“Væla må da fell SLUTTE en stann?”

 

Slik tenkte vesle Karidansen……….

 

For : ETT sted måtte jo “Verdens Ende” være…..?

 

Karidansen kom fram til at Verdens Ende måtte være en “hard og tjukk betongvegg”………

 

I voksen alder Møtte Hun Veggen, og hun trodde at Verdens Ende var nær……

…..i alle fall for hennes del…….

 

Så viste det seg at det VAR noe bak Verdens Ende også……

 

……akkurat slik som hun (etter hvert) konkluderte med at det måtte være……..

……da hun var ei lita, undrende jente……

 


“Tenkj at det går an å bygge snømann i JUNI; a’….

……SÅ RART’! ” 

(Sommeren 1965)

 



“Å er det ‘n far driv me’ nå, a?”

(Sommeren 1965)

 

Det er vanskelig å forstå at noe er………

…….UENDELIG!!

 

Om det finnes et liv etter døden………

……eller om vi kan “vende tilbake” flere ganger…….

……DET er jeg absolutt åpen for……..

……men jeg  vet jo ikke…..

……og antagelig får jeg aldri svar på det heller.

 

DET vil forbli ett av livets mysterier!

Jeg har verken behov for å prøve å bevise det……..

 

….eller MOTbevise det!

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Jeg tror vi går over til noe nytt når vi går her fra, men som du sier jeg kan ikke bevise det, men et sted må jo informasjonen jeg får ned komme fra. Spennende er det å være åpen men skeptisk 🙂

    2. stavangerinmyheart: Takk! Det r bra å undre, uten å gruble seg helt fordervet! Ja, jeg har kommet meg VELDIG opp igjen, for jeg var nærmest sengeliggende da jeg var på det verste for mange år siden. I dag har jeg det bra, er i jobb og lever et godt liv uten store begrensinger! 🙂

    3. Mariann: Ja, jeg er enig med deg der! Viktig å beholde bena sånn noenlunde plantet på jorda sjøl om man også er nysgjerrig på det som ikke kan bevises. 🙂

    4. du er ikke den eneste som har trodd at ville være bedre å bygge snømann i en sommer heheh. dette har vært min idea også. så hvorfor bygger når det er kaldt ute hvis vi kan når det er varmt 🙂
      forresten, veldig fine bildene, naturen ser så vakker der

    5. Ja det er noe undres over..hvor er verdens ende? nei, det er ikke godt å si..men som du sier..så føler vi noen ganger vi møter den..men akk..så var det ikke det.. og når man virkelig møter verdens enda..ja da vet man ikke noe mer!! tror jeg..Koselige bilder av deg som lita da..:-)

    6. Hmm.. mye mellom himmel og jord som en ikke vet! Spennende da…… jeg er åpen for mye, men godtar ting som de er! Og verdens ende…… det er for meg et sted utenfor Tønsberg <3

    7. fruensvilje: Takk! Det ser ut som om du bo på en vill og vakker og litt “Gjemt” plass, med både fjell og vann rett ved? Jeg føler meg “Midt i” her for jeg har ganske god utsikt alle veier, sjøl om det ikke ligger på noen stor høyde. Ellers skjønner jeg jo at du sier at du bor ved “Verdens ende ” med et glimt i øyet! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg