God bukse for “Godt Voksne Damer”…..(Bukse med lav “Hufse – faktor”!)

 

Det var ei god venninne som gjorde meg oppmerksom på dette buksemerket.

Det heter “Floyd”.

Mer behagelig bukse skal man lete lenge etter!

Den er mjuk, elastisk  – og sitter godt på!

Og det beste av alt :

Den har såpass høyt liv at man kan putte magevalken

(som gjerne skyldes “tidens tann” og x antall barnefødsler!) ned i den.

Da slipper man at laus – skinnet henger over bukselinninga – noe som kan medføre ubehag og sårhet der linninga “eter seg inn”.

Dessuten slipper man :  Et stadig tilbakevendende behov for å ta “et grepa tak” og “hufse opp” buksa.

 

Det eneste “minuset” med buksa er at den bør vaskes på ull – program. 

Derfor egner den seg ikke som “arbeidsbukse”.

Til alminnelig hverdagsbruk er den imidlertid helt super!!!

Den er også perfekt til “penbruk”, f. eks med en bluse og ei dressjakke.

 

Bukse med høyt liv….for å unngå “overhengende fare”!

(Har dratt opp genser’n for å vise hvor høyt opp buksa går……

……ikke FØRST og FREMST for å få vist fram magan……i tilfelle noen skulle lure!)

 

Prisen?? Full pris på den modellen jeg har kjøpt er ca 600 kr.

Det var imidlertid 20% på disse buksene da jeg handlet, så jeg ga 450 kr og “slo til” med to stk!

 

Det er en helt akseptabel pris for ei så god bukse!

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Fin bukse og fint bilde av deg :)) Jeg har bukser med ulike høyder på livet..for det avhenger litt av overdelen hva som passer best :)) Jeg har ei slik bukes som deg, min er i lyst olastoff..kjempegod å ha på , så kan godt hende jeg kjøper ei til etter hvert :))

    2. Se der ja 🙂 Ja det er glede når man finner noe man liker og setter pris på. Kona ble forelsket i PM.. først på Lillestrøm, så Strømmen og så i Oslo. Hun maste og nå har de etablert seg i Bodø også. Men smak og behag… altså egentlig så holder jeg meg langt unna sånne diskusjoner. Da dukker bare kverulanten i meg opp 😛

    3. Den så veldig god ut! hvor, eller hvilken butikk har det merke?? ja jeg hadde trengt noen som gikk litt høyt opp! Takk for tips!

    4. KJempefin bukse på deg 🙂 Nytt uttrykk-hufsa. Ellers så har man jo “slufsa” på reklamen på tv…men de er noe helt annet. Og “glufsa” som Lady August snakker om på bloggen, men det er samme kategori som slufsa..Jeg trodde Hufsa var samme, men skjønte det var noe annet. Å slippe å HUFSE altså 😀 Jeg må ha bukser midt på magen, orker ikke ha for høyt lliv, for da kommer lliksom magen MER fram på meg… 😀

    5. De så da kjempefine ut. Viktig med bukser som sitter godt. Jeg har nok hatt noe lignende et par ganger ja. Nyt din dag i dine fine bukser. Du er en flott modell!!!!!!

    6. annebe: Takk! Jeg så ingen bukse i lyst ola-stoff, men det er kanskje fordi det er høst. Det var bare ganske mørke farger på buksene der jeg handlet! 🙂

    7. fruensvilje: Ja, mine siger også LITT har jeg merket. Kjøpte kanskje litt for store jeg også. De vider seg jo ut etter hvert! Nå har jo du gått ned mange kg også! 🙂

    8. frodith: Takk! Nei uttrykkene “Hufse” og “glufsa” må ikke forveksles! Å “hufse” opp ei bukse betyr jo å ta et grepa tak og dra den opp hvis den hr sklidd ned! 😉

    9. Så flott du var i den! og slank… Bukser med høyt liv er komfortable ja.
      Jeg har ikke så mye å skjule når det gjelder magen , etter en bukplastikkoperasjon for noen år tilbake , som var helt nødvendig… Men lenger oppover i “terrenget vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre…..:)

    10. maiken: Du har vel vært gjennom fire svangerskap, så det gjør jo noe med skrotten. Jeg er temmelig flatbrystet, så sjøl om de henger litt, så henger de i alle fall ikke så langt nedover! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg