“Menn er bare ute etter å varme pølsa si”…………?

 

 

Jeg leste nylig noen kommentarer til et innlegg på Facebook.

Det dreide seg nok en gang om en kronikk i Aftenposten.

 

En kvinne i 30-årene uttrykte sin frustrasjon over at det var så vanskelig å finne en “bra kar”.

Hun så på seg sjøl som en oppegående og attraktiv kvinne.

 Likevel fant hun ingen….

 

(Illustrasjon fra Aftenposten)

 

Så lurte hun på om hun rett og slett var for KRAVSTOR???

DET var det mange som syntes…… og da særlig menn….

Noen mente at hun var en skikkelig narsissist!

 

Blant kvinnene kom det dessuten kommentarer som :

“De fleste menn er tilsynelatende bare ute etter et sted å varme pølsa si”!

(Joda, det finnes kanskje noen slike – uten at vi trenger å hevde at det gjelder for “De fleste”!)

 

En av mennene beskrev et forhold han hadde vært i. 

Dama hadde lagt opp til fem timers “forspill”…….

……..og det “bare for å p…”!

Sånn hadde det vært HVER gang……..

……kunne han fortelle!

Ikke rart at HAN gikk lei…..?

 

Joda……dersom det virkelig VAR sånn HVER gang, så kan jeg jo skjønne fyren……

 

På den annen side :

Dersom du føler at du verken blir sett eller hørt…..

At du blir alene om “Kjøkkentjeneste og annet husarbeid”…….

At du sjelden eller aldri opplever den ømme og omsorgsfulle nærheten til kjæresten…….

……..og at den fysiske delen av samlivet kjennetegnes ved at du får en arm under nakken etter at du har krøpet under dyna……

……..og at det deretter kjennes ut som om det er noe som det haster noe VELDIG med å få unnagjort………

……..”Fort&Gæli”…….

 

DA mister du også lysta etter hvert…..

 

Det er denne berømmelige Middelveien da…….

Møtes på halvveien – noen ganger mest på den enes premisser….

……og andre ganger mest på den andres…….

 

Den andres ønsker er ikke nødvendigvis “feil” eller “gale” – men det handler om å komme fram til noe som gjør at begge føler at partneren er villig til å komme dem i møte…….

 

Vi skal ikke OPPDRA menn!

Vi skal ikke OPPFØRE oss som menn!

 

Joda, det ER lov å være “litt kresen” – i den forstand at man ikke involverer seg med “Den Første og beste bare for å “Ha noen”!

(Det gjelder sjølsagt for både menn og kvinner!)

 


“Menn er no’n fæle svin som bare er ute etter å varme pølsa si, asså!”

 

Vi kvinner fortjener ikke å få slibrigheter slengt etter oss om vi tar sånne “Dum&Deilig” – bilder av oss sjøl…..

…….men VI kommer heller ingen vei ved å rakke ned på menn i sin alminnelighet!

Dessuten :

Hvorfor skal vi fremstille oss sjøl på denne måten – med “forførerisk blikk” (Vet itte om je fekk det tel rikti’) og trutmunn? 

 

Jeg heier på damer som Dronning Sonja og Michelle Obama.

Damer som tør å pynte seg og være feminine –  uten å fremstå som “vulgære sexbomber”.

Damer som er i stand til å fremføre sitt budskap –  og samtidig opptre på en måte som det står respekt av!

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Tenkte faktisk på å bestille A-magasinet på nett av den artikkelen som sto der….men ble ikke til likevel. (Visste faktisk ikke at det magasinet var oppe å gikk heller, mulig det har vært det lenge).
      Men – det er så mange av oss. Menn og kvinner. Og vi finnes i en haug av utgaver, alle som en. Og av og til skjer det….., noen finner noen.
      Og begge passer.
      Sammen!
      Akkurat det er fryktelig fint :).

    2. BforB: Ja, det er helt herlig når det stemmer. Sjøl har jeg ikke opplevd at det har “stemt” over så lang tid, men det har vært mange gode stunder likevel. I vår søken etter det “perfekte” kan vi gå glipp av mye godt! Jeg har lært en del om grensesetting – og det er ikke det samme som at jeg skal prøve å forandre et annet menneske for å passe inn i mitt bilde om hvordan alt skal være.:)

    3. Er nok enklere når en setter grensene for det som er riktig og viktig for seg sjøl. Men det tar litt tid å lære dette. Og vi er kanskje flere som har lært at å forandre noen ikke er den veien en bør velge ;).
      Så, en vakker dag…….”stemmer” det som er viktig :))).

    4. Historisk så har kvinnene søkt menn for beskyttelse og forsørgelse mens menn har søkt kvinner for kos og å “varme pølsa si” som du sier.
      Nå har vi fått et velstandssamfunn hvor kvinnene ikke lenger trenger menn for beskyttelse eller forsørgelse. Men vårt behov for å “varme pølsa vår” er ikke over.
      Så får tiden er det 1-0 til dere.

    5. Jaaa! Jeg er så enig! Det er slike damer som er gode forbilder for feminismen. De er sterke uten å trumfe noe som helst, de er vakre uten å ha jålet seg overdrevent til, og de opptrer med en selvfølgelighet i sin posisjon. Jeg digger slike kvinner!

    6. Jeg mener man virkelig er i feil forhold om det er følelsen man har..han er bare ute etter å varme pølsa si…Et forhold er jo sååå mye mer en det…Det gjelder å finne den som passer sammen med DEG, eller MEG! og det finnes noen for alle og enhver.. mener jeg..

    7. “Menna er bare ute etter en ting”. En lokusjonær språksetning som bare sier noe som forstås, men i forhold til en illokusjonær språksetning så spørs det hvordan den som leser den forstår den, hvis vi ikke skal trekke det så langt som å kalle dette en perlokusjonær språksetning, som forårsaker en eller annen form for følelse. Men hva mener du egentlig? Altså DU?

    8. Ja det var den der berømmelige middelveien. 🙂 Jeg skal ikke legge ut i det vide og det brede om hva som er best og verst og minst og størst og varmest og kaldest. 🙂 Bare si et par ting.. Fortsett å elske det du ble forelsket i, let etter nye skatter i den “brønnen” du har, prøv å utvikle/forsterke andre sine sider og IKKE forandre de.

    9. Mister Nobody: Det er fort gjort å se verden i svart/hvitt – og jeg gjør det fortsatt av og til. Jeg gjorde det nok i enda større grad da jeg var ung. 🙂

    10. ruskerufsen: Måtte smile litt nå……. Det er så lett å kategorisere. Menn ER slik og kvinner ER sånn. Det er ikke så mye som er absolutt. Vi er mennesker og vi er ulike. BÅDE kvinner og menn har vel behov for sex, men “tenningsmønstrene” er tilsynelatende ulike. Du har jo også rett i at samfunnet har endret seg slik at kvinner er blitt mindre avhengige av menn. (Og DET er jeg glad for – i og med at jeg er skilt og enslig!)

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har ikke vært sammen med menn som BARE har vært opptatt av det. Det er vel mer sånn “sjekker’n på byen typer ” det refereres til da, vil jeg tro! 🙂

    12. norgeskjedeligsteblogg: Når en kjent norsk artist påstår at han har hatt sex med rundt 2000 norske kvinner, vil jeg påstå at det dreier seg mer om parringslyst og behov for pølsevarming enn om et ønske om et langvarig forhold. Jeg vil absolutt ikke påstå at menn generelt “bare er ute etter å varme pølsa si” (Det var heller ikke mine ord – men derimot en gjengivelse av noe en annen hadde skrevet.) Å omtale menn som “noen som bare vil varme pølsa” si er like stigmatiserende som å påstå at alle kvinner er noen tåpelige skapninger som kun er opptatt av å se deilige ut. Det er for øvrig noe ved din måte å uttrykke deg på som minner meg veldig om en annen blogger jeg har vært borte i. Det dreier seg om en blogger som hadde undertittelen . “Norges nest morsomste blogg” . Kan det være en slags sammenheng mellom disse to bloggene, mon tro? Eg berre undrar?

    13. dedicat: Du er definitivt inne på noe vesentlig. Jeg kan ikke påstå at jeg har vært så dyktig på å lete etter det positive, men jeg lengter heldigvis ikke tilbake til noe av det som har vært. Jeg tror ikke det var liv laga uansett, (men jeg har forhåpentligvis lært en del av det!) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg