Vettskremte kvinner og menn bak tastaturene?

 

Det er lett å lage seg et drømmebilde av andre, når man bare kjenner dem via bilder og en kort beskrivelse……

Det er fristende å lage et drømmebilde av seg sjøl også……

 

Jeg har bestrebet meg på å være så oppriktig jeg makter på profilen jeg har på “Elitesingles”…..

Uansett er det MITT bilde av meg sjøl, og andre kan tolke det dithen de vil….

 

Felles for de fleste av oss som sitter der bak pc’ene og “kikker rundt”, er nok at vi er litt redde…..

For :  Hva om jeg drister meg til å sende ei melding til en som jeg synes virker tiltalende……?

 

Hva er det det verste som kan skje?

 

1. Jeg får ikke svar/blir avvist.

2. Jeg treffer på en desperat, sprengkåt, gifteklar gubbe som vil ha seg ei kombinert mor/husmor eller elskerinne.

3. Jeg treffer på en “Skumling” som har onde hensikter!

 

SÅNN!

DER hadde jeg jammen listet opp HELE SKREKKSCENARIOET!!!

 

Jeg kan se hvem som har besøkt profilen min………

Foreløpig er det ytterst få av dem som har tatt kontakt.

Jeg har foreløpig kun tatt initiativ i form av en melding overfor EN av de rundt 100 mennene jeg har blitt “presentert” for. 

Det var for et par uker siden, og han har ikke svart.

Nå har han heller ikke besøkt profilen min. Enten har han ikke vært innlogget de siste par ukene, eller så har han ikke tatt seg bryet med å lese meldinga.

 

Så har jeg lurt litt på om jeg kanskje skal sende melding til en til…….

Men:

Jeg er så vankelmodig……..

Jeg er vel egentlig mer redd for å komme bort i en som virker litt desperat…….

…..enn en som avviser…..

…..når sant skal sies?

 

En ting er å si “Nei, takk!” med en gang!

Noe annet er å trekke seg tilbake når det først er noen man har fått ordentlig kontakt med.

Da blir jeg mer redd for å avvise…………

……….eller bli avvist……..

Sånn er det vel for mange av mennene også…….?

 

Vi VIL………

…….og så vet vi liksom ikke helt om vi vil likevel……

 

Nylig fikk jeg en ganske klar pekepinn om hvor redd jeg er!!

Jeg så spøkelser ved høylys dag, og mistolket en person noe voldsomt!!

 

Jeg våget å ta det opp med vedkommende………

……. og denne personen viste seg å være det jeg først hadde trodd :

Et voksent menneske som forsto min frykt……..

…….og som kom den i møte uten å bli dødelig såret og fornærmet………

……eller trekke seg helt unna!

DET VAR GODT!!!!

 

(Dette dreide seg verken om en potensiell kjæreste, eller en jeg har møtt på Elitesingles!

Det var rett og slett “En mann med Baller” – på den måten JEG tolker uttrykket!)

 

For noen år siden skrev jeg et dikt som jeg synes passer godt i denne sammenhengen :

Jeg har delt det før, men det er ganske lenge siden, så det tåler en reprise:

 

Dikt tel et vettskræmt mannfolk

 (frå et vettskræmt kvinnfolk)

 

Je er slettes itte fali’,

je er like redd som deg….

Je har snuble’, je har døtti…

je har slått og skrubbe’ meg…..

 

Mannfolk er no’n slabbedasker!!!

Døm kan dra dit pepper’n gror!!

Sjøl om døm sætt opp tøffe masker,

vil døm bære ha ei «mor»……

 

No’n vil ha ei Kosedokke,

det er kjekt med ei på si’……

Je er itte tel å rokke

slik ei vil je aldri (mer) bli!

 

Je er sjølstendi’ og sterk, je

– ordner opp og fikser alt.

Hvis je træff et mannfolk – mehe

vil je tru det blir fatalt…..

 

Sku’ je råke på en branne….. 

….en slik derre «Brauti – Per»

Ja, da blir det «Krig på landet»

og je tenkjer : «Aldri mer»….

 

Så….. nå sitt je her me’ katta……

om je gir a’ mat og stell,

er a’ fred’li hele natta,

snill og kjælen attpå tell…….

 

 

 

Tenkj om je møter på’n Jotmar Rævsprekken!

Hell’n  Dan Desperat…….

Hell’n  Finn Finanskrise……..

Hell’n  Kåre Kåten.,…….

(Han Kåre er bæstekompisen hass Jotmar Rævsprekken…….

…… og han og’n Jotmar sitt å drekk og gliser og ter fram Dating – Damer åt hin’an!)

 

Det er utrolig hvor mange rare tanker som kan løpe gjennom hodet på et menneske i løpet av kort tid………

…….men jeg kjeder meg sjelden…….

…… og aldri lenge av gangen!

 

En gang sa en kar (Les : kjæreste) følgende til meg :

“Du er ikke av de enkleste, men KJEDELIG…….

……..DET er du ikke!

 

Det var vel kanskje ment som et kompliment………..?

 

 

25 kommentarer
    1. Har du tenkt at du kan sende ønsket om kjæreste ut i universet og deretter følge hjertet og la deg lede? Si fra at du ønsker et forhold som er berikende og så ser du får deg alt dere kan gjøre sammen ( ja, ikke alt vi vil vite da,Hehe) og alt dere snakker om og at dere har det bra sammen, som om det allerede er her 🙂

    2. Mariann: Takk! Jeg har tro på at jeg finner Den Spesielle etter hvert for nå vet jeg mye mer om hva jeg egentlig søker og hva som VIRKELIG er viktig for meg! Så sender jeg nok dette, både bevisst og ubevisst, ut i universet! Jeg tror at jeg, stort sett, er ferdig med barnesjukdommene i form av Dramaqueen – tendenser og Offerrollegrøfter. Det er klar tale som gjelder – uten at man dermed skal være ufin og tråkke på folk. Jeg skremmer nok mange menn ved at jeg er direkte og rett på sak. Samtidig er det meg i et nøtteskall, og jeg kan ikke endre VELDIG mye på det uten å miste mye av meg sjøl på veien.

    3. Hva med å bruke mer tid på å forstå hva du selv har LYST på? Og mindre tid på å prøve å forstå den andre? Altså mannen. For det tror jeg ærlig talt dere damer ikke er spesielt gode på. Bare fokuser på hva dere VIL HA. Ikke noe annet. Da kan vi fikse resten.

    4. du er iallefall ikke kjedelig hi hi,men jeg tror ikke du skal være så redd for en ny type ) det er flest kjekke karer der ute,og da må du tørre å treffe dem også

    5. snuskelasken: Jeg er veldig bevisst på hva jeg ønsker nå. Jeg ønsker en kjæreste som er ærlig og oppriktig, real og “ordentlig” uten å være voldsomt pedantisk eller prippen. Jeg ønsker meg ingen “Supermann” eller en “Fikser” som har lettvinte løsninger på det meste. Du har skiftet navn på bloggen din ganske mange ganger, men du blir ikke en annen av den grunn.

    6. fruensvilje: Jeg tror egentlig ikke jeg vil tiltrekke meg så mange slabbedasker mer, for jeg er mer bevisst på hva jeg vil ha! Innlegget er jo skrevet med en humoristisk undertone. Det ER en slags frykt der, men jeg er blitt tøffere til å møte den og til å luke ut det som ikke passer…..og gå videre! 😀

    7. Ha, ha , så bra, det burde stått i en avis eller i fall flere steder enn her.
      Du kommer å finne en bra kar, men ikke på elite singels, det tror jeg i alle fall ikke….:)

    8. Hei!
      Herlig innlegg…….. og jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. Jeg er også selvstendig. Klarer mye selv……………… jeg vet og så at jeg vil ha en kjæreste nå. Og som mine sønner sier; Du må lete litt da…………. Og jeg har også startet min leting. Blei insåirert av deg, karidansen, til å hoppe i det 😀 Det er ikke så mange som kan falle i hodet på meg her ute i havgapet,,,,,,,,, så jeg MÅ faktisk gjøre noe selv. Så får det bli noen NEI og ubesvarte meldinger og slikt………………. Litt spennende er det også 🙂
      Ønsker deg lykke til videre!!! Du er jo bare herlig og rett frem slik jeg kjenner deg fra bloggen – og det må du ikke forandre på . Men man kan jo trå litt varsomt av og til 🙂 hihihi

    9. Jeg forstår din frykt så veldig…for ja, man kan bare få et nei..men jeg har full forståelese for at dette er skummelt..tror ikke jeg hadde turt..Når jeg ble alene, så sa jeg at nå blir jeg alene resten av livet..for hvem vil ha en alenemor med en adhd sønn og som skal takle både meg og mine barn! og jeg tenke at jeg turde ikke treffe nye mannfolk..men plutselig så var han der..HAN jeg i dag er gift og har det kjempe bra med!! Så det går noen ganger bedre en man tror..hihihi. Lykke til!

    10. maiken: Jeg tror heller ikke sjansen er stor for at jeg finner noen der, men nå har jeg bundet meg opp for en lengre periode, så da får jeg bare stå der til den utløper. Jeg skal prøve noe annet også, som jeg synes er veldig spennende. Jeg kommer trolig til å skrive litt om den prosessen også, i alle fall hva det går ut på! 🙂

    11. Etdiktomdagen: Tusen takk! Så moro at du ble inspirert av meg da! Du virker som ei real, varm og sprudlende dame og jeg håper du treffer på en kar som skjønner det! Ja, vi å gjøre noe aktivt, og om det vi gjør ikke fører fram alene, så har vi i alle fall sendt ut noen meldinger i universet om at vi er på leit! Først tenkte jeg at jeg ville lete “I smug” sånn jeg gjorde da jeg var på ei datingside for en del år siden. Så fant jeg ut at jeg like gjerne kunne være åpen om det. Hvorfor skal vi skjemmes over at vi ønsker å finne en kar som vi kan bli glade i? Vi må ikke miste trua på at det går an!!<3

    12. hei Kari,
      mitt alt livet er tilkoblet med datamaskiner internett og lignende ting, men når vi snakker om relasjoner mellom folk, her liker jeg litt mer, hvis det er mulig et direkte kontakt, eller gammeldags metoder 🙂
      så hva mener du om en eksotisk reiser (har mange byråer som organiserer slike ting) hvor det skal være også andre personer med same ønsker som du har. i verste fall kan være at finner du ikke hva du ønsker, men i alle fall du skal ha en god opplevelse og mye gøy. og i beste scenario hvem vet 🙂

    13. Ja, det var et skikkelig godt kompliment! Ikke lett det der i datingtjenesten. Men jeg kjenner flere som har funnet hverandre der, er sammen fortsatt, forteller om det og har det fint. Bruk god tid, for det har du sikkert. Stress med å finne en partner er bare dumt tenker jeg. Lykke til 🙂

    14. milan: Ansikt til ansikt er sjølsagt det beste, men ett sted må man jo starte! Ja, det er sikkert noen som treffer kjæresten på ferie, men jeg tenker at DET også er en litt unaturlig setting. Det er bedre å treffe noen i den “Grå hverdagen” og heller ha ferien og glamouren til gode , tenker jeg! 😉

    15. natheless: Stresse gjør jeg ikke. Dette er noe som må modnes kjenner jeg! Prosessen er like viktig som utfallet! Om jeg ikke finner en kjæreste i 2017 så gjør det ingen ting. Den som venter på noe godt – venter ikke forgjeves! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg