Krummelure – kunst…….. og Karidansen – kunst!

 

Da Karidansen hadde besøk av Eva, dro damene blant annet en tur til Domkirkeodden.

I ett av de gamle husene var det kunstutstilling.

En av utstillerne hadde laget bilder av netting, smykker, perler og glass!

 

Hun kalte seg “Livskunstner”, og på nettet er hun : “krummelure.epla.no”.

 

Både Eva og jeg falt litt for bildene hennes!

 


Glasskår , perler og netting kan bli “Gjenbrukskunst”!

 

På det nederste bildet har hun samlet en del familiesmykker.

Bildet var til salgs likevel!


Karidansen fikk lyst til å være “Apekatt”, men hun ville lage sin egen vri – uten hjerteform som ramme.

Dagen etter dro hun derfor til byggevarehandelen for å kjøpe passende netting.

Der var det bare 10-meters ruller å få kjøpt……

 

Karidansen ville ikke innrømme overfor Macho – muskelbunten i kassa på “Bygg og trelast” at hun hadde kunstneriske ambisjoner med nettingen…..

(Han var kjempetrivelig og hjelpsom, altså, men han så ikke så veldig “Krummelurete” ut……… hvis dere skjønner?)

Karidansen prøvde derfor å zoome inn bildet av nettingen på bildene

………UTEN at sjølve kunsten syntes…….

………men det var SØREN ikke lett!

 

“Det kæin bli mange bilder ta denna rullen!, smilte Macho – muskelbunten…….

…….da Karidansen var klar til å ta nettingen under armen og gå……..

Fyren hadde humor, han – ingen tvil om det……

…….og da var det liksom ikke så flaut å være sånn rar dame med fargerike klær og kunstneriske ambisjoner lenger…..!

 

Jeg er ikke ferdig med monteringa ennå, men jeg klarer jo ikke å vente med å vise fram kunsten min likevel!

De to blomstene har jeg laget av “Sølvtråd”. De er ikke helt ferdige.

Jeg skal “forsterke” alle kronbladene med mer sølvtråd!

Ellers har jeg kjøpt billige lenker, og tatt noen smykker fra smykkeskrinet mitt.

 

Perlekjedet med glassperler (helt øverst) har dattera mi laget til meg!

 

Den turkise emaljenåla (øverst til venstre) har tilhørt min mormor.

(Den er det visst egentlig dattera mi som har fått, men det er lett å plukke den av igjen hvis hun gjør krav på den!)

 

Øverst til høyre er et par sølv – øredobber jeg fikk i julegave av eksen den første jula vi var sammen.

Det er et koselig minne, sjøl om vi har skilt lag for lengst.

Øredobbene er like fullt en del av historien min!

 

Jeg koser meg med å eksperimentere………

………og holde med sånne små prosjekter!

 

 

 

20 kommentarer
    1. Det var fin og litt annerledes kunst en det en er vant med å se :)) Og sikkert gøy å lage selv ja, og din ble riktig så fin ..og hyggelig å fylle med små personlige ting :)) Blir flere turer til byggevarehandelen for å kjøpe netting og kikke på muskelbunten kanskje ?
      Kos deg med din nye hobby :))

    2. Så flott! og ja, man kan jo få ideer og inspirasjon av slike flotte kunstverk!! Uendelig av muligheter..og man kan lage et minnekunsverk også..med ting man ikke vil bruke..men vise frem..Smart!! og flott! Gleder meg til å se det ferdig!

    3. så smart,fikk nesten lyst til å lage et slikt nettingbilde jeg også ) men jeg trodde seriøst att en kunne kjøppe netting i metervis så mye som en ville ha,men no har du iallefall nok til mange kunstverk eller andre ting ) bilde ditt blir kjempefint

    4. Det blir kjempefint dette <3 Og blomstene av tråden er vakre, og viser godt igjen på bildet i alle fall 🙂
      Vi glemte jo at jeg skulle kjøpe litt av nettingen. Ergelig i grunnen. Det falt helt ut. Men jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet <3

    5. Så flink du er, du setter i gang. Artig å eksperimentere. og ikke minst artig med minner. Ikke Drømmefanger men minnefanger ;).
      Har bestemt meg for at nå er det “dags” for meg også. Pausen har vart i mange nok år. Jeg skal ha TID. Tiden skal brukes til slikt som er viktig…og det er å gi kreativiteten mer plass.

    6. Men så lekker kunst du lager. Mange ganger får vi fine ideer av å se hva andre lager. Takk for ideen, sier nå jeg! 🙂 Ha en fin og kreativ dag!

    7. annebe: Takk! Ha.ha, nei han var nok en del yngre enn meg, og litt vel barsk! Er ikke så svak for kjempedimensjonerte muskelmenn med masse tattiser………;) Man skal jo ikke dømme noen etter utseende…..men om en kar har fullt av tatoveringer, så tenker jeg at han og jeg ikke vil være helt på nett! Har ingen god forklaring på hvorfor……. 😛

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, skal nok vise det frem, men det vil ta litt tid. Det er en møysommelig prosess å feste lenker og småting med metalltråd. Festinga skal helst ikke synes så godt heller. 🙂

    9. fruensvilje: Takk! Det kan jo hende at det går an å få kjøpt bare litt, men det jeg så som var passe store stykker, kostet halvparten av hva en rull med 10 meter kostet. Vet om flere som vil lage bilder, så da kan de får kjøpe billig av meg i stdet for å kjøpe sjøl! 🙂

    10. BforB: Ja, man må få utløp fr kreativiteten på etet elelr annet vis. Har jo sett at du er dyktig til å tegne (i tillegg til å skrive). Det er masse godt påfyll i å pusle med sånt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg