En Skandaløs Drøm….

 

I natt drømte jeg mye rart……..

Det var mange bruddstykker, og felles for dem alle var at det stokket seg veldig til og føltes ubehagelig…..

Jeg vil dele ETT av dem her :

 

Jeg befant meg i forsamlingslokalet som ligger like i nærheten av der jeg bodde før.

Jeg var der sammen med unga mine. Det skulle vises en film på en storskjerm fremst i salen. 

Det viste seg å være fra “Et festlig lag”.

Kameraet zoomet inn på en mann og en kvinne .

Kvinnen lå rett ut i fanget til mannen. Hun så ut til å være snydens full, og klærne hang bare halvveis på henne.

“Mor, det er jo DEG!” utbrøt en av unga mine.

 

Og DET var det!!

Mannens ansikt vistes ikke tydelig, men han satt der, tilsynelatende rolig, og holdt godt fast i den slappe, påseilede kvinnen så hun ikke skulle deise i gulvet. Innimellom prøvde han å rette på klærne hennes, slik at hun ikke skulle blottstille kroppen sin fullstendig.

Jeg kjente på en inderlig skam der jeg satt………

…..over at “Hele bygda”, og ikke minst unga mine, skulle se meg i en slik situasjon……..

 

Hva i alle dager handler sånt om????

Jeg har jo aldri oppført meg slik!!

Jo, visst har det hendt at jeg har fått i meg ett glass eller to for mye og, oppført meg fjollete, men jeg har aldri ligget stupfull og halvnaken i fanget til en kar……

……i full offentlighet!!

 

Noen drømmetyder er jeg ikke……

Jeg har aldri vært hos noen drømmetyder heller…….

 

Men jeg tror dette handler om frykt……..

….for å blottstille seg…….

….for å slippe kontrollen og beskyttelsen…….

 

Våge å stole på…….

Våge å drite seg ut…….

Våge å ta sjansen på å bli mislikt og avvist……….

 

Eller kanskje til og med det MOTSATTE…….

…….altså å bli godtatt og elsket akkurat slik jeg er…..

…….med alle mine “feil og mangler”?

 

Den er merkelig………

…..denne underbevisstheten…..

Den prøver å fortelle oss noe – på ett eller annet vis.

 

Det finnes ikke så mange “skandaløse bilder” (eller filmer) av Karidansen.

Her er jeg knipset  mens jeg “shower” litt i bare nattkjolen. Det er bestevenninna fra lærerskola som har knipset bildet.

Årstallet er 1984 eller 1985.

(Bildet var opprinnelig i farger, men det var så uskarpt at jeg fant ut at det var best å gjøre det om til svart/hvitt foto)

 

Dattera mi har tatt på seg jobben med å sortere bilder, og fordele dem mellom faren sin, brødrene og meg.

Hun hadde med noen til meg da jeg traff henne i juleferien.

Dette bildet, og flere andre, hadde jeg glemt at jeg hadde.

 

Det var moro å få dem!

 

Jeg er forsiktig med å dele bilder av unga mine – (i alle fall uten å innhente tillatelse), men disse bildene synes jeg det er koselig og ganske “ufarlig” å dele…….

Jeg har laget svart/hvitt bilder av disse bildene også……

 

De to eldste i barnehagen for ca 20 år siden……….
 

 

Minstemann (han som er en ivrig fotograf og som lager filmer som jeg har vist på bloggen tidligere) 

i barnehagen for ca 15 år siden………….

 

Begge gutta har hår med god fall (nesten småkrøller i fuktig vær) mens frøkna bare har “fritt fall”…….

 

HUN ville gjerne ha hatt krøller………

……. mens de to andre ikke hadde hatt så mye i mot å bytte bort sine…….

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Ja man kan virkelig lure noen ganger..hva drømmer betyr..men er nok som du tenker..at du er redd for det ukjente..redd for å slippe kontrollen.. Så søte barna er! og ja, jeg har to med krøller..gutter..og de vil ha det vekk!! klipper det vekk så fort det begynner å krølle seg..hihih. Nå har jeg masse krøller..så er ikke så rart..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har bare litt fall, men mora mi er helt kruspersille. Nei, gutter vil ikke ha krøller. Yngstemann har (til dels) forsonet seg med det, mens eldstemann klipper seg så kort at det bare ser ut som teddypels. 😛

    3. får no virkelig ikke håpe du er sanndrømt da hi hi ,for drømmer kan nok være noe annerledes enn det virkelige liv hi hi ,fine unger og ja helt ufarlige å vise her på bloggen

    4. Ikke alltid like lett å tyde drømmene sine , men jeg vet det skal være bra uansett å huske de…
      jeg tenkte det var en pekepinn på hvordan du føler deg nå…., at alle ser hva du gjør med tanke på dating…men så er ikke jeg noen stor drømmetyder…
      Søte bilder av barna dine. Er det minsten som er mest lik på deg?

    5. maiken: Ja, kanskje du har rett i at det er det med datinga jeg har hatt litt betenkeligheter med å dele. Samtidig tenker jeg at det ikke er noe å skjemmes over. Jeg tror på åpenhet i forhold til å våge å vise sårbarhet og at man har drømmer og lengsler. Man skal ikke brette ut alt, men mye kan deles uten at det går veldig mye ut over andre. Jeg vet ikke hvem av unga som ligner mest på meg når det gjelder utseendet, men det er nok en av gutta. Dattera mi sa nylig at minstemann lignet en del på meg, men at han hadde fått litt større nese enn mora si – og det syntes hun var bra for ham! 😉

    6. Ja jeg har lurt på det jeg og, hva sånne drømmer betyr. Men du er nok inne på noe, kanskje med å tørre å gi slipp, å stå i skammen. Men for en grusom opplevelse,:) Av og til er det godt å våkne. Fine bilder fra “gamle dager” 🙂

    7. Ja, si det? Hva betyr det? De som sier de kan tyde drømmer, sier jo at det vi drømmer avspeiler et eller annet som vi skal jobbe med. Jeg synes du hadde kloke ord for hva din drøm betydde. Herlig bilde av deg i pysj og ungene var så vakre.Fint med svart/hvitt. Ja det er rart med det håret. Har du rett hår vil du ha krøller og motsatt. Synes barna dine var fine akkurat som de var jeg.

    8. har flere teorier hva drømmer egentlig er, men for sikker ingen kan ikke vet. jeg har lest mye om det, men nå og her jeg skal ikke skrive om det, så hvem har lyst til å vite litt mer…… google er din beste vennen 🙂
      har du noen gang tenkt at hver eneste gammelt bilde har noen fortellingen bak seg selv. av og til er så koselig ser på gamle bilder 🙂

    9. milan: Ja, gamle bilder er med på å fortelle en historie! Nei, ingen kan vite sikkert hva drømmer betyr, men jeg ser jo av og til hvorfor jeg drømmer som jeg gjør! 🙂

    10. Min matgale verden: Ja, noen ganger er en glad for at noe IKKE er tilfelle når en våkner, og andre ganger kan man ønske at man var sanndrømt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg