge med på “kjørestetankene” dine, så jeg håper du fortsetter å skrive om det. Lykke til videre <3

    4. milan: Jeg reagerte ikke negativt på kommentaren din, altså! Jeg tror jeg skjønner din form for humor ganske godt, og jeg svarte også humoristisk. Det er kanskje ikke alltid så lett for deg å oppfatte nyansene fordi det norske språket ikke er ditt morsmål, men jeg er imponert over hva du får med deg likevel! 😀

    5. milan: Etter at jeg skrev det forrige svaret, oppdaget jeg at du hadde svart på et annet innlegg enn det jeg trodde det var. Derfor ble det et litt “Rart” svar fra meg! 🙂

    6. hehe med tanke hvor mange lesere du har og på hvor mange kommentarer du trenger å svare, det er forståelig 🙂
      ååå ja, takk for komplimenten 🙂 med et skriftlig språk jeg har ikke for mye problemer, det meste jeg kan forstå men muntlig delen er ikke så god, rett og slett jeg har ikke noen med jeg kan snakke dessverre, men jeg håper det skal forandre i framtida 🙂

    7. milan: Ja, hvis du ønsker å flytte til Norge(?) med tida så gjør det jo det…men det er neimen ikke enkelt å immigrere hit. Man må ha alle papirer i orden – og vel så det!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg