Molbo med Mobil…….?

 

Karidansen skal møte de to yngste unga på Hamar.

På formiddagen oppdager hun at mobilen oppfører seg rart når hun skal sende meldinger.

Det er dumt…….

……… for som folk flest er hun jo blitt veldig avhengig av den vesle duppeditten………

………og det er veldig kjekt å kunne ty til mobilen når man skal møte folk på et digert kjøpesenter………

 

Dere vet sånn her :

“RIIIIIIIIING!”

Mor : “Hen er døkk hen nå, a’?”

Unga : “Vi er på…….”

Mor : “Å, …….hen er DET,  a’!?”

Unga : “Det er i første etasjen, ve’ sia ta……..”

Mor : “Åååå,  da er je like ve’, men je ser døkk itte”?

Unga : “VI ser DEG, mor! Nå står vi og vinker!”

Mor : “Je ser døkk itte, je………….” (Glaner febrilsk rundt seg) ………….

…………og så : (Gledesstrålende når hun ser to IHERDIG vinkende!)

“DER er døkk!” (Sjølsagt fortsatt med mobilen på øret!)

 

 

Er det noen som kjenner seg igjen, eller er det bare Karidansen som er sånn?

 

(Ja, det BLE akkurat en sånn mobil – dialog da vi endelig møttes i dag også……….)

 

Men først var det altså denne meldingsproblematikken……..

 

Hvordan skulle Karidansen løse DEN??

 

Jo, Karidansen ringte til dattera, og KOM i gjennom!!

 

 

Men…….

…….hva gjorde Karidansen FØR hun ringte????

 


 

Jo, hun sendte meldingen som står øverst på bildet!!

 

Det er rett og slett KNUPPLURT å sende melding fra mobilen…….

………om at man ikke får sendt melding fra mobilen……..

…….. ikke sant???

 

Etter at Karidansen har ringt dattera, oppdager hun altså at hun HAR fått sendt den SUPERSMARTE meldingen!

Da er det på tide å sende ei melding til………

……….for å prøve å ro seg i land, liksom………

 

Når enden er god er allting godt!

SÅÅÅÅÅÅ glade var unga for å se meg……….

……..at de snudde ryggen til………..

……..og JUBLET!!

 

16 kommentarer
    1. TEnker dere koste dere jeg 🙂 De ser ut som morsomme unger hvertfall 🙂 Og man må jo PRØVE å sende gjennom en melding…man ser jo først når man har prøvd om det funker 😀 he-he

    2. Hahahah…ja, den var god..hihih..herlig!! koselig å ha treff med barna da!! Ha en god kveld! jeg kunne nok godt ha sendt en sånn melding.. 🙂

    3. Hvis mobilen ikke funker blir jeg nesten hysterisk, for hvordan skal jeg klare meg igjennom dagen da liksom!! Hele livet mitt er jo i den lille duppedingsen der, tror jeg selv i allefall, knis!! Mobiler er rare de, for noen ganger fungerer de bare ikke… Ingen melding ut eller inn, for så plutselig er alt OK igjen, kjenner igjen den å jeg!!

    4. Bare helt herlig 😀 Kjenner igjen ganske så mye 🙂 Og når stavekontrollen overtar kan det jo bli ekstra morsomt ;P Jeg kjøpte jo ny mobil i julegave til min kjære. Om hun hadde skjønt det aner jeg ikke. Men den gamle tok kvelden fullstendig på kvelden den 22. Så det ble litt gaveåpning for henne på Lille Julaften 😛

    5. Margrethe: Bra du fikk deg en god latter! 😀 Jeg ler meg omtrent skakk i etterkant av sånne tabber, så lenge det ikke går ille ut over andre. 🙂

    6. Vera Lynn: Når man som oss bor alene, så er jo den duppeditten + pcen kontaktmuligheten med omverdenen når vi er hjemme. Jeg bruke ikke mobilen så mye, for jeg snakker sjelden i tlf og skriver få sms. Det er nok å vite at jeg har muligheten !:)

    7. dedicat: Og at det er en nyttig ting….. Et liv uten mobil fremstår nå som nesten utenkelig, så vi skaper oss behov! Jeg er imidlertid ganske bevisst på at den ikke skal styre hele tilværelsen. Jeg setter den ofte på lydløs og legger den vekk når jeg er sammen med andre! :)Det er viktigere å være til stde med dem man faktisk ER sammen med, enn å sitte å sjekke om “omverdenen kaller” i tide og utide! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg