Advent – stake på avveie!

 

Når man har flyttet, pakket ned saker og lagret både her og der……..

…….. så er det ikke alltid så lett å finne igjen det man trenger NÅR man trenger det.

 

Jeg hadde kjøpt fire lilla kubbe – lys til den fine advent – staken med basunspillende engler……….

…….men da jeg lette gjennom pappesker og plastbokser på loft og låve, så var det bare ikke mulig å finne den……..

 

Til slutt ga jeg opp!

 


Bilde fra adventstida i fjor : Advent – staken med engler og basuner……….

Sukk……
 

Da ble det en tur til Nille for å kjøpe et bling – bling-fat som jeg hadde sett bilde av på Nilles nettside!

Jeg måtte innom to Nille – butikker før jeg fant det jeg lette etter……..

……..i den tredje butikken.

(Ja, Nille -butikkene ligger tett som hagl på Hedemarken!)

 

Så ble det ei råd med adventslysene i år også!

 

 

Da jeg gikk på blomsterdekoratør – utdanninga (som jeg ikke fullførte)

var det et uttrykk som stadig gikk igjen :


“Less is more”.

Det kan vel nesten oversettes med : “Det enkle er ofte det beste!”

 

Et overdådig pyntet bord kan være kjempeflott……….

…..men pynten kommer gjerne mer til sin rett hvis det ikke er så kolossalt MYE av den.

Jeg prøvde meg fram med litt mer stæsj rundt fatet, men fant fort ut at det var MER enn nok med dette :

 

 

 

Det var 40% på advent-stjerner på Nille. Denne kostet da så vidt over 100 kr.

Nå mangler jeg bare en skjøteledning, slik at jeg slipper å velge mellom…….

…….enten å ha lys i taklampa……..

…….eller å ha lys i advent – stjerna!

 

(Nei, Nille har ikke sponset innlegget!)

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg