Julekalendere : Om å hente fram barnet i seg!

 

 

Jeg lagde julekalendere da unga var små, men jeg har aldri hatt noen sjøl – etter at jeg ble voksen……

 

Eller jo, forresten……..

……. i fjor kjøpte jeg jo julekalender av Natheless.!

 

Det var en hun hadde laget sjøl. I denne kalenderen var det både oppskrifter og fortellinger.

Dessuten var det mange mange flotte illustrasjoner, selvfølgelig signert Natheless! 

Det var så absolutt en kalender etter min smak!

 

I år koser jeg meg med å følge med på kalenderne til andre bloggere….

“Tepausen” har en kosmetikk – kalender :

 Kalenderluke nr 6

 

“Natheless” har en “Føljetong” med egne tekster og illustrasjoner……. :

 

Jona, et adventseventyr i 24 deler

 

Denne tegningen er ikke fra julekalenderen, men det er Natheless som har boltret seg med å lage et fargerikt høstbilde!

Flott – ikke sant?

 

Og sist, men ikke minst, så har Frodith en herlig gjettekonkurranse, der deltagerne kan vinne hennes hjemmelagde premier!

 

Frodiths Julekalender

 

 

Dette bildet la jeg ut da jeg vant hjemmeheklet lue i Frodiths adventskalender i fjor!

 

 

Rottene “Salt” og “Pepper” er sterkt delaktige aktører i Frodiths kalender, og det er alltid spennende å åpne “Dagens Luke” for å se hva de to impulsive skøyerne har funnet på!

 

Her er “Salt” og “Pepper” hos fotografen for å bli foreviget til årets julekort!

(Bildet er “Stjålet” fra bloggen til Frodith)

 

Hver kveld er det trekning av premier………

…..og da scroller jeg saaaaaaaakte nedover innlegget til Frodith…….

……for…….

…..TENK om jeg har…….

……VUNNET!!!

(Men det er uansett spennende å se HVEM som har vunnet………)

……og Frodith er en mester i å bygge opp spenningen!

 

 

Så derfor :

 

TAKK til dere som involverer oss andre i julekalenderen deres!!

 

 

18 kommentarer
    1. Victoria Larsen: Takk Victoria. Jeg ønsker deg det samme….Jeg sitter imidlertid med en følelse av at du legger igjen kommentarer kun i den hensikt å få lesere til din egen blogg., og at du kanskje ikke har lest innlegget mitt i det hele tatt?.Har jeg rett i det? Hvis jeg kommenterer et innlegg, så skriver jeg noe i TILKNYTNING til innlegget, ellers ser jeg ikke helt hensikten. Kanskje tar jeg feil vedrørende dine hensikter, og i så fall skylder jeg deg en unnskyldning! Hilsen Kari

    2. Sentrumjenta: Ja, tegningen er kjempefin, men det er ikke jeg som har laget den. Fikk du med deg det? Hvis du leste innlegget så gjorde du vel det? Jeg er klar over at det er slik at mange “følger” blogger og legger igjen kommentarer hovedsakelig for å få lesere til sin egen blogg! Er du en av dem??? Personlig synes jeg ikke noe om det. Jeg vil at folk skal lese bloggen min fordi det jeg skriver (på ett eller annet vis) appellerer til dem. Hilsen Kari

    3. natheless: Hyggelig å reklamere for noe som gir meg glede! Jeg kommenterer ikke alltid kalenderen, men jeg følger med! Skal kikke innom Cuskima! 😀

    4. ja det er mange fine julekalender rundt om ,en treng virkelig ikke kjøpe en på butikken )) vi fikk en rødekors kalender i gave i år,så jeg åpner hver dag i spenning,men disse på blogg er like så spennende synes jeg ))

    5. milan: Ja, det er jo det, men det er tidkrevende, og så må en kjenne på om en synes gleden ved det er verdt tida en bruker på det!. 🙂 BIldene her er det ikke jeg som har laget – jeg er ingen “stor” tegner! 😉

    6. Fint innlegg! Jeg følger også med. Det er jo endel jobbing som ligger bak flere av adventskalenderne hos bloggere da, og jeg synes det er flott gjort!

    7. Hihi – jeg følger med på de samme som deg! Det er koselig og moro. Lo da jeg leste hvordan du sjekket om du hadde vunnet på Frodith sin….. nøyaktig slik jeg gjør det, jo….. klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg