Hva??!! Har du ikke TV!!??

 

Sånne reaksjoner får jeg når noen spør om jeg har sett det og det programmet……

…..og jeg forteller at jeg ikke har TV.

 

Noen skvetter nesten…….og ser på meg med vidt oppsperrede øyne.

ER det MULIG….liksom……..??

Kanskje de tenker : “Er hun en sånn fanatisk “Tilbake til naturen – dame”?

Eller…..at jeg er med i en eller annen slags sekt……?

(Det er jeg IKKE – jeg skyr sånt som pesten!)

 

Da det ble innført betalings – TV (altså at man måtte betale for reklame-kanalene OGSÅ)

…….ble det svart skjerm hjemme hos meg i noen måneder.

 

Etter ca et halvt år, ble presset fra omverdenen såpass stort at jeg ga etter, og skaffet parabol – antenne.

Den gangen bodde jo alle tre unga fortsatt hjemme, så det var ikke BARE jeg som bestemte ……..

…….sjøl om det var jeg som måtte betale for TV – kanalene.

 

MEN – da flyttelasset gikk i vår, lot jeg den gamle kassa stå igjen.

Det var en tv jeg kjøpte brukt for noen år siden.

Den var full av lyder som ikke skulle være der…….

…..og jeg var lei av hele skiten!

 

HELT uten TV er jeg jo ikke, for det er mulig å se en del programmer via dataskjermen.

Dessuten har jeg TV2 Sumo. Da kan jeg se programmene når det passer for meg.

 

Ellers rigger jeg meg i blant til i godstolen med fulladet PC og koser meg med diverse dvd – filmer.

 

Her har Karidansen rigget seg til med filmen “Must love Dogs”…..
“Supermarkedet er det beste stedet å treffe menn uten å kaste bort tid”, står det på skjermen.

(DET så jeg først da jeg hadde lagt inn bildet på pc’en!)

 

I går så jeg begge Bridget Jones – filmene + altså “Must Love Dogs”

(Det er lenge mellom hver gang jeg har en “Helaften Filmkveld”, men i går tok jeg’n helt ut!)

 

Jeg har sett Bridget – filmene før, men de tåler både en og flere repriser!

I september kommer Bridget – film nummer tre på kino.

Jeg skal få med meg den også!


Jeg elsker fjollete, romantiske komedier…….

Det er nok alvor i tilværelsen………

Det er godt å bare slappe av i blant…….

…….og kose seg med fjolleri og “Happy Endings”

 

 

Så –  jeg klarer meg fint med nett-tv og filmer!

 

Kanskje anskaffer jeg TV igjen en gang i framtida….

….men det blir nok ei stund til…….

 

 

 

19 kommentarer
    1. Jeg elsker Bridget-filmene og gleder meg veldig til3’eren 😀
      Ellers kjenner jeg en del uten tv- selv bruker jeg for det meste netflix og den typen når jeg ser på noe. Tv’en står på hjemme kun for å ha litt lyd i bakgrunn- ser ikke så ofte på den egentlig 🙂

    2. Pleier se på Tv et par timer om kvelden..:) ..men kunne nok klart meg uten.. Jeg liker litt sånne matprogram og sommeråpent og slik jeg :)) Kos deg med nett-tv du <3

    3. Så heldig du er! jeg er nok alt for avhengig av sosiale medier..og tv står på i bakgrunn hele dagen..Elsker frokost tv, også er det serier og søt suppe på meg også.. Vet om flere som har kuttet ut tv..den tar jo veldig mye tid! men jeg, må nok ha den.. hihih.

    4. Vi har en diger en 🙂 Jeg liker å se tv, samtidig med jeg blogger 😀 Og vi ser mye dvd på den, jeg og Hr Frodith 🙂 Jeg gleder meg til å se siste Bridget Jones, herlige filmer det 🙂

    5. siden vi bor under høge fjell og har parabol,så er det veldig ofte att vi ikke får inn noen kanaler på tv,da må vi ta ibruk appeltv eller som du,pc )) funker helt fint det

    6. tepausen.blogg.no: Det er ikke noe galt i å se på Tv – men det er kanskje ikke så heldig å sitte i mange timer foran skjermen hvar dag. Jeg tilbringer nok i snitt en til to timer foran pcen hver dag, men jeg er ikke helt avhengig. Den får som regel bli igjen hjemme når jeg skal reise bort noen dager. 🙂

    7. Margrethe: Ja, vi har nok en del fellestrekk! 😀 Jeg er ikke så ihuga friluftsmenneske som deg, men det har nok også å gjøre med at jeg bor alene og at det ikke er så ofte jeg har noen å gå sammen med. Når jeg skal “Ut i bushen” synes jeg det er trivelig å ha følge! 🙂

    8. Elin Slåen: Jeg er blitt så var på lyder at jeg sjelden har på noe “I bakgrunnen”, men vet at mange liker å ha det. Jeg synes faktsik det er litt slitsom å komme på besøk til noen som har på tv som “Bakgrunn”. Enten vil jeg se/høre på – eller så vil jeg snakke med dem jeg er sammen med. Blir det begge deler, er det akkurat som om det blir kaos i hodet mitt. Ja, jeg gleder meg til neste film med Bridget. Det er bare fjoll og fjas, men det er også noe rørende ved Bridget – figuren. Hun har liksom ingen baktanker med noe og avslører seg med dunder og brak de få gangene hun prøver å være “Smart”(Og Hr. Darcy er jo utrolig kjekk , da!) 😉

    9. annebe: Hadde jeg ikke hatt pc , så hadde jeg savnet tv, det er jeg ganske sikker på! Det er mange fine programmer på tv og jeg har jo også tilgang på en del av dem via pc’en! 🙂

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er nok litt avhengig av pc’en, men jeg liker ikke å ha noe som durer og går i bakgrunnen hele tida. Hos meg står derfor heller ikke radien på hvis det ikke er noe jeg vil høre “ordentlig”! 🙂

    11. frodith: Vi er noen snodige skapninger med hver våre særegenheter. Om jeg kjøper meg leilighet eller hus etter hvert, ønsker jeg ikke å ha tv i stua, men det kommer jo an på hvor stor plass/hvor mange rom jeg da disponerer. Det forutsetter nok også at jeg fortsetter å bo alene, for det er ikke mange menn som vil godta at det ikke er tv i stua! 🙂

    12. fruensvilje: En del av det sosiale samværet mellom folk har nok gått tapt på grunn av tv og sosiale medier. Vi “trenger” ikke være sosiale når vi har duppedittene våre, og det er så lettvint å sette seg til bak skjermen i stedet for å dra ut. 🙂 Hadde jeg ikke hatt pc hadde jeg nok hatt større behov for å treffe folk på fritida! 🙂

    13. om ein har tv eller bruker dataen er vel igrunnen nesten det samme:-)Har tv og ser sikkert for mykje i perioder.Beundrer dei som klarer seg uten:-)

    14. ann sissel: En av forskjellene er at dataen (Bærbar) tar mindre plass og at man ikke er avhengig av å ha den i stua. Dessuten sparer jeg en del kroner på ikke å ha tv, sjøl om jeg velger å betale for litt mer nettbruk enn om jeg ikke hadde hatt det. Om jeg ikke hadde hatt pc, hadde nok savnet av tv vært større. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg