Drøying av dieselfylling……

 

En gang kjørte jeg dieseltomt….

Det var mens jeg fortsatt var gift……

 

Jeg merket at caravellen jeg kjørte begynte å gå trått da jeg kjørte den siste kneika opp mot tunet……..

…..og rett før jeg kom opp…….

…..var det STOPP!!

“Je har kjørt dieseltomt, je…..” sa jeg da jeg kom inn døra.

Gubben for på dør  – mens han uttrykte en viss frustrasjon og misnøye……

 

En gang mens jeg øvelseskjørte med eldstemann, hadde jeg lite drivstoff på tanken.

Vi kjørte nedover til Brumunddal , mens jeg anmodet ham om å kjøre på “høyt gear”.

Sønnen min uttrykte også en viss frustrasjon og misnøye over tingenes tilstand…….

……..og syntes nok at a’ mor var temmelig håpløs……

 

Her om dagen begynte drivstoff – lampa å lyse mens jeg kjørte til jobb…….


“Bitte tanken!”

 

Nå er jeg ikke så stiv i tysk, men jeg SKJØNNER jo godt hva dette betyr….

 

Jeg hadde ikke tid til å fylle, så jeg tenkte at jeg fikk gjøre det på hjemveien……

 

Så er det bare det at den lengste senvakta varer til klokka 23.10.

Da vil Karidansen bare hjem, hun!!!!

 

Så da dro jeg hjem……..

……..UTEN å fylle drivstoff!!

 

Dagen etter satt jeg med hjertet i halsen mens jeg kjørte til jobb…..

Jeg lyttet etter tegn til at tanken var i ferd med å tømmes for de siste dieseldråpene…….

…..men det gikk bra!!!

 

Dette har skjedd maaaaaaange ganger!

Det er rett og slett IDIOTI!!!!

Hvorfor skjerper jeg meg ikke???

 

Jeg har ingen god forklaring på fenomenet……

……men jeg tenker HVER gang…….

……at DETTE……….

……er SISTE gangen jeg skal somle med å fylle drivstoff!!!

 

 

 

10 kommentarer
    1. har skjønt på min mann att det IKKE er bra å kjøre tomt med diesel,det er vist verre en bensin,kanskje du skal venne deg til å ha en reserve dunk ståande hjemme sånn i tillfelle du ikke rekker å fylle når lampen lyser rødt )

    2. Fort gjort, men jeg har innarbeida en rutine på å dra innom å fylle opp etter dansinga, enten på onsdag- eller på søndag kveld (da er det billigst). Er tanken halv eller mindre så er det innom å fylle opp.

    3. Man skal aldri si aldri har jeg hørt.. Men likevel. jeg har aldri kjørt tomt.. men skjennes litt på meg selv ved hver fylling.. hvorfor vente til lampa lyser?? Men han dummingen svarer jo ikke 😛

    4. kjenner meg igjen..er litt sånn jeg også…venter i det lengste med å fylle…og kjører med høye skuldre for om det går tomt…Fint det gikk bra..denne gangen også!

    5. fruensvilje: Kanskje det? Ja, diesel er visst verre. På traktorer må man lufte systemet før man fylle rigjen. Vet ikke hva det betyr, men har hørt at det er slik! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg