“No, no, zæts for Grændmadder!”

 

Det er mange butikker i Syden……

…..og mange fristelser……

 

Karidansen befinner seg i en dametøysforretning.

Hun skal se på bikinier…..

 

Her er utvalget rett og slett ENORMT…….

….og Karidansen vet ikke helt hvor hun skal begynne.

 

Men…….hjelpen er nær!

En snakkesalig, gresk ekspeditrise kommer ilende til.

 

Hun kan opplyse om følgende : “I am EXPERT!!!”

(Ingen falsk beskjedenhet å spore der i gården!)

 

Karidansen vil helst ha en litt HØY bikinitruse.

(Det er nemlig det hun har PLEID å kjøpe etter at hun fylte 30!)

 

Ekspeditrisen er SLETT ikke enig!!

“No, no zæt’s for Grændmadder!” sier hun…….

……..mens hun rister energisk på hodet for å understreke hva hun mener.

 

Så ser hun litt nøyere på Karidansen…..

…….før hun plukker fram to-tre bikinier.

 

Da Karidansen skal prøve bikiniene, følger damen med inn i prøverommet……

Hun er SVÆRT behjelpelig………

…….og tar et solid tak innenfor bikinitoppen……..

…….for å få dyttet Pupp’stellet på Rett Plass!

 

“Ju hæv a bjuuuutifull båddy”, sier hun  – og er SVÆRT så overbevisende der hun står!!

Dette sier hun antagelig til alle damene som prøver bikini i butikken hennes…..

…….men det er faktisk NESTEN så Karidansen GLEMMER at hun er 53 år og har vært gjennom tre svangerskap med påfølgende ammeperiode……..

…….og at skrotten hennes så absolutt bærer preg av dette…..

 

Bikinien sitter fint den……..

….og den iherdige ekspeditrisen lykkes i å selge.

“Special praiz får ju….ten prozent!”

(Hun mer enn ANER at Karidansen er rimelig lettlurt og overveldet der hun står……)

 

Til venstre : Bæssmor – bikinitruse frå Ellos. Til høyre : Bikinitruse for “Bjuuuutifull Båddy”.

 

En viss forskjell, er det –  ingen tvil om det!

 

Nå er jeg ikke den som veldig gjerne viser lettkledde bilder av meg sjøl (eller andre) på nettet…..

Men i “Halvmørten på hotellbadet” så går det jo an å vise fram toppen…….

Karidansen i ny bikinitopp…….“Pupp’stællet” er dyttet på plass, slik jeg lærte av den greske dama!

“Selfiesmilet” (Litt slik “Dom, Deili’ & Glåmøgd'”) er OGSÅ på plass……

 

 

Litt dristig for ei som har vøksi opp og bodd på bygda all sin dag…..

……..men en skar fell itte ta seg sjøl så forbaske ‘ høy’tidli’ støtt?

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Så pass må man kunne vise frem…som du sier trenger man ikke være så høytidelig..men det må være litt smakfult, og det var så absolutt dette :)) Og både kroppen og bikinitoppen ser flott ut..så hun snakka sant den ekspeditrisa , i dette tilfellet :)) God helg videre :))

    2. Nemmen i alle dager,, nå ble jeg nesten satt ut her 😀 Jeg skal ikke erte med en dreining mot råsablogging,, så visst ikke. Jeg tar heller bølgen jeg.. For nå er jeg så freidig å si at nå henter du litt frem av Karidansen som kanskje har hatt lyst å komme frem en stund. Så hun ekspeditrisa der visste hva hun holdt på med.. hun hadde fått jobb hos Trinny&Susannah tvert 🙂 Kos deg videre og slå ut med håret 😀 Herlig..

    3. flott bildet, og herlig farge på bikinien! og er faktisk enig med ekspertrisen..den høye ER bestemor modell..men så ER vi jo egentlig det også nå da…hihih..ihvertfall alder til det..Men nå har jo du klart å gå ned noen kilo, så syns helt klart den minste også er finest! Jeg har aldri prøvd sånne store, men de må da gjøre at magen buler ut inni den?? hihih..I år så brukte jeg shorts..for magen står sånn ut..hihih..Kos deg i varmen! og du valgte riktig! syns jeg..:-)

    4. dedicat: Ja, det begynner å nærme seg Råsablågging…..men det blir nok ikke særlig nærmere enn dette! Dessuten tenker jeg at det ikke skal være aldersgrense på å vise badetøy. Jeg føler ikke for å legge ut bilde av meg sjøl i bikini, men dette syntes jeg var ganske greit (Sjøl om jeg var i tvil før jeg trykte på “Publiser”.) Takk for hyggelig og støttende kommentar! 😉

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Joda, magen buler nok litt i en sånn “Bæssmor-modell”, men det har hjulpet på at noen kg er borte. Ja, vi er i Bæssmor-alderen, men foreløpig er jeg ikke bestemor! 🙂

    6. Hun visste hva hun gjorde , den ekspeditrisen. Stole på eksperter , og jeg er helt enig med henne…Fin var du i toppen! Jeg kunne ikke gjort det samme. Å kjøpe bikini i syden. Det er et svare strev å finne noe passelig til mine attributter”…..:)

    7. hadde ekspeditrissen fulgt etter meg inn på prøverommet hadde eg fått svettebråt hi hi ,ikke helt som her hjemme nei .Begge bikinitrusene var fine og jeg har selv begge sortane i min garderobe,skal eg være ærlige så er den for vakre unge den beste hi hi men greit å kunne ha å velge i.
      Du var anstendig nok på bilde,og ja bikinitoppen satt fint den )

    8. fruensvilje: Jeg synes ikke de små bikiniene skal være forbeholdt de vakre unge….Jeg synes ingen er spesielt fjonge i minimale bikinier i string -fasong. Men….jeg føler nok behov for LITT større bikini nå enn da jeg var ung, sjøl om jeg ikke trenger å gå for den aller største “Bæssmorvrianten!” 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg