Til fjells for å bli healet…..(Om å nyte nyvunnen frihet – og gi seg sjøl påfyll på ulike vis!)

 

For et drøyt år siden traff jeg på ei dame på et kurs. Jeg følte umiddelbart at kontakten mellom oss var god.

Damen var (i likhet med meg) interessert i alternative behandlingsformer. 

Hun kunne fortelle at hun hadde ei “Bu” hjemme på garden der hun tok i mot klienter.

For nokså nøyaktig ett år siden tok jeg turen opp til henne.

Det ga mersmak!

I dag dro jeg oppover for andre gang.

Jeg har jobbet mye i det siste, og trengte påfyll! 

 

I fjor strevde jeg litt med å finne fram til “Fjellhealing”!

Nå var jeg kjent……..


Dessuten hadde hun fått opp dette skiltet ved nedkjøringa til garden!

 

 


Hjerte på uthusveggen!

 

Dama jeg har vært hos er veldig intuitiv, og bekrefter mye som jeg “vet” sjøl….

 

Nå befinner jeg meg på et hotellrom oppi Dalom. Det er relativt enkel standard her, men mer enn bra nok for Karidansen.

Det var deilig å vite at jeg bare skulle kjøre et par mil etter at jeg var ferdig med behandlingen. 

 

Tenk, for en frihet jeg har nå!

Jeg behøvde ikke informere noen om at jeg skulle av gårde i dag – det var bare å sette seg i bilen og dure i vei!

 

En må se fordelene ved å være enslig……..og å ha store unger……

……..og jeg ser veldig mange!

Det har knapt nok gått opp for meg hvor fri jeg er nå – for det har jo ikke vart så lenge…..

 

En må lande litt…….

……og venne seg til endringene……

 

Jeg jobber jo mange og lange kveldsvakter, men jeg har et VALG!

Er jeg dønn sliten, så tar jeg ikke på meg ekstravakter.

Dessuten har jeg fått såpass mange faste vakter at jeg har en trygghet i bunnen………

…….som jeg ikke hadde for noen måneder siden.

Det er greit å jobbe mye, så lenge en vet at det ligger noen BLANKE dager der fremme………

 

I  morgen drar jeg nedover igjen –  og rett på kveldsvakt……..

……. men så har jeg “langhelg”, med fri både fredag, lørdag og søndag!

 

På lørdag har jeg planer om å dra på mannekengoppvisning  – ikke langt fra der jeg bor!

Gleder meg!!!

Kanskje kommer det en liten “Bloggreportasje” derfra etterpå??

 

En liten smakebit på produktene får dere her :

2013-03-25-17.43.27.jpg

Varens-kjoler-kopi.jpg

 

 

 

Produktene er laget av filtmaker Evelyn Refsahl (Ellevilla)

Dette er midt i blinken for Karidansen! 

Kanskje jeg bestiller meg en hatt???

 

(Innlegget er ikke sponset)

 

17 kommentarer
    1. Så spennende da! Ja, du har en deilig – og viktig – frihet nå, til å gjøre hva du vil! Kos deg masse….. og jeg gleder meg til å se “reportasjen” fra moteshowet! <3

    2. Hei!
      Først av alt; de hattene var bare stilige!!!! En slik en skulle jeg også hatt ja 🙂
      Så herlig å kjøre avgårde, få påfyll og bare slappe av <3 Ja, plutselig oppdager en at en bare kan dra uten å forholde seg til andre. Det er godt det 🙂 Det er godt å ha voksne barn som klarer seg selv............ Nå er det liksom min tid på nytt føler jeg. Barna er der men står på egne ben - og jeg er der for de hele tiden om det skulle være noe 🙂 Men jeg har ny tid og mye tid for meg selv.
      Kanskje en dag finner vi noen vi kan virkelig dele vår tid med, karidansen ? 🙂 Om det er det som er meningen 🙂
      Ønsker deg gode dager 😀

    3. Etdiktomdagen: Vi fortjener å ta litt vare på oss sjøl nå. Jeg synes livet har bydd på mange utfordringer og nå må jeg lære meg å KOSE meg!! Jeg har ikke noe ønske om å finne en kar, jeg er blitt veldig sky og skeptisk på den fronten. Jeg vet at jeg kan stenge av FOR mye og bli “HARD SOM HØNN” , men det blir en slags “overlevelsesmekanisme” i det – når verden har føltes litt i tøffeste laget! 🙂 Uansett – jeg er så glad for “Venninnene” jeg har fått på bloggen. Håper jeg får mulighet til å treffe flere av dere etter hvert! 🙂

    4. Ja, det synes jeg du skal-bestille deg en hatt. Jeg synes det er fint, men er for varm i topplokket til å gå med selv…
      Jeg synes også det er greit å jobbe mye når jeg har noe å se frem til, er tid for å tenke litt på oss selv i vår alder….

    5. Så spennende da! Ja det er deilig å slippe å ta hensyn til andre hele tiden…men har man en mann som er snill og grei..ja så skal man ikke føle seg “sperret” Så jeg trives best med å være to..Men alle har sine tanker om det..Deilig med langhelg fri! Kos deg!

    6. maiken: Jeg får se om jeg får lyst til å bli hatte – fin. Ja, det er tid for å ta vare på seg sjøl. En kan bli sett på som egoistisk, men det får en bare gi blaffen i, for det er ingen som takker oss for å slite oss ut og stå på pinne. Ja, det er godt å ha noe å se fram til! 😀

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja,,har man en mann som både har ben i nesa (Så han ikke finner seg i hva som helst) og stort sett er vennlig og omtenksom – da kan det være hyggelig å være to.:)

    8. jeg enig med deg, fjells er absolutt perfekt sted til å påfyll seg, spesielt hvis har noen innsjø i nærheten 🙂
      jeg er glad for deg, kos deg selv i neste langhelg 😉

    9. Så bra du har fått litt påfyll. Vi trenger det i blandt. Jeg føler at jeg får det bare ved å være ute i naturen, uansett vær. Her har det småregnet i dag, men jeg er i godt humør likevel. Det var så fint når det viruset jeg har slitt med slapp litt på taket, og formen sakte vender tilbake. Nyt dagen, og du så vakre ting du skal se på oppvisning. Jeg likte sjalet! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg