Je vart i gøtt hummør……

 

………da je les blogginnlegg i går!

 

Årsaken tel DET skar je førrtælja deg om nå :

 

En tå bloggvenninnen’ mine, a’ Siv Margret har fått seg bikkj’kvalp……..

 

Sjå her a’ :

Dætta er a’ “Åsta”! 

 

Ho er åtte vikur gammal, og er ei viljesterk frøken…….

……. med tempramang!

 

Har du sett no’ så gromt??

 

Når du kaller bikkja di førr “Åsta” ……..

……..DA førtæl du i grunn’ at du og “Pensjonisten” din har en aldeles herlig…………

……..HUMOR!

 

Når je i tillegg vet at forgjenger’n hennes Åsta måtte avlives på grunn tå nyresvikt i sammar………

……og at det har vøri mye kjett hos a’ Siv Margret det siste året…….

……da er det ekstra kosli’ å få “Hælse på” en ny, liten sjarmør!

 

Takk, Siv Margret, førr at du delte dætta!!!

 

Je trengte det……

Je trengte både å le………

…….og kjenne på en klump i hasjen…….

 

Førr je har kjent meg så hard, “førrnufti'” og rasjonell ei stønn…….

 

Je har nok trengt å “pansre” meg……

 

Nå ga du meg et bevis på at je, innerst inne……….

……. egentli’ itte er slik……….

……..som je har følt meg …………

 

Neste gong je drar tel Trondheim førr å helse på datt’ra mi……….

…..kan je tenkje meg å træffe  a’ Siv Margret……..

…..og a’ “Åsta”…….

…..i samma slengen!

 

(Bilde’ har je støli i frå bloggen hennes Siv Margret!)

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Ja, hun var herlig 🙂 Og det er Siv også. Men Karidansen da…? Hvor har du det fra at DU er hard og sånt. Du er rasjonell ja, men du virker da alt annet enn hard og kald og sånt. Ikke mitt inntrykk overhode. Så man må være litt LUR innimellom når verden krever det, men du er da så absolutt hun som smelter over en liten tass eller noe annet godt. Sånn opplever jeg deg hvertfall <3 klem

    2. Ja den valpen var virkelig nydelig!! og valper gjør noe med en ja!! Ha en riktig god dag!

    3. Siv Svanem: Ja, jeg har lyst til å treffe deg/dere neste gang jeg drar til Trondheim. Jeg har ingen konkerte planer nå, men dattera blir der i alle fall til neste sommer, så jeg er nokså sikker på at det blir en Trondheim – tur igjen om ikke så veldig lenge! 😀

    4. frodith: Takk! <3 Neida, jeg er nok ikke "hard på bunnen". men det har skjedd så mye.......og det har vært sårt og føltes urettferdig. Derfor har jeg nok gjort meg litt hard det siste året.

    5. Åsta ser helt skjønn ut og får det nok bra hos Siv :)) Fint å kunne le og smile litt i perioder med mye alvor… Ønsker deg ei fin helg <3

    6. Den var bare aldeles nyyyydelig. Men ikke navnet da….:)
      Jeg tror jeg kunne tenke meg en akkurat samme om jeg skulle hatt hund, men jeg lar det bero…

    7. maiken: Jeg synes navnet er fint også, jeg! Det er jo en del jobb med å ha hund, så det er kanskje ikke så lett å kombinere det med jobben som nattevakt. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg