Om Sleipt Snøføre og Sjølklyft Sveis………

 

I dag hadde je time åt frissørn.

Det er over ett år se sist jeg var åt “orntli'” frissør.

Ei venninne har klyft fjonen’ mine det siste året, mens je har spara frå stutt, oppklyft sveis…….

……tel bortimot halvlang frisyre…….

 

Nå er det over tre måneder sea sist a’ klyfte’ meg………

…….og je tenkte at je skulle ta en tur tel “ornt’li” frisør nå før jul!

 

Det bynte å regne rætt før je skulle dra………

Regnet frøs fast på trøppa ute……så det var bæst å hølle tunga rætt i munn’ når’n sætte foten uttame’ dørstokken…

 

Regnet frøs fast på frontruta på bilen og, så je måtte stoppe ætter at je hadde kjørt ca 500 meter…..

……..og skrapa bort isen. 

 

Je merke’ fort at det itte var særlig lurt å tråkå hardt på bremsepeddalen……

 

 Ætter ca 1 km……….

……snudde je bilen og drog hemmatt…….

…..og ringte tæl frisøren og sa i frå at je itte torte å kjøre dit!

 

Det har hendt bære EN gong før at je har gjort no’ slikt. 

Da måtte je si nei tel ei ekstravakt førr det at det var aldeles pollert i den laaaaange bakken nea tunet der je bodde før…….

 

Det er itte verdt å rissikere liv og hælse førr å få klyft tå seg no’n hårtufser tæl jul.

SÅ mye betyr det neimen itte!

 

Je tok forresten saksa og klyfte tå litt sjøl nå i hælja……..

…..så je fekk pusse bort de aller verste tuppa FØR je kom åt frissør’n!

 

Det blir omtrent det samma som å vaske gølva FØR vaskehjelpa kjæm………

 

…… itte sant?

 

Je har da utstyr tel å klippe meg sjøl………

 

…….men det er vansk’li’ å få det bent (rett/ jevnt) baki nakken……..

Kanskje det var like greit at frissørn slapp å sjå meg i dag?

 

Hell……

…….kanskje a’ hadde fått seg en go’ førjulslatter…..???

 

 

Dætta får duge……

…fram tel næste år!

 

 

19 kommentarer
    1. Livsfarlig glatt her i dag også, men kom meg vel hjem etter tur i butikken :)) Syns du ble veldig fin jeg..ikke noe å le av den frisyren der, men kan tenke meg det er litt ujevnt bak ja..hehe…

    2. Hei!
      Huff da………….. ja der så det ut til at det vart farlige veier å kjøre på………… når regnet fryser fast på bilruta og veien blir skøyteis………. da er det bare å komme seg hjem ja.
      Syntes du var veldig fin på håret jeg, karidansen 🙂 Langt har det blitt også 🙂 Du kler godt å ha det slik og du har nok ikke klippet så aller verst. Så riktig beint ut ja 🙂
      Ønsker deg en god dag videre 😀

    3. Så lurt at du snudde!! Det så jo veldig skummelt ut på den trappa di…Fort gjort med uhell da ja..Hører det har vært ille rundt om, men her er det bare regn og mildt..så ikke noe is..og håper det fortsetter..jeg liker heller ikke kjøre når det er utrygt..Syns du ser fin ut på håret, så ingen ting å stresse med det..Ha en god og trygg kveld!

    4. flott frissør, virkelig :), men savner jeg bomulls – tørklen din 🙂
      jeg husket nå en morsom situasjon som skjedde for mange år siden, når jeg har håreklippet broren min. selvsagt alt hadde vært ok inntil han så i speilet :))), til slutt måtte han dra hos frisøren

    5. annebe: Bra du kom deg vel hjem du også. Ja, det er nok ujevnt bak, men det mangler uansett noen cm før alt håret er jevnlangt, så det gjør ikke så mye om det er litt hakkete nederst! 😉

    6. Etdiktomdagen: Takk! Jeg var lei av det helt korte. Jeg kan ikke ha veldig langt hår, for det er det for tynt til, men jeg trives med denne lengden.:)

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Glad jeg har noen fridager nå, så jeg ikke er NØDT til å dra ut! I neste uke, og fram til jul, har jeg mange vakter, så da håper jeg på bedre føre! 🙂

    8. milan: Du er vel ikke den første som har lekt frisør på et yngre søsken! Jeg bruker nok svært ofte tørkle, men det er greit å variere litt! 😉

    9. har du klipt deg selv er du jamen flinke,du var rett fin på håret skal du vite )
      Blanke veier er ikke noe å rote seg borti,det er som fjellvettreglen sier,det er ingen skam å snu i tide ))
      ha en trygg og fin kveld innomhus

    10. jammen har jeg ikke sett deg på lenge!!!!
      Skal klippe meg i morgen. Måtte gjøre det en dag før lønna kommer, fordi det er eneste tiden som passer før jul… Det blir en hakk i sparekontoen…
      Vi har samme frisyren om dagen 🙂

    11. Du duger virkelig. Kjempefin! Nei, med sånt føre er det best å komme seg hjem. Her var det glatt tidlig morgen, men etterhvert smeltet det fort heldigvis. Ha en vakker dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg