Skravlekopp på sjekker’n?

 

Eva og Karidansen er på restaurant.

Det er et nydelig sted…….rett ved Mjøsa.

De har bestilt hver sin kyllingsalat……..

……og de nyter maten i stillhet.


Det er ikke alltid at man trenger å snakke så mye…….

MEN : Ved nabobordet sitter det en kar

som tydeligvis er i

Det Talatrengte Hjørnet…….

 

Han sitter der sammen med ei dame…….

…….og det kan virke som om det er snakk om en DATE…..

…….mellom to som ikke kjenner hverandre så veldig godt.

 

Det går i JEG og MEG og MITT…….

Han liker å ta seg en joggetur, og han mener bestemt at det ikke er bra å sitte for mye stille…..

(Det kan han jo for så vidt ha rett i!)

 

Stemmen er monoton……..

…..nærmest litt brekende…….

 

Da Eva og Karidansen sitter i bilen, på vei hjem, utbryter Karidansen :

“Je er jammen gla’ je har go’e venninner je kan gå ut og eta sammen me’ – i stælla førr å væra henvist tel sitta sammen med et mannfolk som bære preker om seg og sitt!”

 

Da begynner Eva å le :

“Så du la merke te’ han du og??

Eg tror eg hørte stemmen til dama EN gang…….

…..og det var da hu sa at hu ville betale sjøl…….

…..men det fekk hu’kje lov te’…….

…..så da gjekk hu på do!!”

 

Om Karidansen hadde vært så uheldig at hun hadde forvillet seg på date

…….med en kar av denne sorten……

…….hadde hun DEFINITIVT insistert på å betale sjøl!

For neimen om hun hadde villet gå ut med en slik fyr en gang til!!

 

Da er det mye koseligere å gå på “Date” med bloggvenninner…..

(Akkurat her er Eva opptatt med å fotografere en byggåker på Helgøya!)

 

Det er fort gjort å skravle for mye…….

……når man så gjerne vil IMPONERE og gjøre INNTRYKK på noen…..

 

MEN…..

……det er nok bedre å tenke at man kan være litt “laid-back”…….

……og heller vise en smule interesse for den man er sammen med…..

(Det gjelder begge kjønn!)

 


Utsikten (knipset gjennom vinduet) var fin……

 

Håper at dama fikk med seg DEN i alle fall!

 

 

21 kommentarer
    1. uff ,det hørtes ikke ut som en god date nei,men dere fikk litt underholdning i såmåte.Opplevde noe sånt lørdag eg og,satt hos drop inn frisør og venta på tur,eg måtte sitte tett mellom 2 karfolk,en av dem tok frem telefonen og ringte,det var ingen som gikk glipp av den langvarige samtalen for å si det enkelt

    2. Hahaha..ja det hørtes ut som en kjedelig fyr! og dere var nok glad dere slapp å sitte ved hans bord ja..Så bra dere koste dere! Ha en god dag!

    3. Hehehehehe
      Ja det må da være kjedelig å sitte på date og oppleve enveis-samtale. Det kan jo gå begge veier det da……….. men man må jo være nysgjerrig på hverandre og få mulighet til å smette inn med noen ord – begge 🙂
      Morro å sitte å være tiskuer til slikt da heheheheheeh
      Stillhet er godt det også. Man trenger ikke skravle hele tiden. Nyte maten og atmosfæren.

    4. fruensvilje: Jeg skjønner ikke at noen vil sitte å snakke i telefonen sånn offentlig. Jeg kan ta i mot/gi en kort beskjed, men jeg vil være alene hvis jeg skal ha en lengre samtale. Dårlig folkeskikk å sitte til slik som den karen hos frisøren gjorde. 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Det var jo litt underholdende…….Det ble mest en “Talestrøm”, men vi kunne ikke unngå å få med oss noe av det, for han pratet ganske høyt! 😛

    6. Etdiktomdagen: Damer kan også skarvle hulll i hodet på folk (Jeg kan skravle som en foss hvis jeg blir oppkavet/stresset, men det bør ringe ei bjelle etter ei stund! 😉

    7. Du har det med å få skrevet ting til ettertanke du. Uff, sånne typer som bare fremhever seg selv hele tiden er slitsomme. Håper den damen gikk hjem alene!!!! Ha en vakker dag i sensommeren! 🙂

    8. natheless: Takk! Det bunner kanskje i usikkerhet….men særlig tiltalende blir det ikke i lengden….Det tapper mye mer enn det bygger opp – å tilbringe tid med folk som sjelden eller aldri lytter…..

    9. Ha, ha, ha, synes jeg ser dere for meg…med ørene på stilker….:)
      Du hadde vel klubbet han ned tenker jeg før du gikk på do….:) Det hadde i alle fall jeg hatt lyst til….:)

    10. maiken: Vi trengte ikke å ha ørene på stilker en gang, for han pratet så høyt……Ikke var det så interessant at vi orket å høre etter så lenge heller. Jeg hadde nok absolutt ikke kommet til å oppføre meg voldelig , men flere dater hadde det ikke blitt! 😛

    11. Ja, denne daten her var nok ikke av de mest vellykkede kunne det virke som. Og jeg misunner ikke hun dama som måtte lide seg gjennom all selvgodheten den fyren oppviste. Jeg misunner ikke han heller, som med sin væremåte, antakelig gikk glipp av date nummer 2 med denne dama 😉 Hihi….
      Alt til sin tid…i alle fall.
      Du og jeg, vi hadde en fin middag i alle fall. Og jeg koste meg glugg ihjel, og lot meg underholde av daten ved nabobordet 😉

    12. Eva: Ja, det var jo underholdende så lenge en ikke var den som MÅTTE lytte. Antagelig blir det ikke MANGE flere dater med de to i hovedrollene. Du og jeg hadde i alle fall en trivelig “Date”! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg