Med Tv’n som “bakgrunnsmusikk”.

 

Jeg har for tida ingen tv. Jeg bruker pcen som tv. Det betyr at jeg får inn Nrk.

I tillegg betaler jeg for Tv2 sumo. Det er praktisk når jeg har så mange kveldsvakter. Da kan jeg se programmene når det passer meg.

 


Håpefulle(?) “friere” synger for bonden og vennene hans:….

Jeg har senvakt hver mandag.

Når jeg komme hjem fra jobb, rett før midnatt, fyrer jeg opp i ovnen, tenner lys…..

……..logger meg inn på TV2sumo

…… og koser meg med “Jakten på Kjærligheten”….

…….helt uforstyrret!

 

Mange steder står Tv’en på støtt – nærmest som en bakgrunnsstøy.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har så lyst til å besøke folk som har det slik.

Det går enda an hvis tv’en er dempet ned – men jeg orker ikke å føre en samtale hvis Tv’en står og flimrer på full guffe samtidig.

 

Jeg vil ENTEN hovedsakelig følge med på Tv – programmet……

…….ELLER konsentrere meg om dem jeg sitter sammen med.

 

Om to ulike, sterke lydkilder stadig sloss om oppmerksomheten min……..

……. da blir det kaotisk i hodet mitt!

 

Jeg har ingen rett til bestemme over hvordan andre skal ha det hjemme hos seg……..

……….men jeg har lov til å takke nei…….

……….til en form for samvær som jeg ikke trives med……

 

 

 

15 kommentarer
    1. Vi har bare på tv et par timer om kvelden..når det er noe vi skal se :)) Sjelden vi har besøk, men når gutta er her hender det vi ser noe, men da er alle enige om det…ellers er tv`n avslått :)) God helg <3

    2. annebe: Jeg kommer trolig til å skaffe meg tv igjen etter hvert, for det er en del programmer jeg kan tenke meg å se – som jeg ikke får sett slik det er nå. Jeg tilbringer det aller meste av tida alene og har lite besøk – mye på grunn av at jeg jobber mest på kveldstid og i helger – når andre har fri. Det som er viktig er at man er enig om å se et program. Det kan være trivelig å se noe sammen! Er det et underholdningsprogram med mye musikk kan man godt småprate litt ved siden av. Er det et debattprogram eller et intervju, er det ok å få med seg det som blir sagt. God helg til deg også! 🙂

    3. Enig med deg, det er ikke så trivelig å ha besøk, eller være på besøk om TV´n bare står der og forstyrrer. Like greit å slå av tenker jeg, det er jo helt umulig å styre blikket unna den dumme skjermen om den står på. Riktig god helg 🙂

    4. Hos oss står tv mye på, mens vi driver med andre ting. Men den er ikke høyt på. Og kommer det besøk er det annerledes 🙂 Da er den ofte ikke på. Håper du får en fin helg 🙂

    5. Nei, TV-en bør vera til familiebruk, ikkje selskapsbruk. Når det kjem gjester skal skjermen vera svart om ikkje det er eit program alle ynskjer å sjå.
      Elles er me i same båten som deg for tida med NRK-fjernsynet over nettet.
      God helg…

    6. Jeg er så enig med deg..jeg orker heller ikke mye “støy” rundt meg..men må ærlig innrømme at den står på her hele kvelden..men om det kommer besøk, så skrur vi selvfølgelig av tv..og her skrur jeg ofte ned lydene vist jeg holder på med noe annet.. Men må jo være deilig å få sett programmene når du selv vil da..her kan jeg ta opp om det ikke passer å se..og det er helt topp!

    7. GTduA: Det kommer an på om det er et kortvarig besøk eller om det er et besøk som varer f.eks ei hel helg. I sistnevnte tilfelle er det ikke naturlig å sitte å prate sammen fra morgen til kveld. Uansett er det godt med “en lydkilde av gangen”. 😉

    8. frodith: Hva man gjør når man er alene hjemme hos seg sjøl er jo en privatsak. Jeg regner med at både du og herr Frodith trives med at tv’en står på i bakgrunnen – og da er det jo ikke noe “problem” i det hele tatt! 🙂

    9. funderier: Det blir ikke det samme å “Samles foran en liten pc”. En må alltid bruke skjønn i forhold til selskapelighet og tv.. Da jeg var gift, sto tven på hele ettermiddagen og kvelden, og jeg ønsket ofte litt tv-fri. Da jeg ble alene, flyttet jeg derfor tven opp på et rom i andre etasje, slik at de som ville se kunne gå dit. Om jeg i framtida skaffer meg en såpass stor bolig at det er mulig å ha tven utenfor stua, så tror jeg at jeg velger det. God helg! 🙂

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Vi trives med ulike ting. Jeg synes det er deilig med stillhet, så jeg savner ikke tv noe særlig. Ja, jeg vet at flere av kollegene mine tar opp tv-program. Veldig kjekt å kunne gjøre det når en jobber turnus.:)

    11. som jeg har. ja det er plagsomt og da sier jeg ifra og dersom det ikke tas hensyn til velger jeg å gå da det ikke gir mening i å høre like så godt tvn så det vedkommende prøver å si. Så utrolig slitsomt

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg