“Je har søle kaffe i PC’n min! “

 

Karidansen sitter ved pcen og drikker kaffe (Som hun ofte gjør).

 

I det hun setter fra seg koppen, skjer det :

Kaffekoppen velter………

…..og…..

SKVULP!!!!!!


Tastaturet er fullt av kaffe!!!

I ren refleks hogger Karidansen tak i pc’en og vender den opp ned.

Kaffen renner i en liten bekk ned på skrivepulten………

……..og regninger, som snart skal betales, skifter gradvis farge der de ligger…….

 

Med skjelvne hender snur Karidansen pc’en igjen…….

 

Det er på tide med en liten test :

Har maskineriet overlevd?

 

Først ser det ganske bra ut…..

….men så oppdager hun at flere av tastene ikke virker!!!!

 

Hun putter pcen i pc-veska og springer ut i bilen……..

Så bærer det rett til Pc’doktoren…………

……..nærmere bestemt til Elkjøp!

 

I bilen skjeller hun ut seg sjøl!!


At hun aldri kan LÆRE!

 

Hun har nemlig gjort noe tilsvarende en gang før, men da dreide det seg om en stasjonær pc…..

…….og hun slapp unna med en drøy 100-lapp til nytt tastatur…..

 

“Je har søle kaffe i pc’n min”! – forklarer Karidansen da hun står ved disken og løfter pc’en ut av veska.

Det drypper brunt ned på disken, og det lukter umiskjennelig av kaffe……..

“Jeg ser det” – sier ekspeditøren……..

 

Han har ikke veldig oppløftende ting å si:


OM pcen kan repareres, må Karidansen ut med minst 1500 kr.

Om den IKKE kan repareres…….

…….må hun likevel ut med 800 kr i “saksomkostninger”……

 

Karidansen bestemmer seg raskt for at hun heller vil kjøpe ny pc. Det er for så vidt veldig dumt, for hun kjøpte ny bærbar pc i vår…….

 

MEN :  Helt maken pc er på tilbud til ca 1500 kr. lavere pris enn hun ga for den hun har.

Ny pc blir derfor bestilt og kan hentes et par dager senere……..

Karidansen orker nemlig ikke tanken på å være uten pc særlig lenge…….

………..for hun har jo ikke tv……….

………..og da vil hun føle seg HEEEEELT uttafor!

 

To dager etter at den nye pcen er i hus…….

…….vil Karidansen finne ut om det går an å bruke den gamle pcen til å se på film?

Når hun bare skal bruke cd-rommet, trenger hun jo ikke tastaturet……..

 

Det er DA hun oppdager det :

PC’en fungerer tilsynelatende HELT normalt igjen!!!!

Tre dager med tørke har gjort susen!

 

Så kan Karidansen velge :

Skal hun ergre seg grønn over et unødvendig pc-kjøp……..

….eller skal hun glede seg over at hun nå har TO pcer??


Nå kan hun til og med ta sjansen på å ta med seg pcen på reise, for hun har uansett en pc igjen hjemme!!!

(Det har hun aldri turt å gjøre før!)

Så ble det en salgs Happy Ending på pc-dramaet……..

 

MEN :

 


ITTE gjør slik….

 

Det kan UANSETT bli……..

…….DYRT!!
 

 

26 kommentarer
    1. Det er så lett for…. Min sønn gjorde det mens vi satt her med to nye pc, og etter dengang, som av en eller an grunn gikk bra,- jeg kan være utrolig kjapp når det gjelder…., så det ble ikke så mye søl. I alle fall, kaffikoppen min står på bordet enda, men laaangt i fra pc’n
      Trøste deg med at du var heldig tross alt ja…

    2. Jeg sitter ofte og drikker kaffe jeg også, men ennå aldri noen kaffesøling 🙂 Men smuler er mer min “bane”… Smule under tastene, da vil de ikke særlig.. Bra du har to som funker da. Da kan du blogge SKIKKELIG mye framover 😉

    3. ja det er fort gjort,men merk den med kaffe på så du tar den med på tur og ikke den nye ) det kan fortsatt hende att den gamle får et litt kortere liv.Da jeg fikk vann i mobilen min virket den fint noen uker men ble sakte dårligere,det viste seg att den eira sakte fra innsiden,men en bør nok ikke ha kaffekoppen tett attmed pc nei

    4. Uff…ja det er kjedelig..jeg har også gjort det..men med pepsi max..men ikke rett i pc..så har gått bra..en stund..men etterhvert så samler det seg støv og dritt oppå klisset inni der, og pc kræsjer..så gled deg over å ha to stk! Det kan jo fort skje noe med den ene.. jeg har alltid hatt en dårlig liggende, og den har måttet tas i bruk innimellom. pc er jo ikke sååå dyrt lengre..vist man velger billig! Men skjønner din frustrasjon! Ha en god dag!

    5. Uffameg! Jeg sier det til meg selv til stadighet, at kaffe får jeg drikke laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt vekk fra pc`n. Men jammen var du heldig at den ikke gikk i stykker. Nå har du jo en reise-pc også. Slett ikke dumt. Lykke til med fortsettelsen. Jeg fikk et råd en gang. Bruk en sånn kaffekopp med lokk, så søler du ikke så mye! Ha en fin dag, uten kaffesøl!

    6. Kan nok være kjekt å ha to..men ellers har du ikke 30 dagers åpent kjøp på den pc`n ? Aldri lurt å ha drikke i nærheten av tekniske duppeditter 🙂

    7. Kaffesøl i PC-tastaturet er antakelig ikke noe sjekketriks – Bra at det overlevde. To PC-er er OK, jeg har en slik løsning, men sliter litt med at det som lagres på en PC er vanskelig/tungvint å finne fra den andre.
      Lykke til med dobbeltlivet…

    8. Pc må vi HA. Så da har du dobbelt opp og det kan være greit. Men fryktelig kjedelig med slike ulykker. Jeg bruker å ha pc’n i fanget…og der kan jeg ikke sette fra meg koppen. Så dette har jeg unngått….men tror den begynner å bli litt gammel.

    9. frodith: Ha-ha! Nei smuler er nok heller ikke pc-mat. Får pc’en strøm, så er den fornøyd! Det går litt i rykk og napp med meg og blogging. Når jeg jobber mye, så har jeg gjerne ikke overskudd til å skrive så mye.. Nå har jeg hatt fri i to dager, og da kommer gnisten igjen!:D

    10. Etdiktomdagen: Takk! Ja aldri så galt….. Best å ha kaffekoppen på et bord ved siden av – og ikke på samme bord som pc’en. Nå siter jeg i lenestolen med pcen på fanget! 😉

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg krysser fingrene for at kaffe går bedre enn Pepsi Kaffen innholder jo ikke sukker eller søtning, så det blir trolig ikke så klissete når det tørker!:)

    12. annebe: Det vet jeg ikke…,men de har overført bilder og dokumenter fra den andre pc.en, så jeg vet ikke om de vil ha den igjen. Uansett beholder jeg begge, for jeg vet jo ikke om pcen har fått “senskader” av uhellet! 😛

    13. funderier: Takk! Jeg prøvde ikke å sjekke opp ekspeditøren på EL-kjøp – hvis det var DET du siktet til! Han var sånn ca 25 år gammel………Med andre ord : LITT i yngste laget for Karidansen! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg