Om å “straffe” ved å nekte fysisk nærhet/intimitet………..

 

“Om’n itte gjør som je vil, så får’n neiggu itte p… meg!”

 

Det var ei ung jente som sa det en gang for leeeeeenge siden…….

….da en gjeng av oss var på vei hjem fra et “fuktig” lag.

 

Det var kjæresten hun mente….

Vi fniste litt alle sammen, på ungjenters vis……..

For det var jo forståelig at hun nektet ham “goder” hvis han ikke var “snill gutt”, ikke sant?

 

Hvem kan si seg fri for ha vist sånne tendenser……

……..en og annen gang i historien?

 

Jeg har nok mer enn en gang vært avvisende både i forhold til fysisk kontakt og sengekos……..

……..fordi jeg har vært fornærmet, sint og sur.

 

For disse mannfolka burde jo ha skjønt LITT mer da……..

 

De burde ha tatt mer hensyn til meg…….

De burde ha vært mer oppmerksomme……..

De burde ha innsett at det ikke bare var JEG som skulle bli med DEM rundt omkring……

…….på de tingene DE hadde lyst til…..

De burde ha spurt meg om hva JEG hadde lyst til OGSÅ….

……..i stedet for å oppføre seg så……….

…….. JÆ….. EGOISTISK!!

 

De burde ha vært mer kjærlige og (for eksempel) ha strøket meg over ryggen………

……og latt meg sitte i armkroken litt oftere……..

……i stedet for bare å være opptatt av EN form for nærhet……..

 

De burde rett og slett ha vært…….

…….TANKELESERE!!!

 

I stedet for å laga drama og “straffe” på denne måten……..

…….så er det vel bedre å formidle hva man har behov for??

 

Kanskje helst en gang som stemningen er god, sånn at det ikke så lett ender opp med angrep og anklager om at : “DU gjør alt feil!”

 

“Jeg trenger at vi har litt tid sammen, bare vi to, mens mobil, pc og tv er avslått……”

“Jeg trenger å få sitte i armkroken din , for jeg har behov for litt omsorg akkurat nå”

“Jeg har lyst til at vi……..”

“Jeg setter veldig pris på at………”

“Det er viktig for meg at………”

 

Og…….. om man VIRKELIG er “djupt såra og vonbråten”…..

…..og ikke får til å si det med en gang…….

Så får man i alle fall si det FØR man går til sengs!

 

“Jeg ble visst sint og fornærmet på deg i sted…….

Jeg har kanskje ingen grunn til det, men jeg føler det slik likevel….”

 

Følelser er alltid ekte……..

…..sjøl om de kan synes irrasjonelle……

 

…..sjøl om man føler seg dum og barnslig over at man reagerer slik…….

 

Det som VIRKELIG er dumt og barnslig, er å la være å si noe som helst…….

……..og hevne seg ved å avvise i stedet!

 


Tuppe – Guri Dramaqueenstuggun……….

 

“Itte verdt å tru at det BLIR no’ på deg, så!”

(Men neiggu om je førrtæl deg ÅFFER!)

 

 

Hvem får lyst til å komme ei sånn ei i møte…..?

 

12 kommentarer
    1. he he ,nei si det du )
      tror nok vi er mange ja som har snudd ryggen til i sengen ) livet hadde virkelig vært bedre om vi alle hadde lært oss å gi beskjed )

    2. Det er så sant..man kan ikke forvente at andre er tankelesere..men vi har vel alle gjort dette i en eller annen sammenheng..gjerne når man var ung..Man burde alltid skvære opp før man legger seg uansett..for ingen vet hva morgendagen bringer…. Men ikke alltid lett..men komunikasjon er nok veldig viktig ja!

    3. Du er utrolig god til å beskrive “tilstander”, og jeg tror ikke jeg er den eneste som kjenner meg igjen nei. Ønsker deg en riktig god mandag, klem.

    4. den enest ting som er sikker når vi snakker om følelser er at ingenting er ikke sikker.
      følelser er veldig sensitive varer, de kan pynte livet vår til himmelen og tilbake, men også de same følelser kan ødelegge livet vår til fortvilelsen.

    5. Hahahahaha…. hmmm – nei den der har vi vel alle brukt…… men – ikke så smart! De er nemlig ikke tankelesere – og ikke tenker de likt som oss heller……… <3

    6. Margrethe: Nei, de tenker ulikt, men ikke nødvendigvis “Feil”, sånn som vi har lett for å synes at de gjør. Det er bare forskjeller, på godt og vondt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg