Mitt valg…..

 

På facebook oversvømmes vi av ungdomsbilder for tida.

Jeg synes det er moro å se ungdomsbildene som “Facebook – vennene” mine legger ut ……

…… og har trykket “like” på en god del bilder.

Jeg har imidlertid ikke tatt i mot utfordringene om å legge ut bilder av meg sjøl.

(Som følger med det å “like” en annens bilde.)

 

Jeg har delt mange bilder fra både nåtid og fortid på bloggen min, så det handler ikke om at jeg ikke er villig til vise ungdomsbilder av meg sjøl.

Jeg har bare ikke lyst til å henge meg på trenden akkurat nå……

Jeg leste nettopp en kronikk om temaet. Forfatteren advarer mot denne “farsotten”. Hun mener at det for mange kan være vonde minner knyttet til ungdomstida, og at det å legge ut bilder og få/lese kommentarer kan føles belastende.

 

Vi skal ikke glemme at vi er utstyrt med en egen fri vilje……

….det gjelder “bare” å ta den i bruk……

 

“Jammen det er ikke lett å motstå presset!”

“Jeg er redd for å virke negativ og sær!”

 

Ja, DEN følelsen har jeg også kjent på mange ganger…….

…….men det er godt stå i den følelsen……..

…….og våge å kjenne på hva som føles riktig for seg sjøl……

…….akkurat nå……..

 

……og bry seg fint lite om hva man TROR andre tenker om det…..

For det er faktisk ikke sikkert……

……at de tenker noe som helst om det…….

 

Og OM de gjør det……..

…… så må de da jammen få lov til det……

…….så lenge de lar det “Bli med tanken”!

 

 

Nei…….. jeg har ikke lyst til å “følge strømmen” nå……..

 

Jeg har ikke lyst……….

…….sjøl om “alle andre ” gjør det!

 

Det er en ærlig sak!!

 

 

 

23 kommentarer
    1. jeg føler meg ikke spesiellt sær, men jeg har heller ikke delt en masse ungdomsbilder på facebook.gidder ganske enkelt ikke, 🙂 Å føler meg reativt ung enda 🙂 he, he. Godt det er noen mennesker som går i mot strømmen tenker jeg . Vær deg selv, drit i hva andre tenker om det, er mitt motto. ha en strålende dag kjære du 🙂

    2. Ja det har du helt rett i..og jeg trykket liker på en venninne, og fikk denne utfordringer..tenkte også..nei..jeg hater disse “hemmelige” tingene som legges ut på fb..Men så tenkte jeg at jeg har jo så mye bilder jeg gjerne viser..og legger ut så mye andre bilder, så jammen skal jeg finne et bilde av meg selv..fordi jeg hadde lyst!! MEN jeg gir ikke beskjeden videre til de som trykker liker på mitt bildet..For jeg syns også det er litt ekkelt å kommandere folk til å gjøre slik..Så jeg er halv veis med kan man si da…hihihi Men det er jo helt opp til hver enkelt om de vil eller ikke! 🙂

    3. frodith: Ja, de aller fleste har vel en facebook – konto, men interessen er dalende. Derfor prøver Facebook å sette i gang slike “kampanjer” for å få folk til å dele noe som er litt mer personlig.:)

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har tidligere skrevet om “Kjedebrev” – og disse utfordringene som legges ut kan minne lit om det. Ja, veldig greit å være med “Halvveis”, hvis det er det man føler for! 🙂

    5. Jeg er fremdeles ikke på facebook, men noe av det jeg ikke liker der, er disse like-greiene”
      Det gjør noe med en har jeg skjønt….

    6. Jeg har også likt, men ikke delt selv..synes også jeg legger ut så mye via bloggen :)) Koselig å se andres bilder, jeg har heller aldri likt sånt som minner om kjedebrev… Kos deg med kvelden <3

    7. Jeg har heller ikke lyst.. og derfor har jeg ikke lagt ut noe ungdoms bilde av meg. Men vi kan jo si at det bare er fordi vi er ungdommer ennå 😀

    8. Jeg klikket på et av disse bildene, og fikk dermed en melding med at jeg måtte dele et ungdomsbilde av meg. Akkurat det har jeg ikke noe problemer med, men jeg hadde ikke lyst å til være med så jeg avslo… Omtrent alle på vennelista mi har lagt ut ungdomsbilder, og jeg må jo innrømme at det har vært gøy å se på dem :o))

    9. Nå er ikke jeg på Fb, men har hørt om dette…
      Du har nå vist oss flere flotte ungdomsbilder av deg, men jeg tror ikke du er negativ eller så veldig sær….:) Bare litt stabeis?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg