“Kommer du deg ut om dagen?”

 

Det ringer på døra mi…….

Da jeg kikker ut gjennom vinduet i døra, ser jeg at det er husverten.

 

“Hei! Har du våget deg ut om dagen?

Jeg har med litt strøsand, så du kan strø utenfor trappa di!

Du kan få en boks med noe du kan strø PÅ trappa også!”

 

Jeg takker ja til begge deler!

Sånt varmer………. 

 

Det vitner om at personene som gjør det har OMTANKE for leieboeren sin!

De har jo ingen PLIKT til å sørge for at hun ikke har det glatt foran utgangsdøra si……

 


Nå er “sklisikkert utstyr” på plass!

 


Nissemor fra nille har fått plass ved siden av lyslykta mi……

 


Tuja med batteridrevet lyslenke er på plass i gangen……

 

Dette blir årets juletre for mitt vedkommende!

“Juletrefoten” er en kurv som jeg har pyntet med et par bånd jeg hadde liggende.

 

Alt MÅ jo ikke være rødt, sjøl om det er jul!

 

Men……..

………blått, blinkende lys foran utgangsdøra, DET vil jeg ikke ha…..

………for da føles det som om jeg har et utrykningskjøretøy stående der!

 

 

 

21 kommentarer
    1. Så koselig! og omtenksomt!! ja, han har vel egentlig litt ansvar på sin tomt..men tror ikke mange hadde vært så omtenksomme! Herlig å ha slike mennesker rundt seg.. 🙂 Flott pyntet!! Ha en god kveld!

    2. Så koselig av han da 🙂 Og den pynten du har der, er mer enn vi har her. Eller jeg har jo to “nisser” da 😀 Ha en fin kveld Kari <3

    3. de har ingen plikt, det er sant, men hvis vi har noe følsomhet for andre vi vil hjelpe, noen ganger en liten gest kan gjøre masse god 🙂
      kanskje du kan litt mer pynte juletre, hva mener du?
      et utrykningskjøretøy :))) det gjorde meg til å le til tårene

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Det er et eldre ektepar, og det var hun som kom på døra i dag.Jo på tomta har de ansvar, men trappa og området rett foran må jeg ta ansvar for så lenge jeg har egen inngang! 🙂

    5. milan: Ja, en liten gest kan gjøre veldig godt! En norsk matvarekjede har følgende reklameuttrykk : “Det enkle er ofte det beste!” Jeg er litt enig, så jeg vet ikke om jeg skal pynte så mye mer på det vesle treet! 😉 Bra du fikk deg en god latter!

    6. Nydelig lit juletre. Man tar det man har lyst til pg blinkende lys vil ikke jeg ha heller. Her blir juletreet litt større en ditt da, men det er det jeg ønsker meg mest til jul. Koselig liten grøtspisende nisse. Kos deg masse mot juletid!

    7. fruensvilje: Jeg har jo flyttet fra et veldig stort hus til en leilighet på mellom 70 og 80 kvadrat, så da må juletreet stå litt i stil også! 😉

    8. Siv Svanem: Det er et eldre ektepar og det var hun som kom på døra.De er velmenende og hyggelige begge to – uten å være påtrengende på noen som helst måte! 🙂

    9. Ja, enebolig har vi. Men jeg har bare et tre på 180, det holder til meg, kunstig er det også. Jeg tåler så dårlig å ta på grantrær, men juletre vil jeg ha. Kos deg videre i den fine dagen!

    10. Fint med mennesker som bryr seg ja, på en positiv måte :)) Dekorativt med et slikt lite juletre også, er veldig glad i blått jeg..men her har jeg så mye rød julepynt at her blir det rød jul <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg