Glad førr å væra væl hemmatt………

 

……..DET var je i kvæll…..

 

Je reste tel Brumunddarn i dag, og så tok je toget videre tel Lillehammer.

 

Da je kom attende tel Brumunddarn i kvællingen, var je gla’ før att je itte hadde kjørt bil helt opp tel Lillehammer……

Det låg nemli’ ei tynn is – hinne oppå den svarte asfalten.

 

Je tok non “bremseprøver” innimellom…….

…… når je følte at det var forsvarli’ i forhold tel trafikken ellers……..

Enkelte plasser var det skikk’li glatt!

 

Det var itte alle som hadde skjønt at det var skummelt føre.

Je hadde noen bak meg som hang ganske tett innpå støtfanger’n min…..

Dæffør kjørt je tel sies non gonger, slik at de mæst travle fekk komma fram……

 

Je håper at døm slapp å bråbremse, og at døm kom seg dit døm skulle…….

 

Det er slitsamt å kjøre bil når det er slik, synes je……..

………og je kjente på et sug i magan innimellom!

 

Så var det ekstra gøtt å komma hemmatt og fyre opp i ovn’.

 

Je gikk så vidt ut og tok non bilder tå månen i kvæll…….

Litt “trølsk” stæmning, synes je!

 

16 kommentarer
    1. Så bra du kom deg hjem velberga. Føret er uberegnelig nå. Og jeg skjønner…føler nesten jeg kjenner det….hvor godt det var å komme hjem for deg.
      I morgen skal jeg ut, her er det vinden jeg liker minst – virker som det har roa seg nå. Liker ikke ferger som ruller vilt.
      Du må ha en riktig god natt :).

    2. Fin kvelds-stemning ja 🙂 Uff, høres skummelt ut med sånt føre, av og til er jeg glad jeg bor i byen og IKKE har lappen. Tar trikken i stedet for 🙂 Godt du kom deg helberga hjem 🙂

    3. helt enige med deg,is på svart asfalt er skummelt og slike dager er det ikke godt å være i bil,da er nok tog bedre om en har den muligheten ja.))
      Hos oss ligger temperaturen på 9 og 10 + for tiden så det blir forhåpentligvis ikke is slike dager hi hi .
      Det var et vakkert bilde ja,og jeg skjønner det var godt å komme hjem og bare kunne slappe av )

    4. Ja det er virkelig slitsomt å kjøre når det er sånn..da får jeg høye skuldre med engang! Godt du kom deg hjem uten uhell! var et forferdelig før i går hørte jeg..Glad jeg ikke må ut å kjøre når det er sånn! Ha en god ny dag!

    5. BforB: Takk! Jeg har blitt reddere for glattisen med åra. En tenker mer konsekvens når en er blitt eldre og har opplevd et par smeller i forbindelse med bilkjøring! Nei ferger som ruller vilt er ikke trivelig. Her har vi ikke så mye slikt akkurat. Mengshoelferga ble nedlagt da vi fikk Mjøsbrua!:)

    6. Slitsomt å kjøre når det er glatt, så da er det viktig å beholde roen som best en kan :)) Vakkert bilde :)) Fin dag videre til deg <3

    7. fantastisk bildet hehe som fra skrekkfilmer 🙂
      forresten, vet du at for 2 dager siden månen var nærmest av jorden i de siste 72 år

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg