Klønete Kvinnfolk…….?

 

Jeg har alltid fått høre at jeg er litt upraktisk……..

Det har jeg antagelig “ætter far’min!”

Neida, han var slett ikke noen “pinglete fjomp”.

Han var dyktig til å kjøre bil og traktor, og han var sterk som en…….

…….BJØNN!

 

Men……. noen Handyman og “Fikser”………

……. DET var han definitivt ikke.

Det var mor som var “Fikseren” hjemme hos oss.

 

Jeg har hatt veldig dårlig sjøltillit på dette området.

Jeg FORVENTER liksom at det blir noe krøll når jeg skal sette i gang med noe som krever at man er litt handy…..

 

Men ER jeg egentlig så håpløs som jeg har trodd (og fått høre) at jeg er…..?

 

I forbindelse med at jeg flyttet inn her, hadde jeg god hjelp av ei venninne da det kom til å montere opp ting på veggene.

Det var godt å være to for å få det noenlunde rett. Dessuten er hun mer “Handy” av seg enn meg.

 

En annen venninne hjalp meg med å montere opp et par IKEA –  hyller som jeg hadde kjøpt i forbindelse med innflyttinga.

Jeg hadde også kjøpt inn drill og bor og litt annet små – verktøy……….

…….slik at jeg skulle være godt rustet til jobben!

 

“Det skar i hvert fall itte stå på redskapen’ “………………………

 

SLIK, ja!!!

 

Monteringa av hylla gikk likevel ikke heeeeeelt etter boka……….. 

Da jeg skulle bore det siste hullet i treplata, boret jeg for langt inn………

 

Da ble det sånn……….


“Høl i hylla”………..

 

 

“Åååååååååååå…..jeg må tisse, hylte venninna mi, og sprang på do………..

SÅ lattermild ble hun…….

……da hun så ansiktsuttrykket til Karidansen. (Som nettopp hadde oppdaget bore – fadesen sin!)

 

Her om dagen monterte jeg ei hylle på jobben.

Jeg hadde ikke tid (Les : Tålmodighet) til å vente til det dukket opp en “Kar”………….

……..sjøl om det var noen som antydet at jeg kanskje burde vente til det kom en slik en……….??

 

Joda, jeg gjorde ei tabbe denne gangen også!

Jeg var påpasselig da jeg boret hull til skruene, men jeg hadde dessverre valgt et par skruer som var AKKURAT litt for lange.

Da ble det noen små “Bulker” der skruene NESTEN hadde gått i gjennom plata.

 

Da jeg monterte hylla opp på veggen, var det en “Festlig Sidekommentator” som antydet at skruene snart kom ut gjennom veggen……… til naborommet……

Det gjorde døm ITTE det, så!!!!!

 

Vater hadde jeg ikke…….

……så hylla ble hengt opp “Ætter Au’mål”!

 

Alt i alt ble det likevel ikke så verst.

Det som ble lagt oppå hylla holdt seg i alle fall på plass………

…….. men jeg tviler vel på at Sinnasnekker’n hadde rost meg opp i skyene for utførelsen!

 

Neste gang jeg skal montere ei IKEA – hylle, så kommer det til å gå som en DRØM!

DET er jeg overbevist om!

 

Nå har jeg lært av mine feil!

 

Klønete Kvinnfolk, sa du??

 

PØH!

 

 

 

17 kommentarer
    1. SYnes du er flink jeg 🙂 Jeg er rimelig stolt over å ha VÆRT med jeg, når Hr Frodith monterte opp ting her. Han sa hva jeg skulle gjøre og jeg gjorde, men å gjøre uten instrukser, nei….kløne er jeg.. Og jeg HAR en Handyman, og han bør da brukes ?? 😀 he-he

    2. Det gjelds å øve seg litt ja, ellers lærer man det aldri..:) Jeg er ikke Handy, men kan lære meg mye om jeg “må” . Venninna mi , maler, tapetserer, klipper hekker osv..med den største selvfølge :)) Hylla ser bra ut, om en ikke sjekker helt nært..hehe…

    3. Man blir ihvertfall ikke bedre av å ikke prøve!! Så noen feil må man jo gjøre for å ikke gjøre det igjen..:-) Man lærer av sine feil..og blir tryggere om man gjøre det oftere..så bare lek handywomen du! Du kler det helt sikkert!! hihih.. Syns det er flott at man prøver..:-)

    4. frodith: Ja, visst skal man bruke Handy – mannen når han også synes det er greit å ha hovedansvaret for “Handy-biten” i heimen. Jeg er ikke sånn “På dødoglivklarealtsjøl”, men det er godt å slippe å be om hjelp til alt mulig også! 🙂

    5. annebe: Takk! Om man bor sammen med en Handy-mann, så skjønner jeg godt at det er lettvint at han fikser sånne “handy-ting”! Jeg vil bo alene resten av livet, og da er det greit å lære seg noen elementære ting, så man slipper å ringe etter hjelp for det minste! 😉

    6. gratulerer så mye, god job 🙂 Ingen har ikke født som en lært mann, ikke sant. så hvis du vil noe gjør, du må lære, og best måten for å lære er praksis, rett og slett 🙂
      Akkurat, vanligvis folk er ikke bevisst på hva de kan alt, før de komme til en situasjon at de må
      forresten, jeg husket nå en gammel dukkefilm fra tsjekkoslovakia som heter “a je to” hehe, ser du kanskje noen likheter 🙂
      https://www.youtube.com/watch?v=XEWHItO5xhA

    7. Margrethe: Ja, det skal vi! Når en har gjort en ting mange nok ganger, så blir en i alle fall BEDRE til å utføre det – i alle fall har jeg erfart det! 😉

    8. milan: Jeg tok en titt på youtube. Ha-ha! Husker den serien. Den gikk også på norsk barne-tv for mange år siden. Ganske fornøyelig! Egentlig liker jeg denne typen barne-tv mye bedre enn det masete, oppkonstruerte “kule” tullet som blir servert for ungene nå! Ja – “Learning by doing (mistakes)” funker best! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg