Det er noe med hun derre Bridget…..

 

Ja, jeg snakker selvfølgelig om Bridget Jones…..

Jeg tror aldri jeg har gått på kino og sett den samme filmen TO dager på rad…….

…..men for et par dager siden så jeg filmen : “Bridget Jones’s Baby” for andre gang…….

 

På premieren gikk jeg alene.

Da fikk jeg “Goodie – bag” og gratis body-lotion!!

(Alle som var der fikk tilbud om det!)

 

Både hårruller, pastiller, sko-polish og fuktighetskrem!!

 

Det ble nesten som julekvelden, jo! 

(Potetgullet spiste jeg opp med det samme jeg kom hjem……..)

 

Man blir som barn igjen når man får “Forundringspakke”!

(I hvert fall Karidansen!)

 

Jeg bestilte plass på nøyaktig samme sted som på premieren da jeg gikk den andre gangen………

……. og ei god venninne slengte seg med på impuls!

 

HUN lo godt, og JEG lo godt! (Ja, jeg er sånn at jeg kan le av det samme flere ganger – og vel og lenge!!)

 

Filmen har ikke fått topp kritikker……..

…..men det er noe med hun dere Bridget…….

…..noe hjertevarmt……

…..noe klønete……

 

Hun roter seg bort i det utroligste, og kan jo virke litt “håpløs”…..

….men samtidig viser jo dama en enorm styrke og stolthet……

Dessuten er hun i besittelse av stor menneskelig innsikt – til tross for at hun kan fremstå som svært så troskyldig og naiv…..

 

Bridget gir aldri HELT opp, sjøl om hun kan bli temmelig motløs og navlebeskuende når alt går på tverke……

…..og det gjør det jo ganske ofte i Bridgets verden………

 

Innerst inne er hun nemlig litt av en ……’

………FIGHTER!!!

 

Sjøl den tilsynelatende korrekte og kjølige Mr. Darcy klarer ikke å motstå henne……….

De blir involvert i hverandre……

……gang på gang………

 

I den nyeste filmen fremstår heller ikke Mr. Darcys rival som en usympatisk slask……..

Begge mennene er faktisk villige til å ta på seg rollen som pappaen til Bridgets baby!

Ikke nok med det : Begge ØNSKER å være den som viser seg å være den biologiske faren!!

 

(Hvem det er skal jeg ikke røpe, i tilfelle det er noen som leser dette som har tenkt å se filmen…..)

 

Ja, Karidansen ELSKER romantiske komedier!

Det fjollete, det løsslupne ………..

……. med et snev av  en alvorlig undertone, og noen velvalgte visdomsord innimellom…….

 

Jeg har både film 1 og 2 på dvd……og jeg kommer til å skaffe meg den nyeste filmen også, så snart den blir lagt ut for salg.

(Kan det kalles å være BLODFAN, eller???)

 

Bridget og hennes to beilere i “Bridget Jones’s baby”.

 

 

“Kari….om det i det hele tatt er MULIG å få tel no’ gæli…….

…… så kan’n væra sikker på at du greier det!”

 

Det var mora mi som kom med denne uttalelsen den gangen jeg hadde fått meg ny mobil…….

…….hadde gått naken fra badet til soverommet……..

…….fiklet med min nye mobil…………..

…….tatt “selfie” av brystpartiet……..

…….OG sendt bildet til en person  –  UTEN å merke det. (Heldigvis hadde bildet blitt uskarpt!)

 

Mor så likevel et lyspunkt midt oppe i det hele :

Du skar væra gla’ førr at du itte hølt mobbil’n lenger ner, du Kari….

DET hadde vøri verre!!!

 

Ja….det hadde i grunnen det…..

…….men Bridget Jones OVERGÅR meg, altså……..

……sjøl om jeg kan kjenne på et visst slektskap……

……en gang i blant…..

 

Moralen er : Gå ALDRI med mobilen i hånda når du er i nettoen…….

……… i alle fall ikke FØR du har skjønt hvordan du tar bilder med den……..

 

Bridget Jones hadde sikkert også kunnet prestere å gjøre noe slikt….

….tror du ikke?

 

 

 

30 kommentarer
    1. Ha, ha, greidde du det….helt fantastisk :D. Hvordan reagerte vedkommende som fikk bildet????
      Jo, noe slikt har nok Bridget kunna gjort. Skikkelig morsomt.
      Fikk visst bare med meg første filmen jeg. Men har lovet mor mi kino på lørdag…..hun er ganske royalt interessert :).

    2. Vi som liker Patrick Dempsey, synes ikke han spiller slask i det hele tatt 😉
      Asj, Mr Darcy er søt, men eldres mens jeg står stillle…
      Jeg håper at vi alle har en liten Bridget i oss, og finner oss i situasjoner som vi umulig forstår hvordan vi har kommet oppi. Ellers er det urettferdig at det bare er du og jeg Kari!

    3. BforB: Vedkommende sendte meg en mld og gjorde meg oppmerksom på det. Jeg trodde det var en dum spøk, men så sjekket jeg sendte elementer…..:P Jeg skal også gå sammen med moren min på kino snart. Vi skal se “Kongens nei”! 🙂

    4. Altså det begynte med kino.. og jeg husker knapt sist jeg var på kino.. så var det Bridget Jones.. jada. jeg har hørt navnet og sikkert sett noe på TV av henne.. Men uten at jeg husker noe.. Og mobil i nettoen?,, jeg har nok gjort det også men veldig sjelden. Pjuhh.. men tror ikke det fauk ut noen bilder.. Men man er vel litt vel slomsete av og til.. så gudene veit ka som kan skje… 😛

    5. Ååå herlig….. ja, jeg elsker romantiske komedier og bridget…. har sett de andre filmene mange ganger, og nå skal jeg på kino med ei venninne…. klemmer <3

    6. høres ut som en serie jeg kunne likt ) kjekt å kunne le litt.
      Telefon er skummelt om en ikke følger helt med,har selv sent sms til feil person og det var noe pinlig ) men jeg var ikke i nettoen da hi hi

    7. Hahaha..syns jeg ser deg i netto med mobil i hånda…og ja, jeg elsker også filmer av denne spreke, herlig, klønete dama!!

    8. Ja, jeg gleder meg til jeg skal på kino, kanskje med min venninne, Kari, på lørdag 🙂 Vi har allerede snakket om det flere ganger.
      Jeg har også de to første filmene på DVD, og jeg har boken fra første filmen også 🙂 Så er nok litt blodfan jeg også 😉 Elsker den løslupne humoren og de sjarmerende karakterene 🙂
      Kjekt å få goodiebag også. Den får jo ikke jeg. Men skal kose meg med litt medbragt godteri tenker jeg 😉 Gleder meg 🙂
      Og du, bra du ikke røpte hvem som ender opp som pappa 😉

    9. Det er herlig når en må gå å se den samme filmen to ganger. ikke lenge siden jeg gjorde det og kunne sett den for tredje gang. Har også sett denne filmen av Jones dama, hu e bare heilt herlige! Som du skriver så er det noe med henne og de andre i filmen også.
      Godt at bildet ditt ikke havnet på “ville veier”.
      Ja poser med overraskelser, hvem vokser fra det?
      Tja noen… men jeg tror det er mange voksne som liker det 🙂
      Ha en fin dag

    10. Måtte smile her. Ja, den godeste Bridget klarer da det meste. Nei, jeg har ikke vært å sett filmen, men det frister. Jeg får se den siden, for jeg liker denne berta. De to andre har jo akkurat gått på tv. Jeg hadde sett dem før, men tittet igjen. Herlig med sånn humor. Den skjønner til og med jeg.! Fin reklame du la ut og gratulerer med goodybagen. Ha en vakker dag uten hyss! 🙂

    11. dedicat: Det finnes jo verre ting man kan gjøre enn å sende ut bilde av seg sjøl i nettoen…i alle fall så lenge en evt mottager ikke misbruker bildet. Vet ikke om Bridget Jones filmene er helt i din gate…Tror definitivt det er flest damer som er Bridget.fans! 😀

    12. fruensvilje: Tror du ville ha likt den, men det er kanskje en stykke for å komme til kino der hvor du bor? Ja, jeg har sendt vanlige sms feil også jeg! 😉

    13. Eva: Ja, håper du får sett den i morgen. Nei, jeg kunne jo ikke ødelegge spenningen for de som ikke har sett den! Det jeg kan røpe er at vi ikke får visst det før helt til slutt i filmen, så spenningen holdes hele veien! 😉

    14. tepausen.blogg.no: Det er ikke så nøye hva som er i bagen, det er mest spenningen! Ja, jeg har faktisk sett den enda en gang. Alle gode ting er tre! 😉

    15. Noen hver kan vel kjenne seg igjen i ett og annet med BJ. Og jeg er absolutt en av de…:)
      Har paner om å se filmen denne uken, altfor lenge siden jeg har vært på kino, og denne filmen vil jeg gjerne se.
      Din mor har noen fortreffelige kommentarer, og synes å høre at hun greier si det på en måte som ikke sårer….

    16. maiken: Kan tenke meg det! Gled deg til filmen! Det har nok hendt at mor og jeg har røket litt i tottene på hverandre, men mor har galgenhumor så det holder, og hun er ganske “Klarsynt”! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg