“Plastglaserte rotgrønnsaker a la Karidansen” (Når’n har hengt i frå seg hue på en knagg en stann……..)

 

På IKEA har døm mye fint…..

Blant anna dæssa :

 


Utruli’ praktiske, altså!

 

Hvis’n får att rester, er det bære å smelle på løkket……..

…….og sætta hele stasen i kjøleskapet, hell i fryser’n…….

……..og ta det att når’n vil ha no’ lettvint!

 

I dag tenkte je at jeg sku’ væra litt sunn……..

…….og laga : “Mat helt fra bunnen av” som det heter……

 

Så da skar je opp gulrøtter, pottet og søtpottet…….

…….hadde på no’n smørklatter og litt krydder……

…….la det i IKEA – forma…….

…….putte’ det inn i ovn’…..

…….og sætte meg tel å læsa blogginnlegg!!

 

Ætter ei stønn syntes je at det bynte å lufte så rart her………

Da je kikke inn i stek’ovn, skjønte je åffer…….

 

 

 

Det er kjekt med plastløkk i kjøleskapet og i fryser’n………

…….men det er lurt å ta tå løkket FØR’N putter maten inn i en glovarm stekovn!

 

 

Hvis itte kan’n dra på seg……….

 

……..HÆLVETES mye arbe!

 

Litt Upraktisk……..om je skar si det sjøl……..

 

Je klarte itte å flire me’ en gong. altså…….

Je var litt ……

……DER ……..ei stønn!!!

 

Men………

……..åkken sku’ je bruke kjæften på????

 

Sku je ringe tel IKEA ………

………og klaga førr at døm produserer plastløkk……..

………som kollapser når døm blir stekt ve’ 200 grader i 20 minutt….????

 

Det vart så je droppe DET…….

Je fann ut at det var likere å kikke i fryseskapet……….

 


Så vart det ei rå’ i dag å!!!

 

Dessuten……………..

………så slapp je å lure på å je sku’ skrive blogginnlegg om………

 

 

 

29 kommentarer
    1. he he ,uff uff et herligt innlegg ,skjønt det var nok ikke herligt å steke et plastlokk ) håper du fikk reint inni ovnen da så det ikke lukter svidd plastikk lenge )

    2. hehehehehe
      Ja måtte flire her nå………. hhhohohohoho ja som deg hadde jeg nok ikke tatt til latteren sånn med en gang nei,,,,,,,,,,,,,,, ergerlige greier altså!!!!!!!!!!!
      Men heldigvis så har man litt ekstra i fryseren så det blei ei rå med det for deg 🙂
      Og stilig bilde av deg hadde du med også 😀
      Kos deg med kvelden !!

    3. He-he, herlig. SÅnn er jeg nå om dagen også, setter i gang kapsel-kaffemaskinen uten kopp under osv 😀 Herlig bilde av hårrull-dansen 😀 Hi-hi

    4. Hehe, jeg har gjort det jeg også. Når jeg åpner bloggen din her på pcen er den lett å lese, når jeg åpner den på ipaden,blir det noen kronglete bokstaver som jeg må forstørre for å lese. Er du klar over det? Sikkert samme fenomen som mine bilder som blir feil vei når noen åpner bloggen min. 🙂 De er jo rett hos meg.

    5. Ha, ha, ha, bedre lykke neste gang…..
      P.S Jeg forstår at det går n å gjøre. Det er ikke lite mat som har blitt ødelagt etter at jeg begynte å blogge….:)

    6. Hahahaha….. herlig! Det er så moro at du deler med oss – det er jo en sånn ting som er sååååå fort gjort å gjøre! <3

    7. Hihihi, huff da… Nei plastlokk i steikovnen går i grunnen ganske dårlig, vel plast generelt!! Selv hadde jeg plastet pizzaen som jeg hadde laget i god tid, og glemte å ta av plasten. Den ble liksom borte, og ble oppdaget når vi spiste på den 😉

    8. Uff…ja det er fort gjort..men utrolig kjedelig da! Ble mye vasking av ovn og syns jeg kjenner lukta..grrrr…

    9. Ha, ha…huff. I dag var det din tur til at det gikk “gæle”. Slikt er fryktelig kjedelig, at slikt kan skje….men det kan det. Bra at innholdet i fryseren var forberedt (god pizza det der), og du fikk skrevet et innlegg. Og i dag (natt) var det min tur til å le, så da skapte du noe positivt :D.

    10. UffaDEGda! Unnskyld at jeg ler, men det ble helt morsomt da du spurte om du skulle ringe Ikea. Hadde du bodd i Amerika så hadde du saksøkt dem om de ikke hadde en skikkelig stor advarsel mot det du gjorde på framsiden av plasten. Men du fikset det med en pizza du da. Trøsteklem fra meg 🙂

    11. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg vet det. Det er flere som har sagt fra, og jeg ser det sjøl når jeg går inn via mobilen. Jeg liker så godt “comic sans” eller hva de fontene heter, så da får det ikke hjelpe om det blir utydelig på nettbrett og mobil. Kanskje det kommer flere skrifttyper vi kan velge mellom på bloggen etter hvert! 🙂

    12. Ja, er veldig fin den 🙂 de bør vel kunne få inn flere på telefon for mange bruker jo det, da vil problemet bli løst. Det fine er jo at man kan forstørre teksten da, så man ser jo hva som står. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg